Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Miss S - 21 februari 2014 19:59

Nu är jag verkligen sjuk... Fryser som sören, nästan tappat rösten, hostar så jag nästan klöks och tackar högre makter för att Tena finns...

Har ju haft inkontinens sen Alice föddes och ska opereras efter detta barnet. Framförallt vid hosta och nysningar. Men det har blivit värre nu under graviditeten. Inte helt oväntat.

Men det är så j-a typiskt att jag blir sjuk när R inte är hemma en helg. Vad är oddsen liksom?? Jag är i princip aldrig sjuk och har bara ett par sjukdagar på jobb på tio år. Skit också!!!! :-(

Av Miss S - 21 februari 2014 11:13

Förra veckan fick Alice först feber och sen diarre och kräktes. Hon var frisk över helgen, men allmänt trött. Lämnade på dagis mån-ons men hon var inte sig själv riktigt. Dålig aptit dessutom vilket hon inte brukar ha problem med. På onsdag var även diarren tillbaka. På kvällen såg jag att hon fått utslag ner på bröstet och ryggen. Även runt munnen och på kinderna hade hon utslag.

Igår var vi på Vc och läkaren sa nässelutslag/scharlakan. Ingen behandling. Visste då inget om scharlakan, så åkte hem utan protester. Väl hemma läste jag att scharlakan ska behandlas direkt med penicillin och man kan lätt avgöra med ett halsprov om det är det. Nässelfeber trodde jag dock inte på. Det hade hon i somras när hon ätit räkor och det såg inte ut så här.

Idag ringde jag Vc igen och fick träffa samma dr igen. Han erkände att han gett mig en luddig diagnos igår och läst på mer om utslag. Han var idag säker på att Alice har Femte sjukan. Fick info papper med mig hem. Läste då att man som gravid ska försöka undvika smittade barn... Om jag blir smittad kan barnet i magen få blodbrist. Suck. Vuxna får i regel inga utslag utan allmänna förkylningsbesvär och ibland ledvärk. Jag har fått hemsk hosta och blivit hes. Så är jag smittad då??

R åkte till Hamburg på fotbollsresa med grabbarna i morse och kommer hem på sön kväll. Så jag kan ju inte undvika Alice direkt... Åh, så frustrerande!!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards