Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Ventilerar

Av Miss S - 16 juni 2011 20:17

Jag bara måste ventilera det här:


Jag har en barndomsvän, sen lekskolan, F. Har nog nämnt henne några gånger förut, och mina lite kluvna känslor till vårt förhållande. Hon är liksom en sån vän som tar energi ibland. Samtidigt finns det ingen som känner mig som henne, och hon är underbar när vi väl träffas. Jag vill ogärna "göra slut" med henne, även om jag ibland känner att det kanske hade varit bäst. Hon ringer/mailar aldrig och frågar hur vi mår eller hur det går för oss, men om vi träffas så frågar hon. Vi träffades för några veckor sen, under sprutningen, så hon visste att vi var igång med behandling. Sa nog t o m när det var dags för plockning osv. Hon har inte hört av sig alls. I måndags kväll ringde jag för att berätta den stora glada nyheten. Hon blev så klart glad för vår skull, men sa nästan direkt att hon inte hade tid att prata (läggdags för barnen) och kunde hon ringa nästa kväll istället? Hon sa t o m en tid då hon skulle ringa. Ok, sa jag. Tror ni hon ringde tisdag kväll? Nope... I går flög jag till Sthlm och har nu precis kommit hem. Tror ni hon har ringt? Nope... Så jag börjar undra; är hon öht intresserad av hur det går för oss? Eller tar det så långt tid att lägga barnen??   Jag är så otroligt besviken på henne, så jag kan knappt sätta ord på det. Inte en chans att jag kommer att ringa henne igen iaf, och jag funderar t o m på att inte svara om hon, mot all förmodan, ringer. Kan man kalla det en vän? Det gör mig så ledsen, med tanke på den historia vi har och allt vi gjort tillsammans.   Den största lyckan i vårt liv, och hon bryr sig inte. 

 
 
Emelie

Emelie

16 juni 2011 22:27

Hm, jag känner igen mig. Är nog precis som din vän. Har alla avsikter att faktiskt ringa upp mina vänner, men det blir liksom aldrig av. Är helt enkelt inte så bra på att prata i telefon (kan inte göra andra saker samtidigt och har inte ro att sitta stilla och prata några längre stunder). Tror säkert inte att hon menar något illa.

http://litenfamilj.bloggplatsen.se

Miss S

17 juni 2011 08:22

Jag vet att hon inte har problem att prata i telefon egentligen. Det har vi gjort många hundratals gånger, i väldigt långa stunder. Så det är def inte där problemet ligger, tyvärr.

 
Ingen bild

Lilla jag

17 juni 2011 08:35

Prata med henne om hur du känner dig. Kan hon inte ta det har du iaf gjort ett försök. Du kommer inte att må bättre av att försöka grubbla och älta det själv och försök förstå hur hon tänker. Hoppas att det ordnar sig ;-) Lycka till med allt!

 
Ingen bild

Maria

17 juni 2011 08:38

Hej,
jag vill bara säga att jag förstår exakt vad och hur du känner ( har själv varit i samma situation ). Sen tror jag att jag känner igen mig i din vän, förr ( innan jag lyckades få barn) ägnade jag timmar åt att prata i telefon, jag älskar att prata. Jag älskade att umgås med mina vänner, jag blev ofta besviken på att ingen frågade " om vårt viktigaste livsprojekt", jag blev sårad och ledsen för i mitt liv kretsade allt kring att inte lyckas få barn. Med en blick i backspegeln kan jag se att jag nog var ganska egoistisk( och det måste man aboslut få vara ) men jag förväntade mig att alla andra skulle fråga hur det var med mig, hur det gick med IVFandet...... Men JAG frågade ju aldrig hur det var med mina vänners barn, hur det var med de när de var sjuka osv - jag ville ju att de skulle förstå att jag inte orkade bry mig om det, att det gjorde för ONT att fråga och bry sig.
Jag tror att det är det som ställer till det för "vänskapen" under tiden som man gör IVF, För oss IVF:are är det det ända som betyder något och vi orkar inte bry oss om " det andra livet som alla andra lever", men vi förväntar oss att de ska orka och vilja bry sig om oss.
När och om man får barn så är det en väldigt stor omställning, och när barnet/barnen har somnat orkar man ofta inte göra något alls. Man har en enda stund för sig själv och då är det inte säkert att man hinner eller orkar ringa ( men man kan ju alltid skicka ett sms!! ).
Detta skulle bara vara en liten förklaring till varför jag tror det blir så svårt med vänskap. Jag förstår dig till 100 % men ge inte upp din vän.

Kram Maria

Miss S

17 juni 2011 14:50

Tror du har en poäng. Faktum är att jag i fm tänkte på att jag kanske varit dålig på att fråga hur hon mår. Så nästa gång vi pratar, ska jag komma ihåg att fråga.
Tack för att du delar med dig. :-)

 
greengal

greengal

19 juni 2011 00:09

hon borde ju iaf hunnit ringa nån gång på en vecka! dålig stil av henne tycker jag. Jag skulle nog väntar till hon ringde iaf.

http://vantanochlangtan.blogspot.com

 
Finurlan

Finurlan

28 juni 2011 07:10

Först grattis till pluset! :) Sen dumpa den där kompisen för hon är ingen riktig kompis! Känner igen det där med att avtala tid för uppringing som om det var en skyldighet att höras. Vi är inte kompisar mer den personen och jag... det gick inte mer! Idag saknar jag relationen men inte henne. Saknar inte att känna mig omöjlig hur jag än försökte! Kram

http://mittplus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards