Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

När slutar man?

Av Miss S - 24 juli 2011 17:41

När slutar man kolla i trosorna och på toapappret efter blod?


När slutar man tänka att fostret kanske har dött där inne, utan att vi vet om det?


Slutar någonsin de här tankarna?


Tiden segar sig verkligen fram.   Det känns som jag varit gravid i evigheter, men det är inte ens fyra veckor sen vi var på vul på CA... Önskar att tiden gick lite fortare.

Igår var vi på en loppis, och R hittade en baby-björn/bärsele. Vi har ingen aning om hur man sätter på en sådan, eller hur den ska se ut, så vi visste ju inte om den var komplett. Dessutom kändes det lite väl tidigt och vågat att köpa en sån grej nu, i v 11. Tänk om något hemskt händer? Så vi lämnade den, och direkt när vi vänt oss bort hörde vi en kvinna som sa: "Då tar jag den för 20 kr, min dotter är gravid." Så var baby-björnen puts väck. 20 kr?? Kollade Blocket när jag kom hem, och den billigaste jag hittade här i närheten kostade 175 kr. Så det var verkligen ett kap. Men tänk om vi hade fått stå där med skägget i brevlådan, och inte få användning för den... Hemska tanke.


Hoppas vi får brevet imorgon med tid för ul. Vill få det här KUB-testet överstökat. Det är verkligen ett orosmoment. Jag har förstått att man får en sannolikhetssiffra för DS och en siffra för Trisomi 13/18. Det visste jag inte. Trodde det bara var en siffra, för alla tre kromosomavvikelser. Vill veta nu...


Har provat min nya kamera lite. Vid ett av de få tillfälle det var uppehåll i regnet, gick jag ut och fotade lite blommor. Kändes bra och kul! Ville bara fortsätta! Ser verkligen fram emot introduktionskursen som jag anmält mig till i augusti.


Vad säger ni? Ok för en glad amatör?      

                     

 
 
jagvilljagkan

jagvilljagkan

24 juli 2011 18:16

Hmmm... jag hade nog väntat och köpt till fullpris. Och nej, jag tror inte att man någonsin slutar oroa sig. När min syster blev gravid första gången hade jag ingen aning om alla hemskheter därute - så jag var helt enkelt övertygad om att allt skulle gå bra. Jag menar, det ska det ju?! Sen lagom till andra så hade jag fattat lite mer om livet och var skräckslagen hela graviditeten igenom. Om jag själv någonsin lyckas så kommer jag nog aldrig vara mindre än fullt skräckslagen.

Vilka fantastiska bilder!!

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

Miss S

24 juli 2011 19:34

Tack!
Ja, jag tror nog det är fler än jag och R som är oroliga. Alla runt omkring oss, som varit med på långa resan hit, är säkert lika oroliga... Men så har jag faktiskt inte tänkt förut. Tack för insikten! :-)

 
Lina (MiAmore)

Lina (MiAmore)

24 juli 2011 20:10

Jag tittar fortfarande i trosorna varje gång jag går på toaletten, och då har jag ändå inte varit i närheten av samma sits som du.. Så tror aldrig man slutar att oroa sig helt tyvärr. Men bara man klarar av att njuta därimellan så är det det viktigaste tycker jag.

JÄTTEfina bilder!

http://www.fruengkvistsliv.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

25 juli 2011 06:07

Hej vännen, alla är vi olika men jag slutade aldrig oroa mig under graviditeten. Jag slutade kolla efter blod när jag verkligen kände henne i magen ordentligt, men då byttes oron bara ut.
Nu när hon äntligen är här så är jag mycket coolare och så lättad över det!
Lycka till på kub!

Kram Lisa

http://parislisa.blogg.se

 
Ingen bild

JoRs mamma

25 juli 2011 07:59

Tyvärr måste jag skriva när bebisen väl är ute... Men då kommer andra orosmoln..Jag tycker att jag kunde slappna av nångång när jag började känna sparkar, iallafall slappna av lite. Men efter 2 IVFer och 2 MAs varav ett rätt sent så är man inte kaxig, Mitt tips är: Försök att inte oroa dig för mkt för graviditeter går så fort och man ångrar att man var så orolig.

 
Rebecca

Rebecca

25 juli 2011 11:28

Vet inte om jag skrivit Grattis till graviditeten men Grattis =) Är inne och läser här imellan åt..

Är i v 27 och jag kollar än efter blod när jag varit på toa :S

http://johawes.blogspot.com

 
Ingen bild

ahns

25 juli 2011 12:44

Jättefina bilder!

Trots att min dotter är över året nu kan jag fortfarande komma på mig själv med det där trosspanandet. Och även om man inte slutar med det, blir det normalt bättre med tid. Efter den berömda vecka 12, efter vecka 18, när magen växer, när det blir uppenbart för andra... Men, det är segt till en början.

Om du kommer ihåg det - jag har en babybjörn liggande hemma, som jag aldrig mer kommer få användning för (tyvärr) - så får du inte tag i på annat sätt kan du få den!

Förut kunde man även bli testfamilj för Babybjörn. Kan ju vara värt att undersöka.

Gäller ju att tänka att oron är normal med tanke på omständigheterna, men ändå försöka njuta.

Varma kramar!

Miss S

25 juli 2011 16:26

Det ska jag lägga på minnet, fast jag vet ju inte vem du är eller hur jag kommer i kontakt med dig... Ska kolla det där med testfamilj när det blir aktuellt också! Tack för tipset!

 
Ingen bild

ahns

26 juli 2011 13:40

Jag finns här och läser... Skriv bara ett härligt inlägg om du vill ha den längre fram! Var dock beredd på att den inte är den bästa rent ergonomiskt. Suverän för en kort tid i början, men sedan blir barnet för tungt. Fast perfekt när man vill börja ha dem sittandes framåt i selen. Vi har även haft en Ergo (hm, heter de så?!) hela tiden och den använder jag utan problem nu fast hon är över året. Så den skulle jag nog egentligen mer rekommendera som sele. Babybjörnen är smidigare att ha med och perfekt om man vill snabbt kunna plocka upp och göra något med båda händerna, men inte att bära någon längre stund i. Nå - mina erfarenheter och åsikter, men som sagt - jag ser fram emot ett glatt inlägg senare!

Kramar!

Miss S

26 juli 2011 18:43

Tack för dina rekommendationer! :-) Får väl prova mig fram så småningom.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards