Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Miss S - 3 juni 2010 10:40

Måste bara berätta en grej!


En dag förra veckan kom min chef in på mitt rum och stängde dörren efter sig. Hon berättade att VD'n hade kommit in till henne och frågat om det var något "problem" med mig. Inte att jag misskötte mig, utan om jag var sjuk på nåt sätt med tanke på min frekventa frånvaro...

-Fråga inte mig, hade hon svarat.

Med den betoningen att hon inte ville ha frågan, eftersom hon inte ville svara, om ni förstår. Min chef berättade då för mig att även VD'n har problem att få ett syskon till deras 3-åring. Så de gör också ivf! Hoppla! Så han hade svarat min chef:

-Jag har ju de rätta "glasögonen" på mig...

Med andra ord så gissar han sig till vad det handlar om, men min chef hade varken bekräftat eller förnekat något. Måste säga än en gång; jag har en underbar chef!


I tisdags var VD'n borta hela dagen, utan förklaring. Idag är han borta igen, utan förklaring. (Vi sitter i samma korridor och har tavlor utanför rummet där man ska skriva om man är borta.) Misstänker skarpt att det kanske är ÄP och ET som han är borta för... För någon/några månader sedan hade vi ett stort info möte för hela företaget. Normalt sett så håller VD'n och marknadschefen i det mötet. Helt plötsligt, dagen innan mötet, så berättade VD'n för mig att han inte skulle vara med på mötet. Jag sa hejdå för dagen och sa "ses imorgon", och han svarade nej, och att vissa saker kan man inte styra över. Blev lite paff, men tänkte inte mer på det. Sen har kommentarerna från många anställda varit att det är ju riktigt dåligt att inte VD'n är med på ett sånt möte. Men nu förstår jag ju anledningen till hans frånvaro...


Jag vet inte om VD'n vet att jag vet. Men jag sa till min chef att det var ok att berätta om vår ivf om han frågade igen. Sen har jag funderat på om jag skulle gå in till honom och prata en dag. Eller så skiter jag i det. Så får han veta det när vi plussat! Vilket vi ju gör om två veckor, eller hur?? Fast kan ju vänta till efter sommaren med att berätta kanske...

Av Miss S - 3 juni 2010 08:19

Tack för era synpunkter på klänningen! Kul att ni gillar den! Hoppas den kommer snart!!! Den är från Bonprix.


Jag har inte beställt blommor än. Floristen tyckte att jag skulle vänta tills jag hade klänningen klar. Så därför prioriterade jag upp klänningen, för nu börjar det brinna i knutarna, känner jag. Minns inte om jag sa att jag varit hos en annan florist tidigare, som jag inte tyckte jag fick så bra respons ifrån? Så jag var hos en annan i måndags, som kändes bättre. Det var hon som sa det där om klänningen. Kändes seriöst.


Idag ska jag ringa både vigselförrättaren och gästgifveriet. Ska försöka få till en träff med vigselförrättaren och prata om upplägget av vigseln. Har funderat lite på om jag ska läsa upp en dikt... Vågar jag det?? Gästgifveriet öppnade för säsongen  för en månad sen, så nu måste de ha gjort en meny. Det hade de inte gjort när vi bokade i våras. Antingen kör vi på deras färdiga meny, eller så kommer vi med egna förslag. Men det är så svårt att komma på eget. Vill också diskutera hur vi gör med dessert/tårta. Känns som det blir "kaka-på-kaka" med båda delarna. Eftersom vi är så litet sällskap, så blir det ingen dans och mingel efter desserten. Så då blir det tårta direkt. Känns inte bra. Ska man skippa desserten och istället beställa tårta från ett konditori? Kostnaden för dessert kanske vi kan använda till snittar till champagnen innan maten istället? Många frågor alltså.


Det slog mig igår, efter jag hade varit ute i trädgården och påtat och planterat. Jag lyfte en tung säck med jord... Det skulle jag kanske inte gjort??   Tänk om jag på nåt sätt har förhindrat att embryot/-na fäste nu...?? Jag hade verkligen inte en tanke på det... Men jag vet ju att man inte ska lyfta tungt när man är nygravid, men så långt tänkte jag inte. Jag är ju inte gravid än liksom... Vad säger ni? Är ni restriktiva med lyft under ruvningen?

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards