Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Prover och tester

Av Miss S - 21 mars 2011 09:07

Nu har jag varit på mvc och tagit cellprovet. Blev påmind förra veckan när min chef var på samma sak. Det hade jag helt glömt bort. När bm frågade efter senaste mens, så fick jag ju förklara att jag varit gravid och fått missfall. Sen frågade hon om preventivmedel eller om det var planerat. Då fick jag förklara att vi gör ivf, så det var i allra högsta grad planerat. Medlidande. Men nu är det gjort iaf. Skönt. Hoppas bara att resultatet är u.a


I julklapp fick jag en klocka av märket Fossil av min älskade R. Dock var jag inte helt stormförtjust i just den klockan, så det slutade med att jag faktiskt lämnade tillbaka den och fick ett tillgodokvitto. Hittade sen en annan Fossil klocka på nätet, som jag ville ha. Tyvärr hade inte samma butik just den klockan, och ville gärna prova den innan jag beställde. Igår hittade vi klockan i en annan butik, och jag provade. Sen gick vi till "vår" butik och beställde.   Vad tycker ni om klockan?

Stella Multifunction White Dial


Nu har jag äntligen fått utslag på äl-testerna, så nu vet vi när mensen kommer. Undrar vad det är som gör att min kropp tar minst tre veckor på sig att göra sånt som andra normala kvinnor gör på två veckor?? Vad jag menar är att läkaren på CA trodde på äl förra helgen med tanke på att äggblåsorna såg ut som de gjorde på vul den 4 mars. Det tog alltså ytterligare drygt en vecka för en äggblåsa hos mig att växa till rätt storlek... Växer mina äggblåsor långsammare, eller stannar de av i tillväxten vid nåt tillfälle, för att sen komma igång igen? Konstigt också att kroppen faktiskt kom igång relativt tidigt efter mf, när den tar evigheter att starta upp igen efter vanlig mens... Märkligt. Jaja, inget att göra nåt åt. Det kommer väl alltid vara ett mysterium.


Vi bestämde iaf att vi väntar ytterligare en månad med nästa försök. Det betyder att det blir första eller andra veckan i maj. Får ringa CA och meddela vårt beslut. Men det är ju ingen panik. Måste ju dock ha piller för nästa mens, men det är ju några veckor till dess. Känns bra med ett beslut på den här punkten, och att ha ett ungefärligt datum att se fram emot.

 
 
Längtan

Längtan

21 mars 2011 09:38

Har inte varit inne och läst på ett tag. Skönt att ni verkar ha en plan för nästa försök!
Det är konstigt att det ska vara så svårt att komma iväg på cellprovstagning. Jag kom slutligen iväg i slutet av förra året efter att ha haft en kallelse legat här hemma i nästan ett år...

Ta hand om dig.

http://langtantillbarn.blogspot.com

 
Teachgirl

Teachgirl

21 mars 2011 13:26

Bra att ni planerar framåt. Och vilken snygg klocka! Vill skaffa en likadan. :)

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Nenne

Nenne

21 mars 2011 19:15

Jättesnygg klocka :)
Skönt att ni har en plan!
Kram

http://ivfresan.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

21 mars 2011 19:37

Riktigt riktigt snygg!
Jag är sugen på en ny klocka, men har så smala handleder så det blir aldrig av..

Härligt med en plan! Jag fortsätter hålla tummarna för er!
Kram

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Miss S

22 mars 2011 08:04

Jag har också ganska smala handleder, och har varit lite tveksam till stora klockor. Men maken övertalade mig om att det var snyggt. :-) Så jag litar på honom!
Tack för tummetottarna!
Kram

 
Kix

Kix

21 mars 2011 22:14

Min mens har ännu inte kommit åter efter skrapningen (efter mf)... jag har väl väntat i över 50 dagar nu. Det är lustigt att det man vill ha det får man inte, och man får den när man inte vill ha den... Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Miss S

22 mars 2011 08:03

Ja, det känns som livet hånler åt en ibland.
Förstår att din väntan är lång och jobbig. Har väntat 50-70 dagar på min mens mååånga gånger, eftersom jag är så oregelbunden... Hoppas den kommer snart.
Kram

 
Charlotte

Charlotte

21 mars 2011 22:26

Skitsnygg klocka!! Skönt för er att veta när det är dags igen. Det är mycket bättre att ha en plan än att vara i ovisshet och snart är det maj :)

Kram!

http://www.litesiandso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards