Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Läget just nu

Av Miss S - 3 mars 2011 19:01

Hade tänkt köra och simma efter jobbet i tisdags. Sen kom jag plötsligt på att det kanske inte är så lämpligt innan vi kollat med vul att allt är ok "där nere och inne". Finns kanske viss infektionsrisk? Dessutom fick jag ont i magen igen. Så jag hoppade simningen. Efter jag gjorde abort i min naiva ungdom för en sådär 18 år sen, så fick jag förhållningsregler om att inte bada, ha sex eller använda tampong de närmsta veckorna efter ingreppet. Tänkte nu att samma kanske gäller vid mf. Fast då borde å andra sidan läkaren på gynakuten nämnt det. Fast hon var ju ny och oerfaren, enl min mamma... Hmm, ja inte vet jag.


Imorgon är det iaf vul på CA. Ska bli så skönt att få kollat allt. Kanske han kan se om det är äl på gång också, så vi får en liten hint om när mensen behagar dyka upp. Men troligtvis inte. Den lever ju sitt eget lilla liv, och kommer säkert inte förrän den är riktigt säker på att jag håller på att få spel av väntandet... Typ om en månad eller två... Ska också blir skönt att få pratat med läkaren och höra hans åsikt om hur vi går vidare. Tror knappast på förändring i behandlingen, eftersom vi trots allt lyckades för första gången i världshistorien.


Jag funderar på vad det var som gjorde att vi lyckades den här gången. Var det för att jag käkade Apiforce (bidrottninggelé)? Eller för att jag käkade Fertile garden? Eller för att jag käkade torkad svinsköldkörtel? Eller för att jag käkade alla tre samtidigt? Hur ska jag göra nu? Hur lyckas vi igen? Ska jag käka alla igen? Eller inga? Vågar jag låta bli?? Eller berodde det på att vi för första gången fick ett perfekt embryo tillbaka? Eller hade vi bara tur? Ja, tänk om man visste...


Imorgon ska vi köpa färska räkor med oss hem från Götet. En flaska vitt vin ligger på kylning. Mums fillibabba! Man får ju försöka hitta fördelarna med att inte vara gravid...


Var och fikade med två vänner igår. Fick blommor av dem, som lite tröst. Blommorna var så klart lite till R också. Sötaste vännerna!


På lördag blir det bio. Fick en företagscheck av Ford i december, för att vi provkörde en bil. Så nu ska vi se Sanctum i 3D. Häftigt! Någon som sett den?


 
 
Lilla Jag

Lilla Jag

3 mars 2011 19:51

Efter mitt första mf fick jag enligt läkaren inte bada, ha sex el använda tampong tills nån vecka efter jag slutat blöda, så jag har hållt mig till det de andra gångerna också. Dumt att chansa...
Härligt med sånna vänner :)
Kram å ha en härlig kväll i morgon!

http://hurskadetgo.blogspot.com

Miss S

4 mars 2011 07:21

Så eftersom jag slutade blöda för drygt en vecka sen, så borde det vara ok nu. :-)

 
malin

malin

3 mars 2011 21:25

Vad är fertile Garden? Vart köper man det?
jag har använt mig av glandin 25 men inget resultat av det :(

http://nilamsliv.blogspot.com

Miss S

4 mars 2011 07:23

Jag köper det hos min akupunktör: http://baby-langtan.bloggplatsen.se/2010/07/06/3213645-hur-mar-jag/, efter hennes rekommendation.
Verkar inte som man kan köpa det i hälsokostbutik.
Glandin har jag hört mycket om, men har inte provat själv.

 
Nenne

Nenne

3 mars 2011 22:45

Till mig sa de att när jag slutat blöda kunde jag leva som vanligt.

Ät det du tror på! Om du tror alla tre var grejen så kör på det. Buden är så många att man inte har någon aning om vad som kanske påverkar.

Lycka till på VULet -hoppas de ser en Äl på g :)

Kram

http://ivfresan.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

4 mars 2011 09:42

Hej tjejen, ledsen att jag inte kunnat kommentera tidigare. Är sa ledsen fôr er skull. Det gör sa j*vla ont och är sa orättvist. Men er historia paminner lite om varan, och efter vart första MF sa var det som om nagot lossnade. Fran att aldrig ha plussat pa 4 ar sa fick jag 3 plus inom 9 manader varav det sista nu har tagit oss till v.26
Sa ge INTE upp. Ni kommer att fa uppleva det igen! Och jag hoppas att VUL gar bra idag.

Stor varm kram,
Lisa

http://parislisa.blogg.se

Miss S

5 mars 2011 14:30

Härligt med en solskenshistoria! Såna gillar jag, de ger hopp!
Hoppas också att kroppen har fattat vad det handlar om nu, och lätt som en plätt tar emot nästa embryo med öppna armar! :-)

 
K

K

4 mars 2011 10:10

Jag fick inte göra någonting efter min mb på jättelänge! Fast sen så slutade jag ju aldrig blöda och mitt graviditetshormon gick aldrig ner till 0 så jag var väl ett special fall.

Lät väldigt gott med räkorna, undra om jag kan övertala sambon till det ikväll. :)

http://ivantanpadej.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

4 mars 2011 17:15

Hoppas allt gick bra idag på VULet och att det såg bra ut! Det där med var man ska äta för att maximera sina chanser är supersvårt då det finns så mycket olika saker att trycka i sig :) Kör på det du är bekväm med och det du tror mest på, för med tron kan man försätta berg :)

Kram!

http://www.litesiandso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards