Alla inlägg den 5 april 2011

Av Miss S - 5 april 2011 20:40

Ikväll har jag varit på gruppträningspass för första gången på ungefär ett år. Har längtat så! Men det har liksom inte varit läge att köpa något träningskort. Man vet ju aldrig hur mycket man kan utnyttja det, pga behandlingar och så. Dessutom har jag försökt hålla igång genom löpningen istället.


Nu är det iaf gymnastikföreningen i grannkommunen som håller i lite pass, veckans alla dagar. Idag var jag på core. Det kändes verkligen att det var längesen. Jösses, jag blev helt spaghetti i benen efter benböj och utfall! Men det var ett jättebra pass och en bra instruktör (som så klart är gravid! Vad annars??). Det var mycket folk där och allt mellan 16-65 år, tror jag. Kul! Ska definitivt gå dit igen. Det kostar 400 kr för en termin, så det kan man ju stå ut med. Något billigare än ett gymkort... Då kan jag också stå ut med att jag kanske inte går dit 3-4 gånger i veckan resten av terminen. Lagom med pengar också nu, med tanke på hur vår ekonomi ser ut just nu...


På jobbet startade vi en stegtävling igår. Kul! Vi gjorde det i höstas också. Vi är lika många som är med och tävlar den här gången, men vi provar nu en annan arrangör; MotioMera i samarbete med tidningen MåBra. I höstas körde vi Korpens stegtävling.


Förra veckan hade vi föreläsning om yoga och även ett prova-på-pass. Det var riktigt kul! Det här var yogan som föll mig i smaken. Gick ju på yoga i höstas, men det var inte alls min typ av yoga. Nu kommer jag så klart inte ihåg vad den hette, som jag gick på i höstas. Men det var väldigt stillasittande och fokus på ryggraden och lite mantrasjungande. Jag vill vara mer aktiv. Förra veckan var det "dynamic yoga", som hon kallade det. Det var de klassiska rörelserna med sol- och månhälsning, stående hunden och krigaren osv. Det heter säkert nåt annat än "dynamic" egentligen. Någon som vet? Fick väldig träningsvärk i ryggen efter passet, men oj vad skön träning det var! Måste nog köpa någon tränings dvd med det! Faktiskt har gymnastikföreningen Power yoga, såg jag nu. Det kanske är nåt?

Av Miss S - 5 april 2011 08:05

Festen i lördags gick bra. Värdinnan sa ingenting till mig om sin graviditet, tack o lov. Vi satt dessutom i var sin ände av bordet, så vi pratade inte särskilt mycket med varandra. Tror inte ens hon är medveten om att jag är så besviken på henne... Nåja, strunt i henne nu.


Helgen var riktigt skön. Lördagen spenderade vi i trädgården. Hade köpt lite blommor och lökar, som jag plantade. Så nu är entrén riktigt vårfin. Sen klippte vi lite buskar och träd, och alla gräsväxter. Sist, men inte minst, så sådde jag en massa frön i våra pallkragar. Det blev rädisor, sockerärtor, dill, ruccola, två sorters morot och två sorters sallat. Sådde även basilika, aster och heliotrop som står inne i köksvärmen. Givetvis hade vi även tid att sitta och mysa lite i solen. Älskar våren! Så härligt!


Igår var jag på syjunta hos en gammal vän. Hon har fortfarande kontakt med min barndomsvän, så vi träffas då och då. Men det är ingen jag själv håller kontakt med. Nu är det iaf några tjejer som bestämt sig för att träffas och göra lite handarbete och snacka strunt. De har träffats en gång förut, och jag var med för första gången igår. Riktigt kul var det! Jag har broderat en del, och hade ett halvklart broderi liggande som jag tog med mig. Ser fram emot nästa träff.


Tänk att man aldrig kan ge upp att lyckas bli gravid på naturlig väg. Det är konstigt. Man är ju dum som en åsna. Har man inte lyckats med allt det vi gjort hittills, så varför skulle vi lyckas på egen hand? Duhh.... I vilket fall som helst, så beräknas mensen komma idag eller imorgon. Orkade inte vänta, så jag tog ett test i morse. Men det var så klart så negativt det bara kan vara. Ingen överraskning där. Men ändå viss besvikelse, så klart. Dum som man är...


Idag ska jag in på apoteket och beställa alla medikamenter. Börjar med Primolut Nor på dag 10 (har jag för mig) för att få mens om en månad. Sen jäklar kör vi igen!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards