Alla inlägg under januari 2012

Av Miss S - 10 januari 2012 20:11

 
Av Miss S - 9 januari 2012 18:32

Idag fick jag hem boken jag beställde på Adlibris; Föda utan rädsla. Håller på med Att föda av Gudrun Abascal just nu, så den nya boken får vänta lite. En sak i taget. Om jag hinner...


Jag känner mig helt övertygad om att vårt lilla underverk kommer att vilja komma till världen tidigare än beräknat. Kan inte säga varför, men det är en känsla jag har. Så därför kommer jag säkert att gå maximalt över tiden istället...


Min underbara chef sa i torsdags, att jag får lov att gå hem, när som helst på dagen, när jag känner mig trött. Med full betalning. Men jag hoppas ju att jag inte ska behöva vara där så många dagar till...

Av Miss S - 5 januari 2012 14:54

Puh, årsbokslutet är rapporterat och skickat till högre makter! Tjoho!


Nu är det långhelg, och vi är bortbjudna både fre och lör. Lördag ska vi förvisso på vars ett håll, då R ska ut och äta med herrklubben (som bestämde sig för att träffas trots vännens bortgång på juldagen) och jag ska hem till hans föräldrar.


Ska ringa min kusin och se om vi kan hämta spjälsängen på söndag kanske...? Tror vi får lite småkläder med oss därifrån också. Tänkte faktiskt jag skulle ge mig på att börja packa BB-väskan i helgen...


Igår lånade jag Att föda av Gudrun Abascal på biblioteket. Började läsa, och det dröjde inte länge förrän tårarna rann... Förkyld som jag är, så blev jag totalt stopp i näsan också. Ska det bli så blött att läsa den, får jag nog bunkra upp med näsdukar!

Av Miss S - 4 januari 2012 18:54

I söndags tyckte jag att bebisen rörde sig betydligt mindre än vanligt. Inte ens på kvällen blev det fart, som det brukar. Sov väldigt oroligt och låg och kände efter hela tiden. På morgonen kände jag inget alls. Berättade för R, som direkt sa att vi skulle ringa förlossningen. Bättre en gång för mycket än en gång för lite, resonerade han. Sagt och gjort, så ringde jag förlossningen och fick en tid kl 10.


Vi körde och jobbade och var sen på obstetriska avd på lasarettet kl 10. Väntade till 10.45 och jag frågade i receptionen när det var vår tur. Hon hade notering om att vår tid var 10.30, men skulle ändå kolla med läkarna när vi kunde komma in. Vi blev vidareskickade till förlossningsavdelningen, där vi nästan direkt blev omhändertagna. Sköterskan satte ctg på mig, och jag fick ligga i 20 min och lyssna på utmärkta och fina hjärtljud. Vilken lättnad det var när vi hörde dem! Fällde t o m en liten tår! Men på de 20 min var det bara två ynka rörelser. Sen fick vi vänta en timme till, innan vi fick träffa läkaren och göra ultraljud. Läkaren mätte allt möjligt på bebisen, till höger och vänster och upp och ner. Allt såg bra ut och bebisen rörde på sig, som den skulle. Den låg med huvudet ner och på sidan. Efter lite beräkningar kom läkaren fram till att bebisen väger 2300 g och ligger precis mitt på kurvan, mellan stor och liten. En perfekt liten varelse alltså!   Så skönt!!! Det blev tre timmar på lasarettet igen...


Hela eftermiddagen sen höll bebisen låda i magen. Det var underbart att känna och sen har det inte varit några problem. En busig liten varelse är det jag har i magen alltså! Att oroa mamma och pappa på det sättet redan innan h*n är född!


Idag var jag hos bm igen. Hon tog blodprov för rh-negativ antikroppar. Trodde det skulle göras nästa vecka, men det blev nu. Nästa kontroll är om två veckor. SF-måttet var 35, hjärtljuden fortfarande bra, järnvärdet bra, blodtrycket bra, urinprovet bra. Ja, allt var bra.   Den lille sköter sig, trots allt!


Nu är det verkligen nedräkning på jobbet... Ev slutar jag nästa fredag, men troligtvis blir det ett par, tre dagar veckan efter också. Vi får se. Men shit, vad tiden har sprungit iväg!!! Jag längtar verkligen till jag ska vara ledig. Det börjar bli ganska jobbigt att röra sig, och jag har ont av foglossningarna. Men jisses, vilken bra graviditet jag haft så här långt! Jag kan verkligen inte klaga!!! Över all förväntan!

Av Miss S - 1 januari 2012 07:00

Jag är ute efter en bok om barnets första år. Den heter Växa och upptäcka världen. Den tycks vara omöjlig att köpa ny, eftersom förlaget slutat tillverka den. Finns det möjligtvis någon själ där ute som har den och kan tänka sig att sälja den till mig för en vettig peng?


Lämna gärna en kommentar med mailadress i så fall, eller skicka ett mail till adressen som finns här till höger.


Växa och upptäcka världen : sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår (pocket)


Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards