Alla inlägg under juli 2011

Av Miss S - 15 juli 2011 12:03

Igår var en tung beslutsdag. Vi satt i princip hela dagen (det var ju verkligen väder till det!) framför datorn och letade annan resa istället för den som blir inställd. Våra krav är nog ganska höga, eftersom vi absolut inte vill byta ned oss till ett sämre alternativ. Vi hade valt ett barnfritt hotell, för att vi absolut ville ha det. Det skulle vara lite lyxigare, för att det är en försenad bröllopsresa. Det skulle helst vara all inclusive. Det datum vi hade att åka var 6-7 aug. Så ni förstår kanske att utbudet inte var det största, om vi inte skulle gå på de riktiga lyxresorna...


Vi hade i princip gett upp, kollat genom alla "Blue couples", "De luxe", "Sand mellan tårna"  som Fritidsresor har som koncept. Hittade inget som kändes självklart. Så lite senare på kvällen, innan vi skulle gå och lägga oss, tog vi en sista titt igen. Plötsligt hittade vi ett hotell vi inte sett förut. Det var inget koncepthotell, så det var nog därför vi inte sett det innan. Men där fanns inget öht för barn att göra, så det är i princip ett barnfritt hotell. Det heter Sensimar Side Resort & Spa och är byggt 2009. Det ligger, som namnet antyder, i Side, Turkiet. Det var en lättnad att äntligen hitta något som passade oss och våra krav. Idag har jag fått det godkänt av chefen, och vi har nu gjort ombokningen.


Sensimar Side Resort & Spa - Bild 3

Sensimar Side Resort & Spa - Bild 7

Sensimar Side Resort & Spa - Bild 10

Ett annat beslut vi tog igår, var om KUB. Jag läste på lite mer om det, och vilka sjukdomar som kan hittas och vad de innebär. De kan hitta tre kromosomavvikelser; trisomi 21, 18 och 13. 21 är samma som Downs syndrom. 18 och 13 är grava utvecklingsstörningar och OM barnet föds levande, så dör det oftast inom första levnadsåret. Ni kan läsa mer detaljerat genom att följa länkarna i siffrorna.


Vi beslutade att genomföra KUB. Vi har, som sagt, inget problem med Down Syndrom, med de två andra sjukdomarna vill vi helst undvika. När vi har svart på vitt, vilken riskfaktor vi har, så tar vi beslut om hur vi går vidare. Vill ju verkligen helst inte riskera missfall genom fostervattensprov, men det beslutet tar vi när vi vet resultatet av KUB. Känns skönt att ha tagit beslutet faktiskt.


Av Miss S - 13 juli 2011 13:14

Japp, så blir det. Resan blir inställd. Några av er har frågat om de verkligen kan göra så. Det undrade jag också, och ringde Unionen och frågade. Egentligen har de inte rätt att dra in beviljad semester, men om de ändå kräver att jag jobbar så ska jag definitivt kräva ersättningsresa (vi ska inte drabbas ekonomiskt öht alltså) plus att han tyckte att jag skulle kräva extra betalning för att jag jobbar. Chefen har hela tiden sagt att de betalar vår merkostnader för resan, så det är inget problem. Men extra betalning har vi inte diskuterat...


Chefen ringde alltså i morse och berättade att bokslutet blir 23 aug. Så vi måste hitta en ny resa nu. Problemet är att R ska vara med i nåt projekt på jobbet v 36-39 då han måste vara med åtminstone vid nåt tillfälle på annan ort. Men han vet inte förrän efter denna semestern när det är... Då går hela september. Oktober känns lite för sent att åka. Vill inte vänta så länge, och då börjar jag ju bli lite större, så är inte sugen på det heller. Så vi vet inte när vi kommer iväg... J-a skit är det!!!


Igår var vi på hälsosamtal hos MVC. Det var en timmes snack om våra levnadsvanor, vilket mat jag kan/ska äta och vad som ska undvikas, fosterdiagnostik (KUB), hur hela "programmet" hos BM kommer att se ut, vilka besök det innebär etc.  Det där med KUB ställer till det hos oss. Är fortfarande lika villrådiga. R verkar vilja göra det, och om det är "dåligt" resultat så kan vi förbereda oss på det. Jag tycker däremot att det är en onödig oro resten av graviditeten. Men hur resultatet än blir, så vill jag inte ta bort barnet och jag vill inte göra fostervattensprov. Vi har fram till den 25 juli på oss att ta beslutet. Sen måste det bokas innan det är för sent.


Vi har fantastiskt semesterväder... NOT! Vi har förvisso haft jättefina semestrar de senaste åren, så vi ska kanske inte klaga. Men ändå trist när det regnar... Ikväll kommer svärföräldrarna och R's syster med familj på grillning. Skulle vilja sitta ute ju, men känns som det är kört tyvärr.


Nästa vecka har vi bokat en övernattning i Varberg tillsammans med H & A. Ska bli riktigt mysigt och kul! Hoppas verkligen vi får uppehåll. Tyvärr ser det dåligt ut... Frågan är vad man gör i Varberg när det regnar? Några förslag?

Av Miss S - 7 juli 2011 14:05

Verkar som vår resa till Turkiet v 34 är lite i farozonen... Företaget jag jobbar på har precis blivit uppköpta av ett amerikanskt bolag. Vi ska göra ett bokslut så fort allt är klart med konkurrensverket. Det bokslutet verkade först bli i slutet av juli, och då fanns risk att jag skulle bli inringd på min semester för att göra bokslut. Nu är det framflyttat. Först sa de runt 15 aug, och det är veckan före Turkiet. Jag är två dagar på kurs den veckan, men det hade ju fått gå. Nu verkar det som bokslutet blir 22 aug, och då är vi i Turkiet...   Så j-a typiskt!!!


Chefen sa precis "Om ni får avboka och vi ersätter resan, så vet vi ju ändå inte när bokslutet blir. Bokar ni om, så kanske det blir då istället." Gahhhh!   Jag trodde faktiskt inte att hon skulle gå så långt som till att dra in min semester helt pga detta. Som vi har längtat och sett fram emot den här resan sen mars, när vi bokade...

-Ni kan ju vänta lite med att börja packa, sa hon sen och skrattade.


Det är bara jag och chefen på ek avd och jag gör i princip hela boksluten själv. Finns tyvärr ingen annan att kalla in.


Jag blev nästan gråtfärdig när hon sa så där... Vi får väl bara vänta och se hur det blir. Har inte berättat för R, får ta den dusten ikväll. Han blev lite lack bara av att jag kanske skulle bli inringd vår sista semestervecka här hemma, så vill inte tänka på hur han reagerar på detta beskedet...   

Av Miss S - 6 juli 2011 08:14

Hade inatt en hemsk dröm om missfall... Jag blödde kraftigt och i toaletten hittade jag ett litet foster. Fostret plockade jag upp (!) och det levde och hade vingar och flög lite omkring i handen på mig! Tyckte det var så konstigt att jag fick missfall när fostret ändå levde. Ville liksom bara stoppa in det igen... Mycket märkligt hur man får ihop det i drömmarna! Usch!


R drömde också konstigt inatt. Men det var att vi testade negativt från första början. Så vaknade han och tänkte "nej, det var ju positivt och vi är gravida" och så somnade han om och drömde samma sak igen. Skumt!


Ikväll ska vi se Veronica Maggio på Sofiero i Helsingborg! Det blir pick-nick i gröngräset med goda vännerna H & A, kycklingpastasallad, alkofritt rosé, kaffe, kakor och chips. Hoppas på finfint väder! Dessutom är hon ju så himla bra!!!


Oro

Av Miss S - 5 juli 2011 08:02

Lugnet efter vul för en vecka sen, höll i sig ungefär en vecka... Skulle mycket väl kunna göra ett nytt vul idag, för att kolla att allt står rätt till... Inget särskilt tyder på att det inte skulle vara så, men oron finns där och gnager. Kommer den någonsin att försvinna?


Den tanke jag har i huvudet är att fostret dör, men min kropp fortsätter ändå som om den vore gravid. Dvs alla symptom fortsätter som om inget har hänt... Jag tror att allt är bra, men i själva verket har bönans lilla hjärta slutat slå. Usch, usch! Vill verkligen inte tänka så, men kan inte låta bli.


Vi vågar ändå på nåt sätt tänka framåt, och räkna med att allt kommer att gå bra. Vi kan ju liksom inte gå och förvänta oss det motsatta. Om en vecka är det hälsosamtal på MVC och det ser vi fram emot.


Läste att det är i denna veckan som könet på barnet bestäms. Undrar om det blir pojke eller flicka? Ärligt talat, så struntar jag blankt i vilket. Bara det blir ett friskt litet barn. Eller, jag skulle älska barnet hejdlöst även om det hade en sjukdom, det vet jag.


Mina spontana tankar kring KUB är alltså att strunta i det. Får vi ett barn med DS, så fixar vi det också. Läste på Wilda Mathildas blogg att hon fått den här frågan om KUB och varför de valt bort det. "Föds barnet med DS dör det troligtvis i förtid" hade människan sagt till Mathilda. Hur tänkte människan när hon faktiskt sa de orden högt??


Min åsikt är att det är bättre att ha älskat och förlorat, än att inte ha älskat alls.


Därmed inte sagt att vi bestämt oss till 100%. Vi ska först höra vad de säger om detta på MVC. 

Av Miss S - 3 juli 2011 10:23

Illamåendet har nästan försvunnit helt nu sen i fredags. Möjligtvis att jag kan känna av det när jag äter och börjar bli mätt. Men annars är det lugnt. Skönt. Men R tycker jag ska fortsätta må illa... Det är ju trots allt ett symptom.


Brösten är väldigt ömma och har nog växt till sig lite. Inte jättemycket, så att det är supertydligt. Men lite. De känns tyngre liksom.


Någon hemsk trötthet har jag inte känt av. Visst har jag slumrat på soffan några kvällar, vilket jag inte brukar göra. Men det har inte varit någon lamslående trötthet, som jag läst så mycket om.


Min mage har varit lite upp och ner. Inte förstoppning, som för många andra, utan nästan tvärtom. Det har inte varit något problem, men lite körig i magen har jag varit sen jag plussade.


Jag mår med andra ord ganska bra. Nästan för bra. Så man börjar undra igen; är jag verkligen gravid? Finns det verkligen en liten böna som växer i min mage? För den lever väl fortfarande...?? Kan inte hindra att de tankarna dyker upp. Den oroligheten kommer säkert alltid att finnas där.


Ser fram emot min födelsedag, 1 aug, då vi har gått 12 fulla veckor. Det är ett bra delmål. Hoppas verkligen vi tar oss dit.


Har ni sett min lilla ticker jag har lagt in i högermenyn? Ville inte ha en sån där liten bebis som flyter omkring, som är så populär. Den här tickern är lagom för mig.


Idag ska vi hem till A och lilla bebisen och fika och lämna tillbaka partytältet som vi lånade på midsommar. Vi har även köpt en liten present till bebisen, från oss i kompisgänget. Hoppas inte A frågar något om vår längtan, men med tanke på hur hon har uppfört sig innan, så gör hon nog inte det. Då säger vi bara att vi längtar fortfarande, och det är ju i allra högsta grad sant, eller hur?


På tisdag ska jag äntligen träffa min kompis Loppan från FL. Det ska bli jätteroligt att träffas IRL, och kul att se hennes gravidmage.   Det känns liksom lite speciellt med Loppans bebis, eftersom det var jag som övertalade dem att åka till CA och det var där hon blev gravid. Kul!


Jag jobbar en vecka till bara, sen har vi semester i tre veckor! Tjoho! Det ska bli så skönt! Hoppas vädret blir hyfsat bara...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards