Alla inlägg den 1 december 2009

Av Miss S - 1 december 2009 21:34

NÅGRA ORD PÅ VÄGEN
- av Siv Andersson

Försök att ta tillvara
allt gott som livet ger.
Se det stora i det lilla
så kan guldkornen bli fler.

Ge dig tid att reflektera
en stund i lugn och ro.
Låt sanningen bli vetskap
men släpp även fram din tro.

Och när du möter mörker
och livets tvära kast
- känn då hur livet rör sig
och ljuset får kontrast.

Känn att du får styrka
av det som gör dig svag
- att där finns nåt att lära
av allt som sker var dag.

Av Miss S - 1 december 2009 21:06

Idag har jag vaccinerat mig mot svinet. Det är väl lika bra att passa på nu, när det är två månader till nästa ivf. Kändes inte så mycket, men värkte lite i armen direkt efteråt. Känns inget nu. Men jag är fortfarande inte säker på att det var det rätta, att vaccinera sig. Men gjort är gjort! Nu måste det vara det rätta, helt enkelt!


Hur kan man sakna nåt som aldrig funnits? Det känns så konstigt. Jag skulle ju ha en knodd i magen nu. Det var meningen att jag skulle få njuta lite av vetskapen att det fanns något i min livmoder. Varför får jag inte det? Varför måste jag vänta två månader till? Eller ännu längre?   


Brösten ömmar som aldrig förr. Ska de göra det ända fram till mens??   Det är alldeles för länge, enligt mig. Humörsvängningar tycker jag att jag har mer av nu, än jag hade under hormonbehandlingen. Stubinen är väldigt kort...   Något påfrestande, för jag vill inte vara sån.


Jag börjar undra om det är nåt fel på mig. Jag fäller inga tårar. Endast en gång, sen vår kamp om ett barn började, har jag gråtit av den anledningen. Då låg jag i badet och läste en bok, om en tjej som inte kunde få barn själv och skulle adoptera. Det var i början av året. Snart ett år sen. Varför gråter jag inte? Jag kan ju börja störtböla till vilket tramsprogram på tv som helst! Visst, jag kan få lite fuktiga ögon ibland (sällan), men jag gråter inte på riktigt. Inte en enda gång när mensen kommit. Är jag helt känslokall? Borde jag inte gråta?


Läste precis om min bloggvän Tonci som inte heller fick något embryo tillbaka nu. Jag blir ledsen när jag läser hennes besvikelse och bestörtning, ögonen tåras. Förstår att hon har det ännu jobbigare än jag, eftersom de dessutom betalat för sitt försök. Och hon gråter. Och jag gråter. Kram till dig, Tonci.


När det gäller andra kan jag alltså gråta... Miffo eller?? Förstår inte.   

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards