Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Vill inte

Av Miss S - 17 februari 2011 11:44

Tack för era tummar och tankar.


Blödningen blev kraftigare igår kväll och även klumpblandad. Allt hopp bara rasade av oss totalt. Tårarna trillade friskt.


Tyvärr kunde läkaren inte säga så mycket som gav oss klarhet. Han hittade en hinnsäck, men han hade gärna velat se något i den... Men så i nästa mening sa han att det behöver inte betyda nåt, eftersom det är så tidigt i graviditeten. Han var dock inte särskilt positiv. De tog blodprov för att kolla hcg-nivån. Men läkaren ville inte säga något förrän han hade nåt att jämföra med, så vi ska dit igen på måndag morgon. Då ser vi om det är någon förändring på hinnsäcken och om hcg-nivån har höjts eller sänkts.


Men det finns inte mycket hopp kvar i det här huvudet, det ska ni veta. Det känns väldigt kört.


Perfekt tajming med dop på lördag också... Tror inte jag klarar av att läsa en dikt för mitt lilla fadderbarn. Det räcker nog med att hålla henne.


Varför varför varför??? Varför måste vi tillhöra alla små procentsatser?? Först tillhör vi de 10% som är ofrivilligt barnlösa, sen de 20% som inte lyckas på tre ivf-försök, sen tillhör vi kanske även de 10% som får missfall... Vart tog rättvisan vägen i den här världen? Jag förstår inte. Vad har vi gjort för att förtjäna detta? Jag vill inte vara med längre i den här "leken". Det börjar bli för jobbigt. Det tär.


Men jag är på jobbet nu, och försöker hålla masken. Förutom för chefen, som jag berättat för.


Jag vet ju dock att det är bra att jag inte har ont. Jag vet också att det är positivt att vi öht blev gravida. Det betyder ju att det funkar. Men det är en klen tröst just nu. Hur lång tid tar det till nästa gång..?


Bara att hålla ut till måndag alltså. Men räkna inte med något positivt resultat...   


 
 
Lisa

Lisa

17 februari 2011 12:13

Vet precis hur hemskt det känns. Sa j*kla orättvist. Skickar er en massa med kramar och hoppas sa klart pa positivt resultat pa mandag. Det är ju helt klart positivt att han sag en hinnsäck! Stor kram.

http://parislisa.blogg.se

 
Ingen bild

K.

17 februari 2011 12:54

Åhh.. Blöder du fortfarande? har du ont?
Förstår och känner igen mig i känslan av att det är orättvist. Försök kämpa på trots allt. Det är ju inte över än..
Skulle det vara så att det är ett missfall, så försök tänka positiv även fast jag vet att det är svårt och att ni väntat länge. Det kommer att bli er tur. Bara håll ut. Nu vet du ju att du kan bli gravid, din kropp är mer redo nu än vad den har varit tidigare.
Tänker på dig och som sagt det är kanske inte över än..
Kram

Miss S

17 februari 2011 13:16

Ja,jag blöder fortfarande, men jag har inte ont. Tack o lov.

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

17 februari 2011 13:12

ja kära nån... Fy och jättefy. Men jag tänker ändå inte ge upp hopp iförtid!

Alla kramar jag har!!!

http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com

 
Ingen bild

Lina (MiAmore)

17 februari 2011 13:24

Sitter här o nästan gråter för er skull. :-( Vet ju hur mycket ni kämpat. Fy vad världen är orättvis! :-( Håller alla tummar o tår för att ni får positivare besked på måndag! *Massa kramar*

 
Ingen bild

Fanny

17 februari 2011 14:00

Tänker på er och hoppas på det bästa. Varma kramar

 
K

K

17 februari 2011 14:21

Åh, neej! Jag håller alla tummar för ett positivt besked på måndag.

http://ivantanpadej.blogg.se

 
Linda

Linda

17 februari 2011 14:53

Neeeej! Livet är så orättvist så det går inte att förstå. Hoppas på positivt besked på måndag. Ta hand om varandra! Kram Linda

http://www.lindaslangtan.blogg.se

 
Emelie

Emelie

17 februari 2011 18:35

Vilken jobbig situation. Usch, det är ju många dagar tills måndag också. :(
Massa kramar!

http://litenfamilj.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

17 februari 2011 20:10

Har inte kommenterat här förut, kikade in förut och såg att du var gravid. Alltid så roligt och hoppfullt att se när någon äntligen lyckas. Och nu när jag tittade in fick jag se den här hemskt tråkiga nyheten! Hoppas att det bara är för tidigt för att se mer på vul och att lilla-fröet stannar och fortsätter utvecklas!!

Styrkekramar!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Ingen bild

Helly

17 februari 2011 20:39

Usch och fy, låter inge bra. Jag håller tummarna för att allt går bra och att du får positiva besked på måndag! Massor med kramar - tänker ofta på dig/er!

 
TeachGirl

TeachGirl

17 februari 2011 20:51

Fan, fan, fan! Vi fortsätter att hålla tummarna till måndag. Positiva tankar i massor till dig. Kram!

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Clara

17 februari 2011 22:55

Åh jag blir såå ledsen för eran skull! Vet att mina tårar inte hjälper någon, men rinner gör dom trots allt. Varför är livet så orättvist?! Jag håller alla tummar jag har och ber en bön att allt ska gå bra. Kram

 
Charlotte

Charlotte

17 februari 2011 23:28

Jag vägrar att tro på det värsta, jag håller hoppet uppe för dig nu när du inte orkar själv. För mig är allt som det ska tills motsatsen bevisas!! Hoppas hoppas hoppas att det slutar blöda snart. Det låter bra att du inte har ont!

Kram!!

http://www.litesiandso.blogspot.com

 
Tea

Tea

18 februari 2011 06:28

Kramar!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
MDB

MDB

18 februari 2011 13:32

Hoppas så att det ser bra ut på måndag. Stor kram!

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Sara

Sara

18 februari 2011 18:54

Vílle bara kika in och säga att jag tänker på dig! Att inte ha ont är ju iaf positivt, jag hoppas det fortsätter.
Jag förstår att hoppet är lågt, men, även om det inte är någon större tröst, så finns det ju faktiskt dem som blöder från och till under hela graviditeten och sen ändå får en helt vanlig liten bebis.
Jag håller tummarna för att ni är en av dom!
KRAM

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

18 februari 2011 20:03

Stora kramar vännen. Lider med och tänker på dig. Tänker dock inte ge upp hoppet ännu utan hoppas verkligen att det trots allt blir ett lyckligt slut. Men jobbigt med den här förbenade väntan ännu en gång tills man trots allt får ett svar.

 
Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

20 februari 2011 18:11

Jag kan bara säga att jag vet hur det känns, vi har ju liknande historier, men jag vet oxå att det inte hjälper. Det e så fruktansvärt orättvist!
Jag håller ändå tummarna för att pyret ska kämpa sig kvar!

Massor av kramar!

http://mitthemochmintradgard.blogg.se

 
mamma-wannabe

mamma-wannabe

21 februari 2011 15:05

Tänker på dig!!
Hoppas att allt ser bra ut idag.
KRAM

http://familjecirkus.blogg.se

 
jenny_maria

jenny_maria

21 februari 2011 16:09

hur har det gått idag? Har tänkt på er i helgen...

http://langtaneftersammanhang.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

21 februari 2011 17:40

Ville bara säga att jag tänker pa er och haller tummarna.

Kram Lisa

http://parislisa.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

21 februari 2011 18:03

Har tänkt på dig hela dagen, hoppas att det gick bra!!

Kramar!

http://www.litesiandso.blogspot.com

 
Sara

Sara

21 februari 2011 18:53

Åhh vad jag hoppas det gått bra idag! Håller tummarna stenhårt!
Kram

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards