Alla inlägg den 22 september 2011

Av Miss S - 22 september 2011 08:14

Så har då diskussionerna om ev namn startat... Känns som det kan bli en låååång diskussion, med tanke på hur det gick igår. Jag har skrivit ner namn jag gillat de senaste åren, efterhand som jag kommit på dem. Igår tog jag fram mina listor och vi gick genom dem, både tjejer och killar. Det var inte många som vi båda gillade kan jag säga... Särskilt ett namn har jag haft som etta på tjejlistan, och det sa jag till R för några år sedan. Då slog han bakut, men nu när han haft några år på sig att bearbeta det, så är han inte helt emot det längre... Ska det behöva ta så lång tid för honom att förstå att det är ett jättefint namn??    Hihi!


Vi har också börjat prata om föräldrarledighet, eftersom min chef har börjat undra lite smått hur jag tänker göra. Har kommit fram till att jag vill vara hemma i ett år, sen ska R vara hemma några månader. Hur länge behöver vi inte bestämma nu, det får vi se längre fram. Jag tror också att jag kommer att gå hem några veckor innan bf. Vi har ju årsbokslut i januari och det brukar vara klart i mitten av januari. Ska jag bara skicka bokslutet och sen gå hem? Eller ska jag stanna till siste januari? Bf är ju 12-13 feb. Tror det kan vara skönt att vara hemma ett tag innan bebisen kommer. Man vet ju inte om den kommer två veckor för tidigt, och då har jag inte hunnit vara hemma alls innan. Tror inte jag skulle behöva ta ut föräldrapenning innan bf, utan skulle nog kunna ta komptimmar och semesterdagar på jobbet istället.


De här diskussionerna om namn och föräldraledighet har gjort lite att det börjar kännas som det faktiskt händer. Vi ska faktiskt bli föräldrar i februari, om inget annat konstigt hemskt händer. Dessutom har vi ju nu kommit halvvägs, och går tiden lika fort resten av tiden, så shit!!! Då är februari snart här!   


I helgen fick jag fyra kassar med mammakläder från min kusin. Hon i sin tur hade fått dem av någon kompis. Men det var inte mycket där jag kunde använda. Åtminstone inte i nuläget. Det mesta var i storlek 42-46, och jag är 38. Så det såg ut som tält på mig. R skrattade så han kiknade när han såg mig i vissa av kläderna. Men jag har inte lämnat tillbaka kläderna, utan bara ställt undan dem. Man vet ju aldrig om jag blir så stor att de kanske passar så småningom...


Imorgon åker jag med en kollega och en fd kollega upp till Göteborg och hälsar på en annan fd kollega. Det ska bli jättemysigt med en liten tjejhelg. Vi ska ut och äta imorgon kväll och så sover vi tre på hotell. På lördag blir det härlig hotellfrukost, och sen SHOPPING!!! Tyvärr måste vi köra hem i vettig tid, då jag ska på kalas hos svärfar på kvällen. Men vi ska nog hinna handla lite ändå.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards