Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Miss S - 21 oktober 2011 08:03

Har haft hemska drömmar två nätter i rad nu... Att bebisen inte lever... Ångest och panik är det på morgonen när jag vaknar. Då vill jag att bebisen ska göra sig påmind i magen direkt, men vet ju att den inte gör det morgonen och förmiddagen. Möjligtvis på sen eftermiddag, men framförallt på kvällen. Så jag får vänta... Kände den igår kväll iaf, som tur är.


Nu är vi inne i babyskyddsdjungeln. Vi är vilse i pannkakan. Har nog nämnt att vi blivit erbjudna av min kusin att FÅ deras babyskydd, som använts av två barn och troligtvis är inköpt hösten 2007. Alltså fyra år gammalt, vilket är ok. Även våra goda vänner har erbjudit oss att köpa deras babyskydd för 200 kr, och det är använt av ett barn och troligtvis inköpt hösten 2008. Det senare låter ju bättre. Det babyskyddet har vi hemma just nu, och har provat i bilen. Det är en Britax rock-a-tot. Det funkar. Men jag är väldigt sugen på ett babyskydd med bas, det verkar så himla mycket smidigare och enklare.


Ska ringa min kusin och fråga om de har bas till sin stol. Men det betvivlar jag. Kollade lite på nya babyskydd på jollyroom.se och hittade Akta Graco Logico med bältesbas till ett vettigt pris. Ska köra till Babyproffsen och Babyland idag och se vad de har, och klämma och känna och prova.


Vi försökte hitta tillverkningsdatum på Britax stolen, och hittade en kryptisk matris med årtal och månader på baksidan. Det är omöjligt att utläsa tillverkningsår/-månad. Jag mailade Britax för hjälp, och fick till svar att Rock-a-tot slutade tillverkas för ett antal år sen, och den åldersmärkningen används inte längre. De rekommenderade inte oss att köpa stolen... Men det är klart, de vill ju att vi köper en ny Britax givetvis...


Det vi reagerade på när vi kikade på jollyroom.se är att de nya stolarna ser så himla ombonade och gosiga ut, jämfört med den Britax vi har hemma. Förmodligen har det också hänt saker på säkerhetsfronten, och dagens nya stolar är säkrare än för 4-5 år sen. Säkerhet är ju inget man vill tulla på...


Ja, som sagt, vi är helt lost och vet inte alls hur vi ska göra. Akta Graco på jollyroom.se kostar 1475 kr, så det är ju inte hela världen. Men det är ju pengar man skulle kunna använda på annat, om man fick dem över...


Ang förkylningen, så är den "still going strong". Jag köpte koksaltlösningspray på apoteket, men vet inte om jag tyckte det gjorde någon skillnad direkt. Dock har nässtäppan faktiskt släppt lite, så det känns ok nu. Men jag har fått tillbaka halsont, och rösten lyser med sin frånvaro. Hostig och rosslig. Ringde precis vårdcentralen, men hon tyckte jag skulle vila och ta det lugnt och återkomma nästa vecka om jag fortfarande hade besvär... Okidoki.


Det blir alltså en lugn helg. R ska på gåsafotboll i princip hela dagen imorgon, så då ska jag bara dra fötterna efter mig hemma. Skulle behöva städa, men det kan vi ju ta tillsammans på söndag kanske. Hade en fundering på att åka till Ullared på söndag, men det får vi nog strunta i...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards