Alla inlägg den 4 december 2009

Av Miss S - 4 december 2009 09:00

Igår kom ett brev från ivf-kliniken. Trodde det var ett riktigt brev, alltså där Dr M hade skrivit om vad som egentligen hänt med våra ägg osv. Men det var det inte. Skulle gärna fått förklarat för mig igen, exakt vad som hände med det sista ägget. Men det får vi väl ta när vi ska dit nästa gång.


Det här brevet handlade om hur nästa behandling ska gå till. När jag får min mens nu, om en vecka troligtvis, så ska jag ringa kliniken. Då bestämmer de när jag ska börja med Primolut Nor i januari, för att framkalla nästa blödning. På mensdag 2 ska jag börja med injektioner Menopur (nytt läkemedel alltså). Efter några dagar ytterligare ska jag även ta injektioner Orgalutran. Alltså två olika injektioner varje dag. Dag 8-9 (tror jag det var) ska jag på ultraljud, och sen bestäms när ÄP och ET blir. Verkar bli en väldigt snabb behandling alltså.   


Tyvärr är det dock ingen injektionspenna man använder till Menopur eller Orgalutran. Det var så himla smidigt med Puregonet. Men det är ju inte mycket att göra åt det. Tar ju hellre andra läkemedel om de fungerar bättre, än Puregon som inte verkar tillfredsställande på mig. Hoppas hoppas hoppas nu att detta är bättre! Jag håller tummarna så de blir hejlilablå! Det finns ingen annan utväg helt enkelt!


Det känns riktigt skönt att ha en plan att se fram emot! Att det dessutom kommer att vara så kort behandling är ju kanon! Antar att detta kallas korta metoden!   Nu känns det faktiskt som det ändå inte är så himla lång tid till januari. Wiiihhiii!!!


Måste också säga, jag gillar verkligen fredagar på mitt jobb. Särskilt under december månad. Året om har vi bullar på morgonfikan, mums! Jag vet, många företag har det och det är kanske inget unikt. Men på mitt förra jobb, fick inte ens någon morgonfika... Ville man ha kaffe/te så fick man ta det på sitt rum.   Detta var bara en av grejorna som var väldigt tråkigt med den arbetsplatsen... Listan kan göras lång. Men åter till min nuvarande arbetsplats; i december har vi nåt extra på fredagar. Vi har glöggmorgon! Varje fredagmorgon innan kl 8, dukas det fram termosar med glögg (både vinglögg och saftglögg) och så pepparkakor förstås, i receptionen. Så kommer den som vill och är sugen, och så står vi där ute och pratar, njuter och minglar. Supertrevligt initiativ! I like!   


Imorgon är det julbord med R's jobb. Alla respektive får följa med där, och det brukar vara väldigt trevligt. Vi har varit på en massa olika ställen, och nu är det ett ställe vi aldrig varit på innan. Spännande!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards