Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Bättre och bättre dag för dag

Av Miss S - 10 november 2010 07:58

Äntligen är kisen bättre! Hon är betydligt piggare och uppför sig i princip så som hon alltid gjort. Förutom när hon har kragen på. Då är det liksom hon blir lite deprimerad direkt och så bara lägger hon sig och stirrar rakt ut i luften... Stackars liten... Men så fort jag tar av den så börjar hon slicka sig på magen och såret, och det får hon ju inte. En vecka till med krage, sen ska stygnen tas bort. Igår morse, när jag skulle ta på kragen igen efter hon ätit, så sprang hon in under soffan och gömde sig. Det är ett tydligt tecken på att hon mår bra igen. Hon driver med mig!   Haha!


Igår och idag har jag fått utslag på äl-stickan. Det är ett helt år sedan jag testade med stickor senast, och sedan jag hade en naturlig ägglossning. Har ju antingen varit i behandling eller käkat Primolut. R tyckte att vi kunde ju lika bra ge det ett försök. Mirakel kan ju ske. Jag har gett upp hoppet om det för längesen... Men vill han försöka, så är det klart att vi ska göra det!  


I lördags, på Spamalot, berättade en av mina vänner att hon är gravid med andra barnet. Hon berättade för hela gänget samtidigt. Jag är lite kluven till hennes sätt att berätta det. Hon känner mycket väl till vår situation, men har aldrig visat något vidare intresse för det. Hon frågar mycket sällan vad som händer, och har själv sagt att hon nog inte är särskilt bra på att prata om detta med. Hon är inte direkt den omtänksamma och ödmjuka personen. Så jag har slutat berätta. Nu hade jag inte sett eller pratat med henne på evigheter, och hon stjälper denna nyheten över mig. Ena sidan av mig tycker att hon kunde berättat det för mig enskilt först, men sen å andra sidan så vet jag att så långt tänker inte hon. Så då försöker jag ha lite överseende.


Igår träffade jag henne igen, på ett heminredningsparty hos en annan vän. Jag frågade, som vanligt, hur det var med henne. Hon svarade "nja, sådär", sen frågade jag inte mer utan gick vidare faktiskt. I lördags sa hon att mår ganska dåligt av graviditeten just nu, så jag är säker på att det var det hon menade igår också. Kunde hon inte låtsas att hon mådde bra, istället för att slänga sina grav kramper i ansiktet på mig? Nej, just det. Så långt tänker inte hon...


Igår var jag inne en liten sväng på Familjeliv. Jag är med i en tråd där, som vi hållit igång sedan 2006. Samma gäng tjejer, som började snacka om bebisdrömmar samtidigt. Jag är den enda kvar utan barn. De andra har fått både ett och två barn... Det är sällan jag läser tråden nuförtiden, och jag skriver ännu mindre där. Alla snackar ju om sina barn, så jag har liksom inget att tillföra. Igår läste jag ändå tråden. Senaste inlägget var från en tjej som fick en son för två år sen kanske. Nu försöker de få syskon. Igår klagade hon över att hennes vänner och svägerska är gravida, och de har knappt försökt särskilt länge. Hon och hennes man har ju ändå försökt i fyra månader nu, och började bli väldigt less... Jag blev bara så   när jag läste det. Fyra månader. Vad är det? Ingenting! Så tröttsamt. Jag var på väg att skriva något surt svar, men lät bli. Nu har jag bestämt att jag ska ta bort tråden från mina favoriter, för att bespara mig såna inlägg. Kan hända att hon läser min blogg, och detta inlägg, men det får må så vara. Detta är ändå min blogg, och jag kan skriva och tycka vad jag vill här. Så det så!   


Men jisses vad det inlägget stör mig...

 
 
K

K

10 november 2010 10:03

Visst är det irriterande? Fast ännu värre är frågan jag fått TRE gånger utan dom senaste två dagarna: "ska inte ni skaffa barn snart?". Då vill jag be dom hålla käften men det vore kanske oförskämt? (:

http://ivantanpadej.blogg.se

Miss S

10 november 2010 10:20

Förstår dig... Man kan ju undra om de vill veta sanningen, eller de bara frågar för att fråga...

 
MDB

MDB

10 november 2010 20:06

Vad skönt att kissen är bättre! Låter jobbigt med de två vännerna dock, tycker att du gör helt rätt att ta bort tråden!

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Nenne

Nenne

11 november 2010 09:57

Skönt att katten mår bättre!

Helt rätt att ta bort tråden- man behöver ju inte utsätta sig för mer skit än man ändå får i verkligheten...
Kram

http://ivfresan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards