Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Bröllopsdagen!

Av Miss S - 17 augusti 2010 08:15

WOW!!! Vilken fantastisk dag vi fick! Det var helt underbart roligt hela dagen! Min bukett spelade oss spratt hela dagen, men allt löste sig till slut.

 

Jag började dagen hos frissan och sen med sminkning. Under tiden var R och köpte var sin tårtbit på konditoriet och lämnade till hotellet. Sen skulle han hämta buketten. Till saken hör att vi var inne i fredags och hämtade några kvistar fresia som jag skulle ha i håret. Så han visste hur den blomman såg ut, och att den skulle vara i buketten. När jag kom ut från frissan, ringde han.

-Skulle du inte ha såna blommor i buketten, som du har i håret?

-Jo...

-Det är där inte. Och buketten är skitstor! Och där är fem mindre buketter.

-Va?! Du skojar med mig.

-Nä...

-Skulle du inte ha gerbera också i buketten?

-Jo.

-Där är bara rosor.

-Rosor?? Där ska inte vara en enda ros!

Vad händer?? Som tur var hade R inte kört ifrån parkeringen vid blomsteraffären, så han gick in igen. Han kände ju på sig att något var fel. De mindre buketterna tänkte han kanske var till bordsdekoration, så han kände sig mest dum som inte hade koll på läget, stackarn... Personalen i blomsteraffären höll på att skämmas ögonen ur sig när de förstod att de lämnat ut fel blommor. Det var bara att bära in allt i affären igen, och så fick R istället med sig min fina lilla bukett med vita gerbera och syrénlila fresia och en coursage med fresia. Lite mer lagom och i den skala vi hade tänkt oss. För vår del var det ju inte såååå farligt om vi fått fel blommor, men stackars den brud som planerat detta i minsta detalj och dessutom hade blommor till fem tärnor och brudnäbbar, och hade fått bara min lilla bukett!! Ojojoj!! Så arg och besviken hon hade blivit! Floristen bad R hålla tyst om detta, och inte berätta för kreti och pleti... Men man kan ju inte låta bli. Det är ju samtidigt lite kul!

 

Vi fick lite lunch hos mamma och bytte även om där. Sen körde vi iväg för fotografering. Då började det regna. Vi hade inte hunnit särskilt långt förrän det slog mig: buketten! Jag hade glömt den! R tvärnitade och vi vände tillbaka till mamma. Givetvis hade hon redan hunnit köra hemifrån, till vårt hotell för att lämna våra väskor för natten. Hon hade inte mobilen med sig, för hon skulle ju bara dit... Vi hade ingen nyckel. Så R stod på gasen och körde ner mot hotellet. Under tiden ringde jag 118118 och blev kopplad till hotellet och bad receptionisten där att stoppa mamma när hon kom dit. När vi kom dit, stod mamma frågande i receptionen och undrade vad som stod på. Hon trodde att receptionisten skojat med henne när han sagt att hon skulle stanna kvar.

 

-Nej, hade hon sagt. Jag ska hem och göra vid mig.  

-Jo, du ska stanna kvar här.  

-Du skojar med mig...?  

-Nej...

 

Men till slut hade han berättat att jag hade ringt och sagt det. När jag kom in sa jag bara:  

-Buketten!

 

Så for vi ut i bilarna och körde hem till henne igen och jag fick min bukett. Hade också ringt fotografen och meddelat att vi blev lite sena. Då satt hon i bilen och skulade för regnet... Hon sa också då:  

-Hur gör vi? och syftade på regnet.

 

Bra fråga... Men när vi gick in genom entrén till parken, så slutade det regna! Helt otroligt! Vi började att fotas inne i växthuset, där vi senare skulle ha vigseln. Väldigt vackert där! Sen gick vi ut och fotades ute i parken. Hon tog ca 600 bilder, och det ska bli väldigt roligt att se dem sen. Hon hoppades kunna skicka urvalet redan denna veckan!

 

Vi var klara med fotograferingen ca trekvart innan vigseln skulle vara. Så vi passade på att gå på toaletten, prata lite med vigselförrättaren (vf), torka av det våta gräset från skorna och att vara lite nervösa... Det var t o m så att R sa att han hade lite hjärtklappning strax innan vi gick in. Vf visade in våra gäster i växthuset och när alla var på plats, gick vi in från en sidodörr. Jag kommer ihåg att vf började med att säga:

 

-Ni har valt att ta ert förhållande ett steg längre.  

 

Sen kommer jag inte ihåg ett ord hon sa, förutom när hon lämnade över ordet till mig. Jag skulle läsa upp en dikt. Hade det inte varit för den dikten hade jag nog inte varit så nervös innan, men oj vad jobbigt det var! R visste ingenting. Jag började nästan gråta innan jag var klar med första raden! Jag kunde den egentligen utantill, men kom inte ihåg något alls när det väl gällde, så det var tur jag hade en lapp!

 

Hela vigseln tog ca 10 min, och efteråt var det gratulationer och kramkalas och lite riskastning. Så 25 min efter vigseln började, lämnade vi parken. När vi körde från parkeringen började det regna igen! Snacka om tajming! Fattar inte att vi kunde ha sån tur!

 

När vi parkerat bilen och skulle gå till gästgifveriet där vi skulle äta, brakade ovädret löst och regnet vräkte ner. Jag hade öppna skor, och halkade verkligen omkring inne i skorna! Vi fick halvspringa med våra paraplyn, men det var inte alls långt, så det gick bra ändå.

 

När alla hade fått var sitt glas med bubbel och tagit ett våffelhjärta, så hälsade R alla välkomna och sa att han hade en liten överraskning till mig! Jag hade ju egentligen velat ha egen musik under vigseln, men det gick inte enl Sofieros personal eftersom det redan var musik i installationen i Orangeriet. Den gick inte att stänga av. Men nu hade R ändå fixat musik! Han hälsade in en tjej och en kille med gitarr. Tjejen sjöng "Du är allt" av Sonja Aldén, som jag skrivit om här innan, och "Hallelujah" med svensk text speciellt för såna här tillfällen. Hon sjöng helt fantastiskt vackert och det var en sån underbar överraskning, så jag började så klart att gråta! Det var så fint!!!

 

 

Middagen blev också väldigt lyckad. Maten var suveränt god, och vinet var gott och personalen lagom diskret och mycket proffsig, och ändå lite personlig. R's syster läste upp lite telegram och hälsningar under middagen. R's pappa hälsade mig välkommen i familjen och gav R tre råd:

 

-Kom ihåg bröllopsdagen!  

-Köp blommor lite då och då!

 

-Fäll ner toaringen på toaletten!  

Det fixar R utan problem! Sen läste min mamma upp en superfin dikt, med lite darr på rösten. Jag fick tårar i ögonen igen... Efter desserten hade vi lite presentöppning. Sen var det kaffe/té med avec och chokladtryffel.

 

Ca 21.30 betalade vi och lämnade gästgifveriet och strosade genom stan till hotellet. Vilket rum vi fått! Superhäftigt! Vi hade letat efter ett rum med jacuzzi eftersom vi visste att vi skulle vara där relativt tidigt. Rummet låg i källaren på hotellet. När vi kom in genom dörren såg vi en en glasvägg och bakom den stod badkaret. Ute i rummet liksom, inte på badrummet. Sängen var superfin med snidat trä och stolpar i varje hörn, som för en sänghimmel. På sängen låg två rosor och en ask choklad. På sängbordet stod en flaska champagne på kylning och där fanns lite frukt uppskivad på ett fat. Överallt stod värmeljus och kärleksballader spelades på en liten stereo. Helt underbart! Dessutom hade vi ju tårtan som R hade hämtat tidigare på dagen! Så vi fyllde badkaret och bubblade och drack champagne och åt tårta för glatta livet!

 

En fullkomligt perfekt dag och kväll och allt var helt underbart! Helt oförglömligt och superroligt! Vilken upplevelse!

 

Nu ska jag bara lära mig ett nytt efternamn! Och som Åsa sa i en kommentar; nu heter jag ju egentligen Mrs S!


 
 
Anna

Anna

17 augusti 2010 08:39

Grattis till en fantastisk bröllopsdag! Visst är det en dag att minnas och smaka på om och om igen :)

http://mijaqi.blogspot.com

 
Ingen bild

sofie

17 augusti 2010 09:04

wow vilken dag

 
Tea

Tea

17 augusti 2010 10:57

Grattis! Låter som en bra dag!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Kix

Kix

17 augusti 2010 22:05

Jag berättade ju att det är lätt att glömma buketten, du hade tur att komma ihåg din iaf! :) Och regna, det gjorde det på oss också i omgångar. Men hur gick det med morgongåvan?

http://kix.bloggplatsen.se

Miss S

18 augusti 2010 15:45

Hihi! Det gick jättebra! Han blev superglad och överraskad. Så det var roligt! Kul också att jag slagit in varje bild i silkespapper, så det tog lite tid. Det gick liksom inte att hasta genom bilderna. Och han tog sig verkligen tid att studera varje bild noga. :-)

 
Avlängtantilldig

Avlängtantilldig

17 augusti 2010 23:46

Så härligt det låter! Hoppas vår dag imorgon blir lika fin. Igår tappade jag vår kamera i golvet och den pajade. Har fått låna annan så det är lugnt, men med mina tokiga hormoner just nu bröt jag ju ihop. Ikväll upptäckte vi en läskig ful fläck på min sjal som vi av nån anledning inte sett innan. Med tanke på att färg på blommor och smycken valts efter sjalen kändes det rätt pissigt att inte kunna ha den och... jajamen, jag bröt ihop igen.
Efter tvätt ser den dock ok ut och väninnan som vet om vigseln kommer imorgon med en back-up sjal.
Så det verkar vara på banan.
Hoppas vädret kan stilla sig så vi åtminstone kan några bilder ute om vi nu inte kan vigas där.
Men annars får inne också bli bra!

http://enmammautanbarn.blogspot.com

Miss S

18 augusti 2010 15:42

Förstår att hormonerna spelar dig spratt, men jag hoppas verkligen ni har en underbar dag idag i alla fall! Håller tummarna för att ni slapp regn under fotografering och vigsel. :-) Grattis!

 
Åsa

Åsa

19 augusti 2010 19:27

Låter som ni hade en underbar dag! Det är ni verkligen värda. Och så dyker storken upp nio månader efter bröllopet, kan ju inte bli annat än perfekt! Bra ni sparade er till bröllopsnatten! Nästan iallafall... ;-)

http://www.asa1977.blogspot.se

 
Ingen bild

Rosita

19 augusti 2010 19:39

Låter som en helt underbar dag! Får faktiskt tårar i ögonen när jag läser det... Grattis till er båda!
Vore superkul med någon liten bild att se på från er stora dag... :-)

 
sara

sara

21 augusti 2010 09:41

ååååååååååå vad härligt!!! stor grattis kram!!!

http://Afrodite

 
Ninna

Ninna

24 augusti 2010 17:59

Låter som en underbardag att bära med sig i hjärtat i framtiden, specieelt tunga och svåra dagar, då är det gott att plocka fram ett underbart minne och drömma sig tillbaka :-)

kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards