Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

På biblioteket

Av Miss S - 4 februari 2010 19:21

Igår stannade jag till på biblioteket efter jobbet. Skulle in och låna en cd-bok till R, eftersom han lyssnar på det på bussen till och från jobb. Nu var den senaste boken han lyssnade på slut, så det var dags att låna ny. Eftersom han absolut inte är en läsande människa (han bara somnar), så vet han inte heller riktigt vad han vill lyssna på. Det gör det ju så mycket enklare för mig att välja bok då till honom... NOT! Utbudet av cd-böcker på vårt lilla bibliotek är inte heller så stort, så det var svårt att hitta nåt. Men jag åkte iaf hem med Leif GW Persson "Samhällsbärarna". Någon som läst/lyssnat på den? Har aldrig läst nåt av honom, så jag har ingen aning. R har precis lyssnat på Millennium-trilogin och dessförinnan var det Änglar och demoner. Så han har nog lite höga krav nu...


Nåja. I vilket fall som helst, så fastnade jag en stund på biblan. Jag hittade nämligen en bok som hette nåt typ "Förbättra din fertilitet". Inte för att jag kände direkt att det finns nåt jag kan göra åt den, men kunde ändå inte låta bli att bläddra i den lite. Slutade med att jag satte mig ner och skummade genom hela boken... Egentligen var det inget nytt där, men jag fastnade ändå. Det stod bl a om hur en fertilitetsutredning går till, hur man går vidare efter en utredning, vilka alternativ som finns, hur man skyddar sig från omvärldens frågor och nyfikenhet osv. Läste lite om ivf där, och det var ju som att läsa om vår egen behandling. Lärde mig alltså inget nytt.


Men det är konstigt hur man suger åt sig allt som handlar om fertilitet, graviditet, behandlingar och bebisar. Man kan liksom inte låta bli.   Vet att man kanske egentligen inte borde, men man kan inte värja sig. Så dumt så...


Gjorde som planerat, och gick ut en runda efter jobb. Men solen hade nästan gått ner redan när jag gick ut. Trist. Hoppas det blir fint väder i helgen också.


På lördag ska vi på hockey igen, denna gången med min bror. Vi gav honom det i julklapp, så det ska bli trevligt. På söndag börjar en ny termin med bugg. Det blir tredje terminen vi går och buggar, och det är så himla roligt! Det började med att jag gick en termin med min kvinnliga kollega M och fastnade direkt. Hon skadade tyvärr benet (inte på buggen) och kunde inte fullfölja kursen. Men jag gick klart. Jag tjatade lite på R, att jag så gärna skulle vilja att han gick med mig. Men han vägrade. I julklapp sen fick jag en valmöjlighet av R. Antingen att vi åkte till spa, fick behandlingar, åt god mat, njöt av varandra etc etc, eller att han följde med mig och bugga en termin.   Haha! Vad tror ni jag valde? Bugg, så klart! Så vi började, och han tyckte faktiskt det var roligt! Visste väl det! Visste ju att han var allmänt duktig på att dansa och hade taktkänsla, så jag misstänkte att han skulle tycka det var kul. Nu är det alltså tredje terminen vi ska gå, och det är fortfarande lika kul. R är dessutom jättebra på det, så det är ett sant nöje!


Nu babblar jag... Ska kanske gå och se om det finns nåt gott i skafferiet...  Förutom den där stora asken Alladin som vi fick i julklapp, som vi inte öppnat än...   

 
 
Fru H

Fru H

4 februari 2010 19:49

Är så kul att läsa dina inlägg. Och oftast är de glada och uppåt så att man själv smittas med. Tack för det!

Haha det där med att fastna i böcker om "vårt" ämne känner jag igen. Jag köpte ju till och med en gravidbok men har bara tittat på de första sidorna. Än. De som beskriver gravidsymptom. Symptom som jag dessutom aldrig haft...
Kramar

http://gravidkampen.blogspot.com

 
Sara

Sara

4 februari 2010 20:01

Hmm, för mig funkar det ingenstans. Hoppas det fungerar nu. :)

Jag kan rekommendera Liza Marklunds tre senaste ljudböckar, Nobels testamente, Livstid och En plats under solen. Riktigt riktigt bra ljudböcker!

Kram

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

 
Plusresan

Plusresan

4 februari 2010 20:47

Vad härligt att ha en sambo som vill dansa med en. =) Min har visserligen taktkänsla (spelar trummor och gitarr) men inte fan vill han dansa för det.

Bugga låter i alla fall riktigt roligt! Själv har jag dansat väldigt mycket swing men det var ett tag sen nu...har ni kommit upp er i nån högre buggnivå nu då? :) Snart kanske ni får lära ut själva? ;)

http://plusresan.blogspot.com

 
Miss S

Miss S

5 februari 2010 08:28

Fru H: tusen tack! Kul att du gillar mina inlägg! :-)

Sara: Ska man läsa dem i den ordningen också? Jag fick En plats under solen av svärföräldrarna, men har inte läst den än. Inte läst de andra.

Plusresan: nja, vi har väl en bra bit kvar till det. ;-) Tror vår nivå kallas Fortsättning medel. Vi skulle nog klara oss bra om vi gick ut och dansade iaf! Hoppas jag...

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

 
Fru barnlös

Fru barnlös

6 februari 2010 09:06

Ja visst suger man åt sig allt som har med banrnlöshet, behandlingar och bebisar.

http://langrean9manader.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards