Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Miss S - 11 juli 2010 20:08

Ojojoj, vilken värme vi har haft de senaste dagarna! Semestern kunde ju inte börjat bättre!


I torsdag tog jag mod till mig och gick in till min chef och pratade om att kanske gå i terapi. Hon sa på studs att det var klart jag skulle göra det, om jag kände att jag behövde det. Hon ringde terapeuten direkt, och nu på fredag morgon ska jag dit. Intressant! Hoppas det ger nåt.


I fredags åkte vi till Helsingör och bara gottade oss! Vi strosade på gågatan, gick i affärer, shoppade kläder och skor, åt en god lunch med öl och vin, satte oss på torget och tog var sin öl i solen och till sist handlade vi tre boxar med vin! Underbar dag!


Igår hade vi besök av två andra par, och det var verkligen supertrevligt. De är också barnlösa, så inga barn att gulla med och absolut inget barnsnack! Så skönt! Nästan hela ena boxen med rosévin gick åt igår! Det är ju så gott! Speciellt när det är så varmt som det var igår. Vi satt ute hela kvällen och det var ljuvligt! Gästerna gick ca kl 1, och vi städade undan. Sen hällde R upp var sitt litet glas rosé och vi gick ut och satte oss i en av solsängarna på altanen. Jag satt i R's famn och vi bara njöt av livet! Tittade på stjärnorna, hittade Karlavagnen och Polstjärnan och mindes en annan gång, i Thailand, då vi satt likadant tillsammans på stranden mitt i natten. Underbart! Det var riktig medelhavsvärme och -känsla igår!


Idag har vi varit och tittat på växter till vår garageuppfart. Fick lite nya tips och idéer, som vi var tvungna att överväga innan vi handlar. Vi har tre "trädringar" i betong, som vi först tänkte sätta klottuja i. Sen kom vi på att vi kanske ska ha nåt uppstammat istället, så vi får lite höjd på det och gör uppfarten lite mer intressant. I växtbutiken idag så hon att man kan ju ha tre olika höjder, typ tripp, trapp, trull, och så växter med rött bladverk. Hmm, mycket intressant tanke! Men vi drar nog ner lite på höjderna, mot vad hon föreslog. Det högsta trädet hon föreslog kunde bli 4-5 m högt, och det är lite väl högt (men det var ett jättefint träd, blodplommon tror jag det hette). Vi börjar nog på 2 m kanske, i mitten ca 1 m och den sista blir en låg perenn. Så ser planen ut just nu iaf.


Vi har arbetat hårt i eftermiddag, med att gräva hål till växterna, gräva upp gräs på nåt ställe där vi ska sätta lite häck och annat trädgårdsarbete. Det har varit otroligt varmt idag, typ 35 grader. Och nu kom det förlösande regnet och åskvädret och friskade upp luften! Oj, vad växterna njuter av regnet!


Imorgon ska vi till tippen och bli av med en massa skit, och så ska vi hämta jord. Kanske kan vi även handla de röda växterna då... Hade varit skönt att få det klart och jag tror att det kommer att bli så fint!


Igår kom min Primolut-mens. Typiskt att man tajmar det så finfint till semestern. Då är liksom samlivet räddat...


På torsdag ska vi träffa fotografen inför bröllopet. Ska bli mycket spännande! Nåt som inte R vet, är att jag kommer att träffa henne ännu en gång innan bröllopet. Jag ska nämligen göra en sk Secret box i morgongåva till R. Det är lite sensuella fina foton i bara underkläder. Jag har handlat en uppsättning vitt och en uppsättning svart, som jag gömt långt in i garderoben. Är lite nervös för hela den fotograferingen, men det ska nog gå bra. Bara jag inte glömmer raka benen och bikinilinjen... Haha!!! Det hade just varit fint! Det som är så kul med de här bilderna, är att R alltid säger att jag är så himla pryd. Så det är en kul grej, som han garanterat inte tror att jag ska göra!


Nästa måndag styr vi kosan mot Stockholm, och jag hoppas verkligen vi får en fin vecka där! Det ska bli skönt att komma hemifrån, även om vi känner att vi har lite ont om pengar just nu pga stenläggningen... Känns som vi får hålla igen lite med spenderandet i Stockholm, och det är väl inte direkt rätt ställe att hålla igen på... Men vi ska nog få det bra ändå!


By the way, inga effekter av örtmedicinen än så länge...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards