Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Miss S - 18 juni 2010 17:33

 
Av Miss S - 18 juni 2010 08:14

Igår firade vi fyra år som förlovade! Hade inga förväntningar på R, eftersom vi nog glömt vår förlovningsdag vartenda år sen det skedde! Vi är ju så vana vid att fira den dag vi blev tillsammans, som vi har firat i elva år nu, så förlovningsdagen har liksom bara försvunnit. Men nu hade jag skrivit in det i min kalender på jobb, så att jag skulle komma ihåg. Men trodde alltså inte att R hade koll. Men han överraskade och kom hem med en bukett blommor!   Med min favvoblomma gerbera så klart!   Ska försöka komma ihåg att ta bild, så ni får se den fina buketten! Själv hade jag köpt var sin GB bröllopsstrut som vi smaskade i oss framåt kvällningen! Den var god, men egentligen som vilken strut som helst. TipTop är ju helt klart bättre! Tur att den kommit tillbaka!


Vi var ute och käkade lunch med avdelningen på jobb igår. För att fira sommaren liksom. Vi gör det varje år, i samband med arbetsplatsträff, där vi diskuterar vad som pågår och händer i företaget. Vi åt mycket!!! Trerätters meny; vitlöksbröd, helsteckt spätta med skirat smör, smörstekta champinjoner och nypotatis och sen en Creme Brulé med bränt socker på ytan och rabarberkompott sidanom... Gissa om jag blev mätt??? Det stod sig nästan hela eftermiddagen och kvällen. Men attans, vad gott det var! Godast var nog faktiskt efterrätten...  


Jag och R var ute och sprang tillsammans igår, och det var riktigt tungt. Har sprungit väldigt lite sen ET, och jisses vad fort man tappar! Hade håll hela rundan nästan, och mådde illa till och från. Tror nog det var den bastanta lunchen som gjorde sig påminnd, men idiot som man är, så går ju tankarna så klart direkt till en graviditet istället... Är inte brösten lite ömma också fortfarande...?? Hur blåst får man egentligen vara...??


Därför var jag ju tvungen att ta en nytt test i morse... Inga överraskningar där så klart. Men nu känner jag mig redo att skicka in brevet med resultatet till kliniken iaf.   


Mamma ringde igår. Vi pratade lite om akupunkturen och när jag ska börja med den. Jag inväntar behandlingsschemat från kliniken innan jag ringer och bokar tid. Vill ju kunna säga när det är beräknat ÄP i augusti, så hon kan planera in akupunkturbehandlingarna korrekt i tiden. Då sa mamma:

-Jag vill gärna betala akupunkturen.

Jag försökte protestera, för det är ju inte hon som ska bekosta våra problem. Men hon insisterade och ville verkligen betala. Så ok. Det kommer ju att kosta några tusenlappar, så det är ju skönt att slippa den kostnaden. Men känns lite konstigt. Snälla, snälla, underbara mamma!   


Vet ni vad? Idag är sista dagen på jobbet innan del 1 av semestern!!! Är lediga nästa vecka, sen jobbar vi två veckor och sen kommer del 2 av semestern. Så skönt!!! Vad tror ni om den här väderprognosen för nästa vecka? Det ser väl ganska hyfsat ut va? Jag är rätt nöjd i alla fall!   

  

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards