Alla inlägg under oktober 2013

Av Miss S - 28 oktober 2013 10:47

... min kropp!!! Varför kommer inte menshelvetet igång??? Har jag inte väntat länge nog nu? Senaste mens var 10 aug... Tog sista tabletten Provera i tisdags. Nog borde mensen komma nu??!

Såg i ett gammalt inlägg här på bloggen att jag haft detta problem med Provera en gång förut... Primolut Nor funkar bättre på mig. Att jag inte kom ihåg det och kunde bett om det istället... Suck...

Nu har ju snart hela hösten gått och det är snart jul. Utan att vi fått nåt embryo tillbaka... Hoppas verkligen vi får nåt innan jul.

Grrrrr.....

Av Miss S - 28 oktober 2013 10:47

... min kropp!!! Varför kommer inte menshelvetet igång??? Har jag inte väntat länge nog nu? Senaste mens var 10 aug... Tog sista tabletten Provera i tisdags. Nog borde mensen komma nu??!

Såg i ett gammalt inlägg här på bloggen att jag haft detta problem med Provera en gång förut... Primolut Nor funkar bättre på mig. Att jag inte kom ihåg det och kunde bett om det istället... Suck...

Nu har ju snart hela hösten gått och det är snart jul. Utan att vi fått nåt embryo tillbaka... Hoppas verkligen vi får nåt innan jul.

Grrrrr.....

Av Miss S - 15 oktober 2013 13:34

Föga överraskande så var testet negativt i lördags. Så det blev raka vägen till apoteket och hämtade ut Provera. Började med dem i söndags, så nu får vi sen när mensen kommer. Nu känns det iaf som det är nedräkning på riktigt till FET. Nu måste det ju bli av, eller hur?? Hoppas nu bara den lille eskimån klarar upptiningen...   


Igår och idag är jag hemma med Alice. Hon fick diarré i söndags och blev även rejält förkyld (igen) i lördags. Känns som den här förkylningen bara går runt runt mellan oss tre här hemma. Jag och R har precis blivit friska igen, så är Alice igång igen...   


Idag på fm var jag och Alice på ett köpcentra i närheten. Hade lite olika ärenden. Blev indragen i en mobilbutik och fick skrapa en lott. Givetvis ville han sälja en mobiltelefon till mig. Efter mycket om och men, gick jag med på det. Men nu när jag kommit hem och kollat lite på nätet om den nya telefonen, vet jag inte om jag gjort nån vidare bra deal. Känns som jag har köpt ner mig. Har idag en Samsung Galaxy S2 och den nya är Samsung Express. Någon som har nåt att säga? Har jag tabbat mig? Såg att det faktiskt är sämre kamera i Express, vilket ju är riktigt trist, då jag använder kameran väldigt mycket...   Kan ju tycka att försäljaren borde upplyst mig om det, men han vill ju så klart inte säga nåt negativt. Känner mig dock lite lurad. Skit också. Jag kan säkert inte lämna tillbaka den heller...

Av Miss S - 10 oktober 2013 10:45

Jag fattar inte vad som händer... Mensen lyser med din frånvaro, förutom lite bruna flytningar sen i fredags. Jag tycker mig ana diverse grav symptom. Ändå har två grav tester varit negativa. Det först förra måndagen och det andra i söndags. Ingen aning om jag ens haft äl.

Vad göra? Tar nytt grav test i helgen, (cb) den här gången. Är det fortf negativt, så blir det proverastart.

Frustrerande!!!

Av Miss S - 4 oktober 2013 11:42

Och redan idag kom vagnen!! Ska hämta den efter jobb. Kul! :-)

Av Miss S - 2 oktober 2013 14:00

Måste tipsa om och berätta om vårt vagnköp!!

Vi bestämde att vi skulle köpa en stroller till Alice. Eftersom hon redan väger 15 kg och maxvikt i vår City Cross och många andra vagnar är just 15 kg, så fick vi börja leta efter vagnar som klarade högre vikt. Alltså de klarar nog mer än 15 kg, men om nåt skulle hända så skulle nog ingen garanti gälla...

Hittade Babytravel Liverpool, men enl Babyproffsen har den utgått ur sortimentet... Då återstod det Babyjogger. Våra krav var bl a fyra hjul, svängbara hjul fram, punkteringsfria hjul, bra liggläge och fönster i sufletten. Babyjogger city mini 4w har allt detta. Provkörde vagnen på Babyproffsen och Alice provåkte och gillade skarpt. Pris 3200;-. Nedsatt från 3700;- eftersom även den skulle utgå från sortimentet. Kollade nätpriserna hemma och hittade den för 2700;-. Kollade även Amazon i England och där skulle den kosta 2300;- och gratis frakt! Alltså beställde vi från England.

När jag skulle betala blev jag erbjuden att betala i SEK istället för GBP. Efter lite funderingar valde jag ändå GBP, och nu såg jag på kontoutdraget att det var rätt val. Blev ytterligare drygt 50;- billigare.

Med andra ord; vi betalar minst 1000;- mindre än i butik. De pengarna kan vi behöva till annat!! :-)

Av Miss S - 1 oktober 2013 14:56

Är det inte bara sååå typiskt att mensen inte kommer när man faktiskt vill ha den??

Tog t o m ett grav test imorse. Neg så klart. Hade inte väntat mig nåt annat.

Ringde CA idag och de ska skriva ut Provera för att få igång mensen. Vill ju göra FET nu!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards