Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Shoppat

Av Miss S - 29 augusti 2011 17:29

Igår köpte jag första mammakläderna!   Det blev ett par jeans och en blus. Blusen köpte jag bara för att nå upp till rabatt. Den kan jag inte använda ännu, den ser ut som ett tält på mig! Men jeansen är riktigt sköna! Men otroligt "låg midja"! Antar att det är för att magen kommer att puta ut där ovanför så småningom, och man kan knappt ha högre  midja. Men än så länge känns det mest fånigt med så låg midja.


Frustrerande vad dåligt utbudet är med mammakläder. Var inne i en massa olika affärer, men de enda som hade mammakläder var HM och POP. POP är lite för dyrt för min smak, så det fick bli HM. Inte heller där var utbudet särskilt stort... Tråkiga kläder dessutom. Man får kanske handla på nätet istället? Ska ju få en kasse kläder av min kusin, men inte förrän om tre veckor. Men med de här jeansen klarar jag mig nog ett tag. Tröjor är ju inget problem.


Vi ska på dop på söndag. Fick lite huvudbry om vad jag skulle ha på mig. Har inga finbyxor som är bekväma, och inga kjolar heller. Hittade till slut en "gammal" trikåklänning, som jag gillar jättemycket och har använt flitigt. Den är ganska tajt, så frågan är om någon kommer att undgå att se vad som finns i min mage...   Vi ska ju i vilket fall som helst, berätta för en massa människor där och då. Så det gör ju inget.

 
 
Tea

Tea

29 augusti 2011 18:24

Kul med lite nya kläder. Tyckte också att det var svårt att hitta snygga gravidkläder till ett lämpligt pris.

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Puma

Puma

29 augusti 2011 19:42

Ja det är verkligen dåligt utbud. Men jag har kört på vanliga kläder en hel förutom då det gäller byxor då jag också köpt jeans på HM. Jag har använt mycket klänningar och vanliga tights under. Det fungerar bra.

http://drommenomsaga.blogspot.com

Miss S

30 augusti 2011 08:18

Ja, det skulle jag gärna göra också. Men har inte så mycket klänningar eller tunikor tyvärr. Inte så mycket som jag skulle vilja ha. Men kommer nog att köpa vanliga tunikor om jag hittar nåt jag gillar, alltså inte mammatunikor.

 
Ingen bild

Frida

29 augusti 2011 22:27

Angående mammabyxor...Vet inte vad det är för byxor du gillar,men vill du ha smala jeans så köp jeanstreggings från märket "boob", de är helt underbara! Köpte ett par redan vecka 8 då jag va så svullen och kunde ha dem enda tills dottern kom vecka 32. (hade då gått upp 12 kg,så de funkar ett tag)

Kram!

Miss S

30 augusti 2011 08:16

Tack för tipset! :-)

 
M

M

29 augusti 2011 22:29

Ruskigt dåligt med mammakläder!! Här i USA är det nästan obefintligt. Finns en kedja som heter Motherhood här, som bara har mammakläder, men de är också så där tråkiga. Finns en del sidor på nätet där man kan beställa kläder, om jag nu bara kom ihåg vad de hette...... Ska kika lite och återkommer ;)

Kram

http://myhartfordhome.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena

30 augusti 2011 10:06

Hej,
Har följt dig här i någon månad och är så glad för din skull! :) Är själv inne på RD8 idag så jag hoppas att snart få ställa mig i samma lyckliga skara som dig. :)

Tänkte bara tipsa om fina, otroligt praktiska och prisvärda mammakläder: http://www.paolamaria.com/p/269/shop

Lycka till!

Miss S

30 augusti 2011 13:49

Tusen tack för tipset!
Önskar dig stort lycka till med ruvningen, och hoppas ni får ett positivt test snart! :-)

 
Anna

Anna

30 augusti 2011 14:50

Jag tycker att det finns så mycket i dagens mode som passar när man har mage. Jag tar aldrig själv på mig tunikor för alla misstänker och frågar om jag är gravid. Jag är lite trött på att svara "tyvärr inte..."
Jag är så glad för din skull och är inne och kollar din blogg varje dag.
Stor kram
Anna

http://whytheuniverseissoscrewedup.blogspot.com

Miss S

31 augusti 2011 08:07

Javisst finns det mycket man kan använda. Men jag har inte så mycket tunikor faktiskt. Får väl handla på mig lite kanske.
Förstår varför du väljer att inte använda tunikor, den frågan vill man ju minst av allt få.
Stort lycka till till er!
Kram

 
Elin

Elin

1 september 2011 20:54

Jag håller verkligen med. När jag införskaffat mina första mammabyxor tyckte jag också att linningen satt så himla långt ner, speciellt när man hade vanliga tröjor för då kunde ju kanten synas lite, hihi:) Men, jag lovar att den låga midjan har ett syfte. Dels för att magen ju kommer längre ner mer och cmer ju längre man går gravid, men det är väldigt skönt i början när man blir lite rundare och byxorna annars klämmer:) Tycker också att det är ett lite dåligt urval av mammakläder. Jag har hittat massa webbsidor med mammakläder, men de är så himla dyra.. och eftersom jag är lite snål så köper iaf inte jag dem. Ser inte riktigt varför jag ska köpa massa dyra kläder som jag bara kan använda under tiden jag är gravid. Men alla behöver ju inte tänka så;) Ha en fin kväll!

http://www.blivandemammaochfru.bloggplatsen.se

Miss S

2 september 2011 08:35

Ja, jag är också lite snål på det viset. Vet dock att jag får låna kläder av några vänner, så hoppas slippa köpa så mycket själv. :-)

 
MDB

MDB

2 september 2011 20:21

Ett tips är att köpa begagnat, då kan man hitta lite andra märken utan att det blir så himla dyrt. Kläderna används ju inte så länge så en hel del kan vara i fint skick.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

Miss S

3 september 2011 09:55

Ja, jag kollar på Tradera. Men det är huggsexa om kläderna. :-) Fast jag kanske lyckas få nåt iaf.

 
Ingen bild

ahns

3 september 2011 23:06

Om du är intresserad av begagnade kläder har jag av misstag upptäckt att Stadsmissionen säljer mammakläder blandat med vanliga kläder för samma priser som för de "vanliga". D.v.s - du kan utan problem få tag i mammatröjor/amningströjor för 40 kronor eller ett par byxor för någonstans däromkring. Hade jag vetat det när jag var gravid hade jag rusat dit kan jag säga.

Kramar!

Miss S

4 september 2011 08:30

Åh, intressat! Det har jag inte tänkt på! Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards