Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Miss S - 16 januari 2012 11:37

Begravningen i torsdag var, så klart, skitjobbig. Började nästan gråta redan i bilen på vägen dit. Sen var inte ögat torrt öht förrän det var över och vi fikade hemma hos goda vänner efteråt. Det är inte heller lätt att se R gråta. Kan räkna på en hand hur många gånger det har hänt sen vi träffades 1999. Kyrkan var fullsatt och allt var jättefint. Fin musik, och prästen pratade fint om vår vän. Hela eftermiddagen och kvällen sen hade både jag och R ont i ögonen och i huvudet. Det var skönt när det var över och vi kan nu lägga det bakom oss. Man går ju och bävar inför en begravning, så efter det känns det mer som man kan gå vidare.


I helgen har vi städat ut julen ordentligt, och det är så skönt när det är gjort. Även om det är kul när man tar fram alla saker i december. För en gångs skull var det ju dessutom jättefint väder i lördags, så vi passade på att gå ut en runda på eftermiddagen. Ca 3 km gick vi, och i sakta mak. Men fy f-n vad ont jag fick! Sista biten kändes det som det brann i blygdbenet. Jag hade ändå stödbältet på mig, men det hjälpte alltså föga. Fasiken för foglossningar! Hela kvällen sen värkte det och det enda jag kunde göra för att lindra det, var att värma vetekudden och lägga där. Igår kändes det bättre.


Jag hade ju tänkt att jag skulle ut och promenixa på dagarna när jag slutat jobba. Men det känns ju sådär... Om jag ska ha så ont varje gång jag varit ute, så är det inte så lockande. Har också läst att simning inte är det bästa för foglossningar. Så där gick det också bort... Blir väl bara till att ta det lugnt alltså, i hemmets vrå... Kanske en cykeltur till affären då och då.


Igår var vi hos min kusin och hämtade spjälsängen. Men vilken besvikelse... Hade inte sett den innan, men kusinen har sagt att den var vit och från IKEA. Precis vad vi ville ha alltså. Den kom från hennes bror, alltså min andra kusin, som fick barn 2007. Så den borde ju inte vara så gammal, tyckte vi. Tji fick vi... Är ytterst tveksam till att det är en IKEA och den är målad vit. Väldigt dåligt målad... Den är nog från 90-talet ca... R tyckte genast att det såg ut att vara brett mellan spjälorna, så vi kollade på nätet vad avståndet ska vara; 4,5-6,5 cm är rekommendationen. Här var det närmre 7 cm. Så nej, vi valde att slänga upp sängen på vinden, och så kommer vi att köpa en IKEA på Blocket eller en ny. Får se vad vi hittar. Det är ju ingen förmögenhet på IKEA, så det är inte hela världen om vi får köpa en ny. Men vi blev allt lite nedstämda av att sängen inte var bra. Hade ju tänkt bädda den igår kväll...


Däremot fick vi två kassar med kläder i stl 50, 56 och 62. Suveränt! Nästan allt är i könsneutrala färger, och kan användas oavsett om det blir en flicka eller pojke. En del plagg ser knappt ut att vara använda öht. Det här kommer vi nog långt med.


Ikväll har jag varit ute och fikat med en gammal barndomskompis. Mums! Riktigt mysigt var det att träffa henne, eftersom det inte blir så ofta tyvärr. Av henne fick jag en hel kasse full med sängkläder till spjälsängen, barngardiner och plastad frotté. Perfekt!


Hade en rabattkupong på KappAhl med 20% som var sista dagen att använda idag. Så vi gick inom där och hittade finfina bodyn och byxorna i stl 50, som vi ska ha med till BB och som bebisen ska ha på webbis bilden.


Nu ska jag lägga upp fötterna och slappa i soffan. Förhoppningsvis blir det halv dag på jobb imorgon, men det får vi se...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards