Alla inlägg under augusti 2013

Av Miss S - 28 augusti 2013 11:16

Vul i måndags igen och det gick inte bättre än förra veckan. Det står still i min kropp. Inte förvånad. Det händer nog inget innan nästa helg, om det följer samma mönster som innan. Nytt vul på måndag. Trist att köra till Malmö så mycket. Många mil och timmar i bilen.

I måndags skulle Alice börjat dagis på riktigt. Men hon fick feber i helgen och vi började med vab mån och tis. :-\ Men idag är hon på dagis hela dagen för först gången. Än så länge har de inte ringt iaf och hon blev inte ledsen när jag lämnade i morse. Skönt!!

Av Miss S - 22 augusti 2013 09:04

Som väntat så har inte min kropp kommit så långt i cykeln ännu, och slemhinnan var mindre än 4 mm. Äggblåsorna hade inte börjat växa ännu heller, så inget är på gång. Nytt vul på måndag, men läkaren på CA ville att jag skulle börja äl-testa på söndag redan. Känns väldigt tidigt med tanke på att jag säkert inte kommer att ha äl förrän om minst två veckor... Fick två paket (14 st) cb digitala äl-test från CA, men de kommer säkert inte att räcka om jag ska börja på söndag. Men då får de väl skicka fler helt enkelt... Trist att min kropp är så seg, men det är ju ändå långt bättre än innan Alice. Man får väl vara glad för det lilla!


Idag ska Alice prova att sova på dagis. På madreass på golvet... Kan ju bli spännande!!   

Av Miss S - 21 augusti 2013 08:51

Idag ska jag på vul i Malmö. CA har tydligen köpt upp Öresund/Cura i Malmö, och därför kan jag åka dit på vul istället för att åka hela vägen till Gbg. Mindre än halva restiden, vilket ju är jätteskönt! Fick två paket med CB digitala äl-test med posten förra veckan från CA, så jag antar att jag ska börja äl-testa efter vul idag. Vi ska göra FET i naturlig cykel. Skönt att slippa en massa extra hormoner. Hoppas att det funkar nu!! Att jag först och främst får äl och sen att embryot klarar upptiningen.


Det känns fortfarande lite overkligt att vi faktiskt kör igång med syskonförsök nu! Har nog inte riktigt fattat det ännu. Tänk om vi lyckas direkt! Vilken lycka det hade varit! Vill verkligen inte göra sju försök igen... Tror inte jag orkar det. Dessutom är det ju en stor ekonomisk fråga också...


Förra veckan började vi med inskolning på dagis för Alice. Det går jättebra. Hon har inte varit ledsen eller gnällig överhuvudtaget. Förra veckan var jag med hela tiden, men igår gick jag ifrån 20 min. Det var inga problem då heller. Idag är R på dagis med henne, eftersom jag ska köra till Malmö. Kan ju vara bra att han träffar fröknarna och ser hur det ser ut där också! På måndag är det skarpt läge!!

Av Miss S - 10 augusti 2013 13:32

Så kom mensen, så klart. På måndag ringer jag CA och förhoppningsvis blir det FET om ca en månad, då jag har ca 45 dgr cykler.



Av Miss S - 9 augusti 2013 08:39

Vilken tur att det är sista dagen som R är hemma med Alice idag!! Han har dåligt tålamod med henne, och verkar inte kunna acceptera att hon är så aktiv som hon är, och att hon har en egen vilja av stål. Vilket medför att de två bråkar en del... Han är generellt väldigt negativ, och jag blir så ledsen av det.


Igår var det 1½-årskontroll (på 18-mån dagen) och allt gick bra. Dock har Alice en tand i överkäken som ser lite konstig ut, så därför ska vi till tandläkaren idag och kolla det.


Alice är 86 cm lång och väger 14,3 kg. En liten bastant dam, som ligger +2 på viktkurvan och har gjort hela sitt 1½-åriga liv. "Det springer hon snart av sig!" säger alla hela tiden. Men jag börjar undra. Hon har ju gått/sprungit i 8 månader nu, borde hon inte ha tappat nåt nu då?? Det är så trist med kläder, för en del tröjor sitter som klister, och bl a Kapp-Ahls mjukisbyxor går inte ens på henne...


På måndag är jag hemma med Alice och på tisdag börjar inskolningen. Ska bli så spännande!! Tror Alice kommer att älska förskolan!


Mens i helgen eller början av veckan...??

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards