Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Miss S - 14 januari 2012 11:04

Hittade en lista hos Wilda Mathilda, som jag tyckte var rätt kul. Så här kommer mina svar på samma lista.


1. Hur gammal är du om fem år?

Hela 40 år.


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min älskade R.
 
3. Hur lång är du?
167 cm.
 
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Minns faktiskt inte...
 
5. Vem ringde du senast?
Min R
 
6. Vem ringde dig senast?
Mamma
 
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Gärna tidigare, kl 10? Funkar det för er? Kram."
 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på vad det gäller och vem.
 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var gifta när pappa dog 1999.
 
10. När såg du senast din mamma?
På julafton.
 
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.
 
12. När vaknade du i dag?

Kl 8.

  

13. Vilken är din favoritjulsång?
Fairytale of New York. Rolig text, har ni lyssnat nån gång?
 
14. Vilken är din favoritplats?
Soffan ligger högt i topp.
 
15. Vilken plats föredrar du minst?
Garaget.
 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Samma hus, hoppas jag.
 
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Monster under sängen.
 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
En liten film med kusinens son (2 år) när han spelade luftgitarr, som vi såg i förmiddags.
 
19. Hur stor är din säng?
180x210 (har en lång man).
 
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.
 
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Bara trosor.
 
22. Hur många kuddar har du i sängen?
En till mig och en till mannen.
 
23. Hur många landskap har du bott i?
Ett; Skåne.
 
24. Vilka städer har du bott i?
Helsingborg, Brisbane (AU).
 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Beror på situationen. Ute föredrar jag skor. :-) På sommaren är jag ju helst barfota.
 
26. Är du social?
Nja, det kan jag kanske inte direkt påstå...
 
27. Vilken är din favoritglass?
Texas Pecan.
 
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladpudding med flytande grädde.
 
29. Tycker du om kinamat?
Ja, det är ok.
 
30. Tycker du om kaffe?
Nej, verkligen inte.
 
31. Vad dricker du till frukost?
Ett glas mjölk och ett glas Proviva.
 
32. Sover du på någon särskild sida?
Hm, sida av sängen eller sida på kroppen? Ligger på höger sida av sängen om man står vid fotänden och ser mot sängen. Kan ligga på alla sätt och sova, utom på magen (inte heller när jag inte har en mage i vägen).
 
33. Kan du spela poker?
Nope.
 
34. Tycker du om att mysa/kela?
Absolut.
 
35. Är du en beroendemänniska?
Nej, det tycker jag inte.
 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, en av våra goda vänner.
 
37. Vill du ha barn?
Öööhh, låt mig tänka. JAAAA!!!
 
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, tyska, danska.
 
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, när pappa åkte in till lasarettet några dagar innan han dog.
 
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.
 
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Just nu är det så klart saker till bebisen. Annars är det väl kläder till mig själv...
 
42. Äger du dyrbara smycken?
Skulle väl vara min vigselring då. Det är nog det dyraste jag har. Men allt är ju relativt...
 
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Amazing race.
 
44. Kan du rulla med tungan?
Va?? Vadå rulla?
 
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Faktiskt är det nog min älskade R. Han får mig att skratta ofta.
 
46. Sover du med gosedjur?
Nej, det var längesen.
 
47. Vad har du för ringsignal?
Klassisk ring-ring.
 
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Mamma har behållt de kläder jag hade när vi åkte hem från BB. De ska jag få nu.
 
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En tuschpenna.
 
50.Flirtar du mycket?
Nej.
 
51. Kan du byta olja på bilen?
Om jag får läsa i instruktionsboken, skulle jag nog klara det.
 
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, faktiskt inte.
 
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson.
 
54. Läser du någon dagstidning?
Ja, Helsingborgs Dagblad.
 
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, inte just nu.
 
56. Dansar du i bilen?
Hur gör man det??
 
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.
 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Kattmat. (Kom ihåg att handla-lapp.)
 
59. När var du i kyrkan senast?
I torsdags när vi var på vår väns begravning.
 
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Oj, hade många jättebra lärare faktiskt. Bl a vår klassföreståndare, som vi hade i biologi och kemi.
 
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En månad. Var på tältsemester i Italien med familjen några år när jag var liten, och då var det tält som gällde, i fyra veckor.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards