Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Nedräkning

Av Miss S - 26 juni 2011 14:06

Två dagar till vul på CA... Börjar bli rejält nervös. Största farhågan är så klart att de inte hittar något som lever där inne... Usch, hemska tanke.  


Tyvärr har jag haft bruna flytningar i 1½ vecka, men de har inte tilltagit i styrka. Jag har inte heller ont. Känner bara lite värk i magtrakten då och då, och är väl fullt normalt, vad jag förstår, när livmodern växer. 


Brösten ömmar som attan, och har kanske blivit en liten aning större. Möjligtvis lite tröttare än normalt, men inte nämnvärt. Väldigt svagt illamående då och då, men mer en obehagskänsla.


Inte mycket till symptom alltså, men jag lever på hoppet att jag är en sån där som inte får så mycket symptom. Vill inte tänka tanken att allt inte står rätt till där inne med bönan.


Flytningarna gör oss helt klart oroliga. De ska inte finnas där. Men samtidigt så vet vi att det är såååå vanligt. Men hur länge? Hur länge kan man ha bruna flytningar utan fara för bönan? Det känns bara fel med bruna flytningar. Får väl höra med läkaren på tisdag.


Om allt går bra på tisdag, ska jag genast ringa mvc för tid för inskrivning. Undrar om vi blir erbjudna KUB? Jag fyller ju 35 i augusti. Vet inte riktigt hur vi ställer oss till det. Måste läsa på lite mer.


Idag är det 6+6. Imorgon går jag alltså in i v 8. Det är tre veckor sen vi testade. Det har gått ganska fort, samtidigt som det känns som tiden släpar sig fram.


Ni håller väl tummarna för att allt går bra på tisdag?   

 
 
Ingen bild

Nina

26 juni 2011 14:38

Vill bara säga att jag också hade bruna flytningar första 9 veckorna, nu har de avtagit och är bara ovanligt mycket flytningar. Barnmorskan jag pratade med sa att det inte var något att oroa sig för!
Jag får vänta tills RUL innan vi får se bebben, blir i början på Aug!

 
Lina (MiAmore)

Lina (MiAmore)

26 juni 2011 14:47

Med Milo mådde jag i princip som vanligt, dvs ungefär som du gör nu, enda fram till runt v.9 Så jag tror inte du behöver oroa dig för. Bruna flytningar under graviditeten har jag ingen personlig erfarenhet av, men vad jag hört är det normalt den första tiden och så länge det inte är klarrött ska det inte vara någon fara. Men jag förstår din oro, jag själv hade nog också varit orolig om jag haft bruna flytningar under graviditeten, även om jag egentligen vet att det är normalt. Har sett fram emot uppdatering från dig :-)

http://www.fruengkvistsliv.bloggplatsen.se

 
M

M

26 juni 2011 15:49

Jag hade bruna flytningar, först i v 6 och sedan i v 11 eller v 12, men vår lilla böna var lyckligt ovetande om det och allt såg bra ut. De varade ca 1 vecka varje gång (hade tom rött blod ett par gånger), men det är som du säger ganska vanligt. Livmodern växer och blodtrycket ökar på de små kärlen som kan brista. Allt kommer gå bra denna gång....det har jag bestämt ;)

Håller alla mina tummar, och tänker på dig på tisdag!!

http://myhartfordhome.blogspot.com

 
Längtan efter dig

Längtan efter dig

26 juni 2011 16:34

Håller alla tumamr jag har för att allt står rätt till. Tror du borde haft röda blödningar om det gått illa. Lycka till!!! Kram

http://www.vilangtarefterdig.blogpot.com

 
Ingen bild

anonym

26 juni 2011 17:05

Håller tummar och tår! Lycka till på tisdag!

 
Anna

Anna

26 juni 2011 17:46

Jag tror det är ett väldigt bra tecken att brösten ömmar, tror det är ett typ grundsymptom. Båda gångerna när jag fått ma har brösten slutat ömma :(

Självklart håller jag tummarna ändå.

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Tea

Tea

26 juni 2011 18:23

Lycka till på tisdag!

http://Langrean9manader.blogspot.com

 
Puma

Puma

26 juni 2011 20:11

Jag hade också bruna flytningar i början så det är säkert ingenting att oroa sig för. Men jag gjorde ju det själv så jag håller tummarna att allt ser bra ut på tisdag! Kram

http://drommenomsaga.blogspot.com

 
TeachMom

TeachMom

26 juni 2011 21:14

Klart att jag håller tummarna! Lycka till på tisdag!

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
K

K

26 juni 2011 22:55

Lycka till på tisdag och jag håller självklart tummarna för att allt ser bra ut!

http://ivantanpadej.blogg.se

 
Ingen bild

Helly

27 juni 2011 08:03

Åh, håller tummarna för att vul går bra! Är å andra sidan övertygad om att så är fallet :-) Jag tror att ömmande bröst är ett mycket bra tecken, då är du iaf fylld med hormoner. Jag har inte själv haft bruna flytningar (hade bruna som snabbt (på en dag) övergick i röda när jag fick mf ) men har hört att det är vanligt. Flytningar i mängder hade jag dock. Fick ha trosskydd de första månaderna...
Ser fram emot nya (positiva) uppdateringar i din blogg!
Kram Helly

 
Elin

Elin

27 juni 2011 18:24

Hej hej!
Skönt att läsa att allt gått bra hittills:) Bruna flytningar är inte mitt område att kommentera på då jag inte haft det, men jag hoppas innerligt att det inte är någon fara. Däremot tänkte jag kommentera på lite på kubtestet. ALLA blir erbjudna kubtest, det blev även jag som är 25 år. Kubtestet är ju ett sätt att frå fram omm barnet har hög eller låg sannolikhet för att få ett kromosomfel på tre av de olika kromosomparen. Skulle man få fram att barnet har hög sannolikhet går man vidare med fler undersökningar, som fostervattensprov. Missfallsrisken är, när man tar fostervattensprov, då 0,5-1% "hög". Jag förstår att du är kluven till om hur du vill göra och det är absolut ingenting jag kan säga något om. Det är helt upp till dig själv. Jag kan dock prata utifrån mitt eget perspektiv. Jag och gubben valde kubtestet för vi ville veta om barnet hade hög sannolikhet eller inte för att sedan göra ett val, vårt val. För oss spelade det roll ifall barnet hade haft ett kromosomfel, eller iaf hög sannolikhet för det. Spelar det ingen roll, och om man skulle ha kvar barnet hur än det är ställt med det, så kanske inte ett kubtest är att föredra? Eller så är det det, för att man ska kunna förbereda sig på vad som komma skall. Ni får information om testet av barnmorskan och detta görs först i v. 10 med ett blodprov som tas 5 dagar innan UL där BM mäter barnets nackuppklaring, en vätska barnet har i nacken. Detta räknas ihop tillsammans med kvinnans ålder, och sedan ser man om sannolikheten är låg eller hög. Jag tror att kanske kvinnor över 35 år blir erbjudna fostervattensprov direkt och jag tror att detta är 100% säkert, vilket inte kub är. Men det där berättar de för dig på mvc:) Lycka till:)

http://www.blivandemammaochfru.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards