Alla inlägg den 2 september 2010

Av Miss S - 2 september 2010 20:00

Har ni någonsin sett nåt så vackert? Svårt att låta bli att gråta på slutet...


Av Miss S - 2 september 2010 18:43

Molnen hopade sig lite på himlen på vägen hem från jobb, så jag bestämde mig för att skippa stan och strandpromenaden. Istället blev det en timme i vår fina skog som vi har runt knuten. Solen kom fram lite då och då.


  

  


Se vad jag hittade i snåren! (Ursäkta skärpan...)

  


Nu ska jag hoppa i duschen, sen blir det lite ugnsstekt falukorv med potatismos från igår och så So you think you can dance inspelat igår.


Trevlig kväll!


Av Miss S - 2 september 2010 15:37

Ikväll är jag ensam hemma. R ska iväg på kick-off med jobbet, med övernattning. Jag känner ett skriande behov av att hitta på nåt, men vet inte vad. Funderade på att sticka iväg och simma, men ångrade mig direkt när jag blev obehagligt påmind om de kletiga vaggisarna jag stoppar i mig tre gånger om dagen... Inte så fräscht i en simbassäng... Sen kom jag att tänka på bio, men blev snabbt varse att ingen jag känner kan hitta på nåt sånt med så kort varsel eftersom alla har barn... Jo, vi har ju våra barnlösa grannar H & A, men jag vet att H inte är hemma ikväll. Så, vad göra??


Har ju filmer inspelade som jag vill se, men inte R. Så jag ska kanske passa på att se någon av dem?


Men först ska jag nog ge mig ut i solen och gå en runda. Fast hade varit kul att gå någon annanstans än där jag alltid går/springer. Får se vad jag kan hitta på. Köra in till stan och gå längs strandpromenaden kanske?


Har också börjat fundera över vad jag ska göra i höst för att aktivera mig? Lisa gjorde mig sugen på att börja simma. Tyvärr har vi inget badhus på min lilla ort. Det enda som saknas faktiskt, och det är urtrist. Å andra sidan så har vi inte så långt till andra badhus. Vi har två stycken faktiskt på 15 min bilväg. Så det får man väl ändå vara nöjd med. Det skiljer väldigt mycket i pris på de här två badhusen. På det ena kostar ett 10-kort 350 kr och på det andra kostar det 200 kr. Lätt val, eller hur?


Jag är lite trött på den träningsanläggning jag har gått på de senaste tre åren. Det förändras väldigt sällan där, i schema och så. Jag har blivit lite trött på deras utbud, som är ganska begränsat då det är ett relativt litet ställe. Men det ligger väldigt bekvämt på vägen mellan jobb och hem, vilket är ett stort plus. Andra anläggningar ligger på helt fel håll i förhållande till hem och jobb.


Har kollat lite på yogakurser. Hittade en nybörjarkurs som startar nu på söndag. 6 gånger för 600 kr, är det ett ok pris? Men tänk om jag börjar på det, så är jag (trots alla farhågor) gravid. Kan jag fortsätta med nybörjarkursen då, eller bör man gå gravidyoga då? Kan jag byta kurs? Ja, det vet ju inte ni förstås, och det är väl bara att ringa och fråga. Jag har ju gått mycket på BodyBalance, så jag vet ju lite vad yoga är och vad det innebär.


Tyvärr har jag redan använt upp mina 1800 kr som vi får i friskvårdsbidrag på jobbet. Så det blir till att pröjsa själv, vilken aktivitet det nu än blir.


Men först ska jag ju aktivera mig ikväll! Får se vad det blir!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards