Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Miss S - 24 februari 2012 10:52

Nu sover sessan på mitt bröst, så vi får se hur långt jag hinner innan hon vaknar...


Kl 2 på natten till 8 feb vaknade jag och gick på toaletten. Jag kände av värkar, men inte outhärdligt. Så jag gick och la mig igen. Kl 4 vaknade jag igen, och då hade värkarna blivit kraftigare och jag kunde inte ligga kvar i sängen. Gick ut i vardagsrummet och la mig. Tog med mig R's mobil, där han hade laddat ner en app där man klockar värkarna. Nördigt kanske, men välidgt praktiskt måste jag säga. Då var det ca 8 min mellan värkarna. Vid varje värk var jag tvungen att gå upp från soffan och vaggade/rullade med höfterna. Varje värk började med en känning i ländryggen och då visste jag ju att den var på gång.


Ca kl 6 vaknade R och kom ut i vardagsrummet och undrade vad som stod på. Han la sig på andra soffan och skötte klockan när värkarna kom. Han fixade lite frukost, så vi fick mat i magen. När klockan var ca 9.30 var det 3-4 min mellan värkarna och vi ringde förlossningen. Barnmorskan frågade om jag badat eller duschat, för att dämpa värkarna. Det hade jag ju inte, så vi sa att vi skulle prova det. Sen fick  vi givetvis komma in när vi kände att vi inte kunde stanna hemma längre. Sen ringde mamma, bara för att kolla läget. Berättade så klart att värkarna startat och att vi nog snart skulle köra in till förlossningen.


Vi konstaterade dock att det inte fanns tid att fylla badkaret och sen ligga där en stund. Istället fick det bli en varm dusch, och det lindrade faktikst värkarna och var riktigt skönt. Men när jag kom ut ur duschen sa vi direkt att vi inte kunde vänta längre. Så jag klädde mig, och så samlade vi ihop våra grejor och BB-väskan och körde in till lasarettet. Tror vi kom in där ca kl 11. Det var fullt på förlossningen, och vi fick komma in på ett undersökningsrum så länge, där de satte ctg på mig. Allt var bra med bebisen. Sen kollade barnmorskan hur öppen jag var, och det var 7 cm!! Snacka om att jag blev förvånad. Trodde inte det skulle vara mer än 2 cm kanske. Var totalt inställd på att vi skulle vanka i korridoren och vänta på att allt skulle sätta igång. Vi hade ju packat ner bok till R, yatzy osv. Som förstföderska brukar man ju hålla på läääänge. Samtidigt hade jag svårt att greppa att jag skulle gå i ett helt dygn med såna värkar... Det kändes som en omöjlighet. Vilket det ju också var!


När barnmorskan upptäckte att jag var öppen 7 cm, fick hon lite bråttom att tömma ett förlossningsrum och städa där. Ca 11.45 kom vi in på förlossningsrummet.


Nu vaknade hon. Fortsättning följer...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards