Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Mötet

Av Miss S - 24 januari 2012 10:04

Igår var det alltså dags för Barnlängtan Skånes första årsmöte. Förutom styrelsemedlemmar, kom det ytterligare tre personer. Kul! Det var roligt att träffa tjejerna igen, och det är alltid givande att prata om barnlösheten med andra, tycker jag. Även om vi för tillfället är förbi ett stort hinder, så kommer barnlösheten alltid att finnas där och är en del av vårt liv. Vi vet ju inte heller hur det kommer att gå den dagen vi bestämmer oss för att försöka få ett syskon. Det är också därför vi valt att stå kvar i adoptionskö.


En av tjejerna som var ny igår, planerar för surrogat med sin sambo. Det är ett helt nytt kapitel för mig, och jag hade ingen aning om hur det funkar (förutom de två killarna på SVT som vi såg i höstas åkte till Indien och hämtade sin dotter). Men den här tjejens surrogatmamma bor i samma stad som henne, och de har precis börjat lära känna varandra. Hade varit kul att följa deras historia och se hur allt funkar, så jag hoppas hon stannar kvar i Barnlängtan.


Igår när jag körde hem från mötet, började bebisen hålla låda igen. Det är lite standard mellan kl 22-24. Fast jag brukar ligga ner på soffan då. Nu satt jag i bilen istället. Det kändes väldigt mycket ner i bäckenet och gjorde lite ont emellanåt. Så fort jag kom hem, la jag mig på soffan hos R, och då kändes det inte alls så längre. Bara vanliga bebisrörelser. Kanske tyngdkraften som gör sitt till när man är upprätt?


På bebisens rum står just nu fullt med kassar med lånade mamma-, bebis- och sängkläder. Det är en salig röra och vi har bara tryckt in vagn, babyskydd, skötbord, badbalja osv. Det står en Billy bokhylla där, som bebisen inte lär ha någon nytta av direkt... Så vi ska flytta in bokhylla i arbetsrummet, och istället sätta en byrå eller garderob där. Frågan är vilket?? Nu när bebisen är liten så är säkert en byrå bättre, men vi kommer att sätta in en garderob där så småningom. Kanske lika bra att göra det från början då? Äsch, jag vet inte. Men jag vill få ordning på rummet. Även om bebisen inte bryr sig, och vi kan ändå använda skötbordet där, så vill jag ändå ha rummet någorlunda klart. Spjälsängen kommer dock att stå i vårt sovrum den här första tiden.


För en tid sedan köpte jag ett bäddset på Tradera. Det var jättegulligt, med Nalle Puh och hans vänner som små och så stod det "Vårt lilla sagogryn". Tyvärr var det ingen höjdare till säljare, och jag fick vänta i två månader på leverans. Säljaren påstod först att sonen låg sjuk i hög feber och sen att posten snattar och att hon fick sy om en massa som hon sålt och gick back ekonomiskt. Efter hand som tiden gick, utan att jag fått bäddsetet, såg jag på Tradera att jag inte var ensam om att vänta på leverans. Hon fick fler och fler dåliga omdömen och till slut stängdes henne konto ner. Men jag fick, som sagt, mina grejor till slut. Igår tvättade jag bäddsetet för första gången. När jag tog ut det ur tvättmaskinen, såg jag att trycket halvt om halvt trillat av tyget... Blev så besviken! J-a säljare! Jag mailade henne igår om det, så vi får väl se om hon bryr sig om att svara. Jag hoppas verkligen inte hon kan öppna ett nytt konto på Tradera, och börja sälja igen. Ska se om jag kan hitta nåt kul på Panduro istället och piffa upp påslakanet med.


Nu ska jag ut och gå! -6 grader idag. Så kallt har det inte varit öht på hela vintern innan! Jag älskar verkligen det här vintervädret! För min del kan det gärna vara -15, om det bara är fint väder! Önskar vi hade lite snö att tala om också. En halv cm räknas inte, tycker jag. Jag vet, jag bor i fel landsände...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards