Alla inlägg under augusti 2011

Av Miss S - 29 augusti 2011 17:29

Igår köpte jag första mammakläderna!   Det blev ett par jeans och en blus. Blusen köpte jag bara för att nå upp till rabatt. Den kan jag inte använda ännu, den ser ut som ett tält på mig! Men jeansen är riktigt sköna! Men otroligt "låg midja"! Antar att det är för att magen kommer att puta ut där ovanför så småningom, och man kan knappt ha högre  midja. Men än så länge känns det mest fånigt med så låg midja.


Frustrerande vad dåligt utbudet är med mammakläder. Var inne i en massa olika affärer, men de enda som hade mammakläder var HM och POP. POP är lite för dyrt för min smak, så det fick bli HM. Inte heller där var utbudet särskilt stort... Tråkiga kläder dessutom. Man får kanske handla på nätet istället? Ska ju få en kasse kläder av min kusin, men inte förrän om tre veckor. Men med de här jeansen klarar jag mig nog ett tag. Tröjor är ju inget problem.


Vi ska på dop på söndag. Fick lite huvudbry om vad jag skulle ha på mig. Har inga finbyxor som är bekväma, och inga kjolar heller. Hittade till slut en "gammal" trikåklänning, som jag gillar jättemycket och har använt flitigt. Den är ganska tajt, så frågan är om någon kommer att undgå att se vad som finns i min mage...   Vi ska ju i vilket fall som helst, berätta för en massa människor där och då. Så det gör ju inget.

Av Miss S - 28 augusti 2011 19:00

När jag kom hem från jobb i fredags, var R redan hemma. Han har ju varit iväg hela veckan. Han mötte mig i dörren med en kram och pussar. Sen gick jag in i köket och då stod det en bukett blommor och två paket till mig! I paketen fanns en bola och en havandeskapsolja från Weleda. Så himla gulligt av honom!


Jag älskar ju gerbera, så givetvis var det gerbera i buketten. Jättefin och häftig bukett!


Bola Vit med vågor  

   

Jätteskönt att ha honom hemma igen!    Det går absolut ingen nöd på mig när jag är själv hemma. Jag tycker om att vara ensam ibland. Men en hel arbetsvecka, och nästan två på rad, är lite väl bra.

Oro

Av Miss S - 26 augusti 2011 08:08

Har haft ont i magen inatt, och andra nätter. Blir lite orolig av det. Men så fort jag går upp och rör på mig, så är det borta...


Har inte heller varit uppe på natten och kissat på nån vecka nu... Det gör mig också lite orolig...


Kan man inte bara få ha det lugnt och skönt och inte vara orolig nån gång?

Av Miss S - 25 augusti 2011 19:50

Första magbilden till beskådning! Detta är i söndags, alltså 14+6 (eftersom R inte var hemma och kunde ta bild i måndags).


 

Av Miss S - 25 augusti 2011 08:08

Nej, vann inget av det jag lagt bud på på Tradera. Hade liksom inte tid att sitta där precis när auktionerna avslutades, så det blev inget. Synd. Idag har jag mina vanliga jeans, med gummiband i knapphålet... Jag kan knäppa dem vanligt, men usch vad obekvämt och trångt det är!


Igår fick vi kallelsen till RUL. Det blir den 13 sep. En vecka senare än vi trodde. Men det gör inget. Längtar!


Idag är det kräftskiva på jobbet! Mums! Har inte ätit några kräftor i år, så det ska bli gott. Blir ingen kräftis med vännerna heller, för ingen har orkat ta tag i det i år. Vi hade midsommar hos oss, så känner inte att det är vår tur att stå för kalaset heller. Men det gör inte så mycket. Kräftisen känns inte superviktig.

Av Miss S - 23 augusti 2011 13:35

Nu har jag bokat in mig på en kurs i gravidyoga. Tjoho! Den börjar 8 sep och är 7 gånger. Ska bli jätteroligt! Fick dessutom en dvd av mamma med gravidyoga i födelsedagspresent, så jag kan göra det hemma också, med stöd. Längtar!!!

Av Miss S - 22 augusti 2011 18:52

(Brukar ju inte sätta såna rubriker, men kom inte på nåt annat lämpligt.)


På kalaset i lördags berättade vi den glada nyheten för mina släktingar. Min faster blev så glad att hon började gråta! Jag har varit lite på kollisionskurs med henne, och hon har sagt några dumma kommentarer och frågat när vi ska ha barn osv. Mamma berättade för henne vid nåt tillfälle att vi höll på med ivf, och ändå verkade hon helt oförstående nu när jag nämnde ivf. Hon frågade nämligen när vi fick veta det, och jag sa nationaldagen och då sa hon att det måste verkligen ha varit precis det gick att testa då.

-Ja, det var det ju. Men när man gör ivf vet man ju också exakt vilka dagar det är som gäller, sa jag då.

Nåja, hon blev ju glad för vår skull iaf. Hennes dotter, alltså min kusin, är fyra år äldre än mig och fick en son för 1½ år sen. Faktiskt på samma dag som vår lille bebis är beräknad att komma! Lite kul!


Idag på jobb, pratade jag med en kollega från en annan avdelning, som inte hört nyheten. Han sa efter ett tag:

-Ska du på långledighet snart?

Och så tittade han på min mage. Haha! Kul! Då syns det ju lite iaf.


Träffade grannen i mataffären efter jobb idag, och han tittade lite snett misstänksamt på min mage vid något tillfälle. Kanske han också såg nåt...


Nu har jag precis lagt bud på de första mammakläderna på Tradera. Det börjar som sagt bli lite spänt med byxorna, så det hade varit skönt med lite resår i linningen. Få se om jag vinner nåt.


Vi har en gadget på skrivbordet på datorn, som räknar ned antal dagar till förlossning. Där finns också en liten bild på fostret, som ändras varje måndag när jag går in i ny vecka. Idag, v 15+0, ser det för första gången ut som en riktig liten bebis.


R är iväg med jobbet. Trist. Han var borta tis-fre förra veckan, och så hela denna veckan. Är inte riktigt van vid det. Han brukar ju fota min mage varje måndag kväll, så ikväll får jag försöka fixa det själv.


När jag var i Sthlm förra veckan köpte jag en bok till R; "Att bli pappa". Söt liten bok som jag tittade på förra gången jag var uppe (juni). Men då tyckte jag det var för tidigt att köpa den, och vågade inte.

Att bli pappa


Förra veckan fick vi ett brev med tider för tre olika informationsträffar för blivande föräldrar. Vi vet inte om det är dessa träffar som är de vanliga "föräldrarträffarna" eller detta är något extra? Tänkte ringa efter rul, om allt är bra då, och boka in oss på en träff 28 sep.

Av Miss S - 17 augusti 2011 20:09

Idag kom det en tung katalog i brevlådan... STS Alpresor vinter 2011/2012... Suck... Det är 5-6 år sen vi åkte skidor senast. Först kom det ett husbygge emellan, och när det väl var klart så vågade vi inte boka någon skidresa för "tänk om jag är gravid då"... Tjoflax. Vi kunde varit iväg i 3 år och åkt skidor utan problem... Nu blir det ju inte nåt heller på några år, antar jag. Men nu finns det ju en verklig anledning, och den köper jag vilken sekund som helst! Men kan ju ändå inte låta bli att längta efter Alperna och skidåkningen...


Jag tänkte jag skulle försöka ge mig på att sy en gravid-/amningskudde. Har hittat mönster här. Men den ser ju inte riktigt likadan ut som de man köper. Den är ju vinkelrät...? Men det kan inte blir så när den är färdig? Har också hittat flera mönster på babynest, som jag kanske också vågar mig på om det går bra med amningskudden. Nu ska jag bara komma iväg och köpa grejor till mitt projekt. Hoppas jag kan hitta nåt riktigt fint mönster. Panduro har ju massor med söta babytyger, men det känns som de skulle vara dyra? Tror jag ska kolla i min lokala tygaffär först. Vill sätta igång nu!!


Tror att kallelsen till rutinultraljudet kommer nästa vecka. BM sa i v 16, och det är ju nästa vecka. Kul att ha ett datum att se fram emot. Längtar så efter att se lillen igen!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards