Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Miss S - 14 augusti 2011 16:23

Stort grattis till oss på vår 1-åriga bröllopsdag idag!   


Av Miss S - 14 augusti 2011 13:06

Åh, vilken underbar vecka vi har haft! Det har varit fantastiskt skönt! Det var dock väldigt varmt, mellan 35-40 grader i skuggan och enligt vår badtermometer (sommarpresent från mitt jobb) var det hela 32 grader i havet!! Ja, det var ju inte direkt svalkande, men ändå skönt. Poolen var lite svalare, men den höll nog ändå 27-28 grader. Hotellet var fantastiskt fint, kanonbra service och jättegod mat och allt var verkligen tip top. Kan absolut rekommendera hotellet om ni ska åka någonstans utan barn. Det enda lilla minuset var att det var 95% tyskar på hotellet, och all personal pratade tyska och alla skyltar på tyska (ibland på engelska). Men det var inget som direkt störde vår semester. 

        

Hotellet hade faktiskt en lista med alkoholfria drinkar, som jag sörplade i mig, medan R drack vanliga cocktails och öl. Tyvärr fanns inget alko fritt vin eller öl, som jag kunde dricka till maten, utan det fick bli mineralvatten eller läsk.


Det var lite svårt med maten, att veta om jag kunde äta det eller inte. Är mjölkprodukterna pastöriserade? Hur länge har pålägget legat framme och hur gammal är det? Är det rökt fisk? Osv, osv. Så jag var ganska försiktig. Ändå blev jag tyvärr dålig i magen med diarré, och det sitter fortfarande i. Läste att jag inte ska ta Immodium, men ev kan ta vätskeersättning om det behövs. Men så farligt är det inte. Hoppas det går över nu när vi kommit hem och får "vanlig" svensk mat igen.


Två morgnar drabbades jag av riktigt akut illamående och fick springa iväg till toaletterna. Det var verkligen så det vattnades i munnen på mig och jag fick svälja hela vägen till toan. Men väl där, så la sig illamåendet efter ett tag, tack o lov. Ena morgonen åt jag äggröra då illamåendet kom, och andra morgonen var det yoghurt. Så jag vet inte vad som orsakade det. Eller det var nåt konstigt plötsligt gravid illamående som jag inte varit med om förut. Men morgnarna efter det så åt jag ett torrt kex i sängen innan jag steg upp. Sen hände det inte mer. Här hemma idag var det inga problem med illamående. Konstigt.


På planet på vägen hem igår mådde jag dock inte alls bra. Jag hade ont i magen, och mådde konstigt. Jag kunde knappt äta nåt av flygplansmaten, utan lämnade i princip allt. Jag kände mig så eländig att jag var nära tårarna. Så nära gråten man kan vara utan att verkligen gråta. Har förresten varit nära tårarna några gånger under veckan, utan att ha den blekaste aning om varför. Det har kommit ett par gånger när jag läst bok på stranden, och det har inte varit nåt sorgligt eller så. Har bara känt för att börja gråta plötsligt. Började nästan gråta när det tog för lång tid att få uppmärksamhet i baren när jag skulle beställa drinkar till oss. Knäppt. Men jag antar att det är hormonerna som spökar.


En kväll när vi gick runt inne i Side, och var inne i en butik med klädmärkeskopior, frågade en av försäljarna var vi kom från. Som de frågar i alla butiker... Sen sa han något mer och jag hörde inte riktigt, så jag vände mig om igen och frågade vad han sa.

-New people coming? sa han då och visade med händerna en stor mage.

Haha! Han såg att jag var gravid! Det var första gången någon sagt något om det, och det var väl kanske lite väl vågligt, för jag tycker mest jag ser plöfsig ut nuförtiden. Men det var ändå kul!


Imorgon är det jobb igen, och på tors-fre åker jag till Sthlm igen på kurs. Sen är det dags för bokslutet, som vi fick flytta på semestern för. Ett par hektiska veckor framför mig alltså. Men tänkte iaf att berätta om graviditeten på jobb imorgon. Jag går ju in i v 15 imorgon, så det är väl lagom att berätta då.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards