Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Miss S - 25 juli 2010 15:24

Nu är vi hemma igen, efter fem dagar i vackra storstaden Stockholm! Vilken tur med vädret vi hade! Fantastiskt! Vi kom upp vid lunchtid i måndags, och började direkt med turistandet! Vi tog båten till Drottningholm och strosade runt i parken och gick guidad tur på slottet. I övrigt har vi varit inne i Stadshuset, på Vasamuséet, Gröna Lund, Skansen och akvariet, Aquaria, kungliga slottet och Storkyrkan. Vi har åkt en båttur som heter Kungsholmen runt. Vi åkte med en heldagstur ut i skärgården, till Sandhamn. Båten gick genom små kanaler med mångmiljonvillor längs vattnet. Den ena båten värre än den andra låg förtöjd vid privata bryggor, det var tennisbanor och pooler, båthus och strandhus och gud vet vad. Någon på båten pekade ut ett hus som Carolas, men hur mycket sanning det låg i det påståendet vet vi ju förstås inte. Sandhamn var verkligen supermysigt och så pittoreskt. Små gränder mellan jättegamla små trähus och det sprudlade av liv. Vi tog ett litet dopp i havet vid stranden och fy attans vad kallt det var i vattnet! Inte alls som här hemma i Öresund! Vi är riktigt nöjda med vår lilla semester och igår såg vi reprisen från Sommarkrysset och såg att det regnade i Stockholm i fredags kväll. Så vi tajmade vädret rätt så bra, får man säga!   


                    


Idag började jag med Primolut kur nr 2. Började också med Folacinet. Så om 14 dagar ungefär kommer väl mensen och på mensdag 3 börjar jag med injektionerna igen och så är man inne i berg-o-dalbanan ännu en gång. Tredje gången gillt, eller hur???? Det måste vara så.


Förresten så har jag nog aldrig sett så många gravidmagar och barnvagnar som jag såg i Stockholm. Helt otroligt... Alla föräldrar med sina små kottar verkade ha det så himla mysigt, och jag var så otroligt avundsjuk. Galet...


Imorgon ska jag på fotografering för secret box... Är något nervös. Vet inte hur jag ska få med mig allt, utan att R märker det och tycker det är konstigt. Har sagt att jag ska gå på stan med min vän S. Skulle vilja ha med mig mina skor jag ska ha på bröllopet, R's slips och så ska jag köpa en gerbera på vägen till fotograferingen. Lite attiraljer alltså. Har också lagt ner lite olika halsband. Ska bli kul, samtidigt som jag är nervös och undrar hur fasiken bilderna kommer att se ut...?? Kan det verkligen bli nåt fint av det?


Förresten, jag har hittat min motsvarighet till Kaffe Latte! Jag tycker inte alls om kaffe för fem öre, och tycker alltid det är trist när vi är på kafé. Dricker te, men tycker inte det är så kul jämfört med en Kaffe Latte. Men har ni provat Chai Latte? Ojojoj, vad gott! Min nya favorit! Köpte någon "syrup" i Stockholm som man häller i varm mjölk, och så har man en Chai Latte hemma! Gott gott! Testa om ni inte gjort det redan!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards