Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Miss S - 30 oktober 2010 23:13

Jag surfade precis runt bland andra ivf-bloggar och slogs av att alldeles för många av tjejernas pappor är eller har varit allvarligt sjuka. Det är så tragiskt, och jag blir så berörd varje gång jag läser om det, eftersom jag själv varit där.


Mina allra varmaste kramar och tankar går till Pi, Ninna, Jenny Maria och MDB. Jag känner verkligen med er, i hjärtat.


Självklart finns det fler underbara tjejer (och killar förstås) där ute, som också saknar sina pappor, så som de en gång var. Mina tankar går till er också, även om jag inte känner er, eller nämner er här.


Tillägg: gäller givetvis mammor också!

Av Miss S - 30 oktober 2010 22:52

Måste berätta också, att vi var på Slagthuset i Malmö i torsdags. Det var inspelningen av SVT's program Robins. Det var fantastiskt roligt!   Vi var där med våra goda vänner och grannar H & A. För ynka 215 kr/pers fick vi dessutom en god bit mat innan showen. Man kan gå dit och bara se showen också om man vill. Inspelningen varade nog i 1½ timme, med lite omtagningar och längre intervjutid än vad som visas i tv.


Har ni tid och tillfälle, så kan jag starkt rekommendera att köpa biljetter!


Här är ett klipp från showen!


Av Miss S - 30 oktober 2010 22:38

Det var en lite tuff förmiddag idag. Vaknade i natt av att kisen kräktes igen... Vad är problemet?? Blev väldigt orolig men lyckades ändå somna om.


Igår köpte jag sej, eftersom jag tyckte att hon kanske inte behöver äta torsk. Men det gick inte hem... Tidigare i veckan köpte jag allaska pollock. Det gick inte heller hem. Hon är tydligen finsmakare.


I anvisningarna från veterinären stod det att man skulle dryga ut fisken med kokt ris och sen blanda med lite olja. Skonsamt för magen nu när hon haft problem med den. Vad tror ni låg kvar i matskålen i morse...? Just det, ris... Hon har lyckats plocka ut torskbitarna och bara ätit dem. Hur kunde jag tro att hon skulle äta riset? Hon har aldrig någonsin ätit ris. Kebab, pepparkaka, chips, glass, vaniljsås, javisst. Men inga nyttigheter.


Men i morse ville hon inte äta något alls. Hon hade inte rört maten sen igår, som hon kräkte upp igen. Vi märkte ju att hon var hungrig, för hon kom springande så fort R öppnade burken med påläggsskinkan vid frukost. Tja, hon behöver ju inte vara hungrig för det, bara sugen. Men hon följde också med mig när jag gick med skålen med torsk och satte på hennes matplats. Men hon bara luktade på det, åt inget... Blev alltså väldigt orolig, eftersom kräkts också. Trodde det var slut med det nu. Så jag blev lite blödig och grät en skvätt. Min lilla älskling...


R lyckades dock få in henne lite blötfoder innan vi körde iväg sen på eftermiddagen. Det lugnade mig lite. Men det är verkligen inga mängder hon stoppar i sig.


Antibiotika tabletten i morse och ikväll gick faktiskt riktigt bra. Droppade den långt in i munnen, höll igen munnen och smekte henne på halsen. Vips, så svalde hon och tabletten var i magen! Tjoho!   För att hon var så duktig fick hon faktiskt en liten bit kattgodis. Sen skulle vi ha i henne kletet också. Det var lite svårare. Hon lyckades bita mig i fingret, så det gick hål... Nu är jag svullen om fingret och det är ömt och varmt... Har förvisso lite kattallergi (ja, ni läste rätt!), men är det en normal reaktion? Jag ska väl inte behöva ta stelkrampsspruta för det lilla??   


Har inte gett kletet ikväll än...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards