Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Miss S - 10 oktober 2011 10:07

Det var väldigt stressigt på jobb både torsdag och fredag. Samtidigt som jag drogs med en hemsk förkylning och hostade och snörvlade. Så fort vi hade rapporterat bokslutet i fredags, och jag hade gjort mina "måsten" så sjukanmälde jag mig och gick hem. Jag var helt slut. Somnade direkt på soffan någon timme. Min första sjukskrivning på det här jobbet, där jag varit i drygt fyra år nu.


Hela helgen har i princip spenderats på soffan, med snytpapper, nässpray och halstabletter inom räckhåll. R har sympatiserat med mig och slappat en del även han.


Hade tänkt gå och jobba idag, men jag känner mig verkligen inte hundra, så jag bestämde mig för att stanna hemma idag också. Hoppas att det känns bättre imorgon, så jag kan jobba då. Nu har jag ju faktiskt en till liten individ att tänka på, som påverkas av allt jag gör. Så jag måste tvinga mig att tänka på den i första hand, och ta det säkra före det osäkra.


Missade tyvärr yogan i torsdags eftersom jag var dålig redan då. Det är bara två gånger kvar nu, men jag kan ta igen min missade gång på en annan gravidyoga kurs som går parallellt på måndagar. Det blir inte idag, och nästa måndag är jag i Sthlm på kurs... Alltså kan jag inte ta igen det tillfället, vilket är skit...


Sen i onsdags kväll har jag regelbundet känt lite puffar i magen. Det är så mysigt, och jag önskar att jag kände det lite oftare. Det är framförallt sen eftermiddag, ca kl 16-18 som jag känner det. Då puffar det på ganska mycket. Skulle hemskt gärna vilja att R kunde känna det också. Men det får nog vänta lite.


Jag väger mig och mäter magen varje måndag. Har haft en stadig viktuppgång varje vecka, men den här veckan har jag faktiskt inte gått upp ett enda hekto. Magen har inte heller blivit en enda cm större än förra veckan. Har för mig att jag läst någonstans att bebisen hittills har växt på i ganska hög takt, men att det nu lugnar ner sig lite. Vilket givetvis kan förklara att jag inte gått upp nåt i vikt eller ökat i omkrets på en vecka. Men en liten oroskänsla infinner sig ändå. Dumt. R blev nog också lite orolig när jag berättade det. Men jag tror verkligen inte det är någon fara. Jag har gått upp 4,8 kg hittills.


I fredags träffade jag och min chef en tjej från en rekryteringsfirma. Hon ska hjälpa oss hitta min vikarie. Tänk att vi redan kommit så långt! Otroligt vad tiden går! För att min vikarie ska hinna göra ett vanligt månadsbokslut innan jag slutar, så bör h*n börja i mitten av november. Decemberbokslutet är ju ett årsbokslut och januaris bokslut tänker jag inte vara med på.   Mitten av november är ju bara en månad bort! Frågan är om vi hinner hitta någon som kan börja redan då. Det återstår att se. Jag kommer iaf att vara med under rekryteringen och det känns bra. Min käre kollega, som gör lönerna, tyckte att vi skulle klona mig istället... Det var ju väldans snällt sagt, och det gjorde mig glad.   


Kan inte låta bli att vara lite orolig för att kollegorna ska gilla min vikarie mer än mig, och tycka h*n är bättre på jobbet än mig. Knäppt egentligen, och fullständigt irrelevant, eftersom det ju ändå är MIN tjänst och jag kommer tillbaka till den. Kan tänka mig att jag inte är den enda som känt så inför en föräldraledighet, men ändå...


Min chef har också avslöjat att hon förmodligen inte finns kvar när jag kommer tillbaka i februari 2013. Vilket gör mig väldigt ledsen.   Hon är verkligen världens bästa chef, så ödmjuk och sympatisk som människa och så kunnig på det hon gör. Hon har jobbat på företaget i 40 år, och det är dags för pension. Kan inte tänka mig någon som kan ersätta henne. Blev också lite orolig för min tjänst när hon berättade detta. Tänk om ersättaren ändrar på mina arbetsuppgifter och tar tillbaka en del av det som min chef nu lämnat över till mig? En karriärmänniska på 40-45 år, som vill göra så mycket som möjligt, när min nuvarande chef gärna vill låta mig göra så mycket som möjligt... Får nog prata lite med chefen om detta och min oro. Vill inte komma tillbaka till jobbet 2013 och bara kontera fakturor... Jag vill fortsätta med det jag gör idag, som är så varierande.


Oj, vad långt inlägg det blev! Har tur om ni orkat läsa ända hit!   


Nu ska jag slänga mig på soffan igen, med filten och en kopp te.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards