Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Överallt

Av Miss S - 24 februari 2011 08:12

Visst är det härligt att jobba på ett företag där det råder konstant baby-boom...?? NOT!!   


Min manlige kollega fick en liten dotter för tre veckor sen. Vår VD (som jag berättat också haft problem) fick sin andra dotter natten till i tisdags. En tredje kollega berättade stolt i tisdags att hon ska bli mormor igen "i september, så det är nattagammalt". En fjärde är gravid med nr 2 och är beräknad till maj nån gång. Det är alltid något som händer på babyfronten på det här stället. För alla andra. Jag står inte ut med att lyssna på det. Var t o m så otrevlig så jag inte ens gratulerade "mormor" i tisdags. Låtsades som jag inte hörde nåt... Tralalala.   


Jag bestämde igår att vi ska åka iväg en natt och bo på spahotell, få sköna behandlingar, slappa i en mysig relaxavdelning och äta en fantastisk middag. Det är vi minsann värda. Får se om jag kan hitta nåt trevligt, som inte ligger alltför långt bort. Några tips? Helst i eller i närheten av Skåne.


Just nu känns det som att vi bara drömde att jag var gravid. Det känns så overkligt. Det var så kort tid, och det var över så fort. Vi hann bara njuta i 1½ vecka, av vetskapen. Hände det verkligen? Ja, jag tror det. Det var väl ingen dröm heller?   

 
 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

24 februari 2011 09:24

Jag blir plötsligt glad att jag jobbar på en liten arbetsplats där alla klarat av småbarnstadiet... Ingen i min bekantskapskrets är inne på barnandet heller. Vad jag vet. Eller jo - ett par, och de ska utredas nu efter ett års resultatlösa försök.

Urk, måste vara jobbigt. Kramar till dig!

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

 
Barnarlivet

Barnarlivet

24 februari 2011 09:43

BLÄÄÄÄÄÄ! Jag lider med dig och önskar jag kunde skriva något som tröstar. Men jag har tyvärr inget på lager:( Tycker det var bra att du inte gratulerade "mormor". Det är tillåtet att vara sig själv närmast, hon kanske tycker att du är otrevlig men skit i det, gör det som du mår bäst av. Slå dövörat till och gå ut från fikarummet/byt samtalsämne om det börjar pratas barn. Det finns massor av andra saker att prata om. Kram!

http://barnarlivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Helly

24 februari 2011 10:01

Förstår dig att det är jobbigt med alla magar och bebisar. Men du var ju faktiskt gravid och då kan du ju bli det igen! Och nu tror jag din kropp har fattat och ställt in sig på graviditet, det var bara inte "rätt" embryo. Så var det för mig, jag fick mf efter ha försökt i 6 mån (jag vet inte alls lika länge som ni försökt), blev gravid direkt igen, mf igen (då var jag knäckt) men som sagt då var kroppen redo och på g, så på tredje grav blev det en bebis :-)
Hoppas på samma effekt för er!!!!

Låter härligt med spahelg - totalt välförtjänt! Ta hand om er!
Kramar Helly

 
jenny_maria

jenny_maria

24 februari 2011 10:18

vi ska oxå ta en helg på spa nu i vår har vi bestämt - har tittat på både Ystad saltsjöbad och Ronneby brunn, de ska vara bra båda två

http://langtaneftersammanhang.blogspot.com

Miss S

24 februari 2011 12:45

Härligt! Kollade Ystad, men det var så dyrt tyckte jag. Hittade däremot stadshotellet i Varberg med bra priser och bra omdömen på tripadvisor. :-) Det blir det nog för vår del.

 
MDB

MDB

24 februari 2011 14:42

Fy vad jobbigt med en sån babyboom på jobbet. Förstår att det känns overkligt, det tyckte jag också efter vårt mf, men det har ju hänt och jag håller tummarna för att ni blir gravida igen snart.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Ingen bild

Lina (MiAmore)

24 februari 2011 16:31

Ser att du redan fått tips om Ystads saltsjöbad. Det ska finnas ett i Torekov också *Kram!*

Miss S

24 februari 2011 20:13

Ska till Torekov med jobb om en månad, så vill inte dit med maken också... :-) Annars tack!

 
Ingen bild

Anna

24 februari 2011 19:34

varför inte Tylösand? Jättebra när man behöver ladda batterierna

Miss S

24 februari 2011 20:15

Ja, jag gillar spa-avd på Tylösand jättemycket, men tycker restaurangen är sådär. Var där med mamma en helg förra våren och vi blev båda så besvikna på maten. Väldigt omysig lokal också... Synd när spa'et är så mysigt.

 
Kix

Kix

24 februari 2011 20:55

Det var faktiskt 1,5 vecka av glädje. Kanske svårt att förstå när det blev mf, men ibland måste man se på ljuspunkterna för att orka söka dem igen. Skit i dina arbetskamrater, de tar mer energi än vad de ger oftast.... Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Miss S

25 februari 2011 08:00

Du har så rätt, så rätt. Visst var det sann glädje. :-) Jag försöker hålla det i minnet, och vi har ju blivit gravida, så då kan vi bli det igen! :-)

 
Charlotte

Charlotte

24 februari 2011 22:00

Jag förstår verkligen din känsla att behöva gå runt hela dagarna med magar och bebissnack, inte kul!!! Hoppas ni hittar ett riktigt mysigt spa att åka till, det är ni såååå värda!!

Kram!

http://www.litesiandso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards