Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Miss S - 2 februari 2010 20:08

Måste dela med mig av ett recept som vi gör lite då och då. Det är så himla gott och dessutom busenkelt! Rekommenderas verkligen!


Tacopasta

4 pers


250 g penne

1 påse taco kryddmix

1 burk green chili

½-1 burk tacosås medium

2 dl creme fraiche

500 g köttfärs

riven ost


Lägg kokt pasta i en form. Stek köttet med kryddmix och vatten. Lägg köttet över pastan. Blanda green chili, tacosås och creme fraiche. Lägg blandningen över köttet och strö riven ost över. Sätt in formen i ugnen på 200 grader i 20-25 min. Servera med sallad och/eller nachos.


Bon appetit!

Av Miss S - 2 februari 2010 08:08

Tack tack tack, söta ni för era fina kommentarer och för att ni tror på oss!   


Tänker inte heller så mycket på att det inte blev nåt till frysen. Det hade, som sagt, bara varit en liten bonus. Så det känns ändå bra. Vi fick ju ett perfekt tillbaka!


Men man kan ju börja fundera... På hela 22 ägg, blev endast ett kanonbra och kunde återföras. Det betyder ju i princip att på 22 månaders försök på naturlig väg, så har vi endast en/uno/one/un/ein ärlig chans att bli gravida... Konstigt att man inte lyckas????   Det finns ju liksom inte ens några garantier för att detta enda ägg/embryo kommer att bli en bebis. Så det är tur att det finns hjälp! Det är vi jätteglada för!   


Åh, vad jag tycker det är jobbigt med vagitorierna! Kvällarna är ok, för då bara går jag och lägger mig direkt efter jag har stoppat in den. Eftermiddagarna också, eftersom jag sitter mest hela tiden, på mitt jobb. Men morgnarna.... Suck... Det första jag gör på morgonen är att gå på toa, och sen stoppar jag in vagitorien (heter det så i singular?). Sätter mig och äter frukost, och när jag ser reser mig upp och ska plocka undan frukosten, tvätta mig, borsta tänderna, klä mig, bädda och rensa kattlådan, så känner jag hur det rinner och kommer ut igen... (Ursäkta, om ni tycker det här är lite väl intim information...) Klet, klet. Usch! Men det är väl bara att acceptera. Ska ju hålla på med det i dryga två veckor till...


På radion, på vägen till jobb idag, spelades Nickelback's If today was your last day. Jag älskar den texten. Har ni lyssnat på den? (Har tagit bort refrängen på några ställen, eftersom den är samma hela tiden.)

My best friend gave me the best advice
He said each day's a gift and not a given right
Leave no stone unturned, leave your fears behind
And try to take the path less traveled by
That first step you take is the longest stride

If today was your last day and tomorrow was too late
Could you say goodbye to yesterday?
Would you live each moment like your last
Leave old pictures in the past?
Donate every dime you had, if today was your last day?
What if, what if, if today was your last day?

Against the grain should be a way of life
What's worth the price is always worth the fight
Every second counts 'cause there's no second try
So live like you're never living twice
Don't take the free ride in your own life

And would you call those friends you never see?
Reminisce old memories?
Would you forgive your enemies?
And would you find that one you're dreaming of?
Swear up and down to God above
That you'd finally fall in love if today was your last day?

If today was your last day
Would you make your mark by mending a broken heart?
You know it's never too late to shoot for the stars
Regardless of who you are

So do whatever it takes
'Cause you can't rewind a moment in this life
Let nothing stand in your way
'Cause the hands of time are never on your side

And would you call those friends you never see?
Reminisce old memories?
Would you forgive your enemies?
And would you find that one you're dreaming of
Swear up and down to God above
That you'd finally fall in love if today was your last day?


Dagens affirmationskort säger:

Jag är glad och lätt om hjärtat

 

Passande, eller hur?    Det ska jag försöka leva efter idag!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards