Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Miss S - 14 maj 2010 16:32

Haha! Det är tur jag har R. Berättade för honom nu när han kom hem, att mensen kommit idag, och att det var lite väl tidigt. Då sa han:

-Men var det inte samma sak förra gången vi fick avbryta?

Hmm.... Fick tänka efter lite, och det hade han nog faktiskt rätt i. Det hade jag glömt helt. Fick ju mens helt oväntat på kvällen när vi var på julbord med R's jobb. Kollade kalendern nu, och det var på kvällen dag 10 efter ÄP. Alltså nästan samma som nu. Märkte redan igår kväll att jag börjat blöda lite. Så då är det väl inte så konstigt att mensen redan är här, antar jag.   

Av Miss S - 14 maj 2010 11:05

Verkar som mensen har kommit redan... Lite konstigt. Det är ju inte ens två veckor sen ÄP, bara 11 dagar. Jag brukar snarare ha 16 dagars lutealfas, men skit samma. Är den här, så är den. Vilket ju också betyder att vi kanske kommer igång med nästa behandling fortare = jättebra!!! Så jag ringde precis kliniken och jag ska komma in på vul på måndag fm. Lite dum tid, men det är inget att göra åt det. Blev dubbelbokad också, så jag får säkert vänta lite där också. Men så är det ju när man ska in med så kort varsel.


Direkt efter det tfn samtalet så ringde jag en akupunktör. Har fått namnet på akupunktören som min bloggvän Åsa går hos och som hon är så glad för. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra, och akupunktören ligger i närheten av mitt jobb, så det är ju perfekt.   Jag fick tid nästa måndag, 24 maj, så det ska bli riktigt intressant.


Idag är jag ledig, men R jobbar. Han kände att han inte hade "råd" att bli av med "onödiga" semesterdagar, eftersom det går en del när vi flänger ner till kliniken för ÄP och ET. Han behöver sina dagar till det. Vi bjöd hit min mamma och bror ikväll på middag. För en stund sedan ringde mamma och frågade om hon fick ta med sin "vän"... Min pappa dog ju för 11 år sedan, och då var mamma bara 46 år. Hon har tyvärr inte träffat någon ny man sen dess. Men sen ett år tillbaka har hon en manlig vän, som jag och R ännu inte träffat. Min bror har dock träffat honom vid ett tillfälle. Mamma har varit lite osäker, eftersom det ändå bara är en vän. Men nu ska han iaf följa med ikväll och jag och R får träffa honom för första gången. Ska bli intressant. Mamma har "varnat" mig för att han absolut inte är lik min pappa det allra minsta, varken till utseende eller sätt, och att han kanske inte är direkt vad jag väntar mig... Vad det nu skulle vara? Jag vet inte. Spännande iaf!


På menyn ikväll står helgrillad fläskfilé, hasselbackspotatis (har inte ätit på säkert 10 år!), kall sås på fetaost och soltorkade tomater, grillad squash och sallad. Till efterrätt blir det chokladfondant och hallonsorbet. Mums fillibabba!!!


Trevlig helg!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards