Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Miss S - 16 mars 2011 18:16

Helgen i Båstad var underbar. Vi åkte dit lite tidigare och tur var väl det. För de som kom sen kl 15 (incheckningstiden) fick ingen vilstol bredvid poolen... Lite dåligt faktiskt. Det borde finnas vilstolar till det antal gäster man förväntar sig, kan man tycka. Vad är en spa-helg utan att kunna slappa i relax avdelningen, liksom??


Nåja. Vi fick finfina vilstolar och njöt av att bada i den härliga poolen, och läsa eller vila ögonen. Tyvärr hamnade jag bredvid en tjej, som ganska snart påbörjade meningen:

-När jag var gravid...

Då stoppade jag hörlurarna i öronen och stängde ute henne med mysig musik istället. Ville inte höra något om barn och graviditeter.


Kl 17.30 var det avsmakning på vinmenyn som var gjord till 3-rätters menyn. Himla smart. Vi fick smaka vinerna, och sommelieren berättade varför de valt just de vinerna och vilka smakämnen i rätterna som skulle ta upp vad i vinet. Kan gissa att de säljer många vinmenyer på det här viset. Givetvis valde även vi vinmenyn till middagen sen. Menyn har ni ju redan sett, och det var fantastiskt gott. Restaurangen var väldigt mysig och fin. Panoramafönster mot havet, fast vi såg inget eftersom det var mörkt ute. Men två brinnande kaminer och massor av levande ljus och en kille som spelade piano hela tiden. Han var jätteduktig. Efter middagen förflyttade vi oss till sofforna och tog var sin drink och fortsatte lyssna på killen som spelade. Han tog upp önskningar och spelade till midnatt.


På söndagmorgonen fick vi njuta av utsikten från restaurangen, och det var så fint. Stor fin frukostbuffé med allt man kan tänka sig. Efter frukosten gick vi ut till kallbadhuset och hoppade i den varma lilla poolen som fanns där, utomhus. Där satt vi ganska länge, och sen sprang vi nerför trappan i havet och tog ett ultrasnabbt dopp och så upp i den varma poolen igen! Det var 2 grader i vattnet! Wiiihhiiii!!! Vad kallt det var! Men väldigt uppfriskande. Tyvärr kom det inte bara en utan två gravida tjejer och satte sig i den här poolen också... Den mest gravida hoppade t o m i havet. Det hade minsann aldrig jag vågat. Hon var nog i v 35 eller mer. Vilken chock för lilla bebisen!!!


  


Vi hade, som sagt, en jättehärlig helg. Nu längtar vi till augusti och Turkietresan!


Jag har varit i kontakt med akupunktören igen och köpt nya tabletter. Eftersom jag fått missfall, så får jag börja med en sort som ska återuppbygga kroppen och det låter väl vettigt. Jag ska köpa en till burk Apiforce också. Så nu har jag bestämt mig för att köra samma koncept som förra gången. Många piller blir det.


Läkaren på CA gissade ju på äl nu i helgen som var. Jag har testat med äl-stickor, men inget. Men min kropp funkar ju aldrig som den ska, så varför skulle den det nu efter ett missfall?? Det hade snarare varit en överraskning om den funkade nu. Jag fortsätter testa, så får vi väl se när ägglossningen behagar dyka upp.


Funderar på om jag ska be att få Crinone gel istället för progesteron vagitorierna den här gången. Jag är så förbaskat trött på det där eviga kladdandet. Någon som kan använt Crinone istället? Erfarenheter?


Min underbara chef närmar sig pensionsåldern. Jag har inte velat tänka på det, men hon tog upp det förra veckan. Hon blir 63 i december. Det är inte bestämt vad som händer, om hon stannar till 65 eller går nu. Vill inte tänka på hur det blir med en ny chef. Har aldrig haft en så fantastisk chef, som är så förstående och ödmjuk. Hon är inte bara bra som min chef, utan alla tycker hon är en underbar personalchef. Vem i hela världen ska kunna ersätta henne?? Usch, vill inte tänka på det.


Helt plötsligt ska iaf både jag och min kollega gå utbildningar för att bli diplomerade, så det känns som hon slutar till vintern... Så jag ska upp till Stockholm 2 dagar i månaden maj, juni, augusti, september och oktober.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards