Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Miss S - 7 maj 2010 11:40

Ja, det blev precis som vi befarade; ingen ET idag heller.    Vår 8-celling hade avstannat helt och var fortfarande 8-celligt och såg inte alls bra ut. En ET var inte att tänka på öht. Så skönt att vi inte gjorde ET i onsdags då. Dr sa ju då att hon kunde göra det om vi ville, men hon avrådde.


Men nu är vi lite förvirrade. Dr P som jag pratade med idag var betydligt mer positiv än Dr M var i onsdags. Hon tyckte att vi hade fått fram för få embryon för att öht kunna analysera dem och se en tendens i behandlingarna. Men om man skulle välja mellan för snabb eller för långsam celldelning, så var snabb helt klart att föredra. Hon tycker snarare problemet ligger i hormonstimuleringen. Vi får liksom inte helt rätt på det. Det är absolut ingen fel på mina äggstockar, de är hur fina som helst. Så hon peppade med att säga att vi ska verkligen inte ge upp redan. Vi ska bara bli kloka på hur min kropp fungerar och vilken stimulering som är bäst för mig. Så nu slutar jag med Progesteronet och så kommer väl mensen om 1½ vecka ungefär. Då ska jag ringa kliniken och få en tid för att kolla äggstockarna. Är de helt återställda, så kan vi kanske hinna köra på en behandling till innan sommaren. Men det får vi se. Hade varit skönt om vi hann med det. Annars känns det som en evighet till nästa försök i augusti/september.


Summa summarum: det var ett bra samtal, trots det tråkiga beskedet om att det inte blev ET idag. Jag känner mig mer positiv och laddad nu, och är glad att det var Dr P som ringde, och inte Dr M. Både jag och R har hela tiden känt att P är bättre och mer mänsklig på nåt sätt. Hoppas vi får henne på nästa behandling. Får man önska tro? Men frågan är vem av dem som har rätt; P eller M...?


Som grädde på moset, har vi en julklapp att se fram emot! Vi fick biljetter till Big Comedy i julklapp och det kunde ju inte varit bättre tajming, för det går av stapeln imorgon kväll. Ska bli himla roligt och vi ser verkligen fram emot att få lite träningsvärk i skrattmusklerna!   Jag har dessutom bokat bord på en restaurang, så vi ska äta lite gott innan showen också. Mums!


En härlig helg att se fram emot alltså, trots allt!   


(Förresten, tack för era fina kommentarer om mitt förra inlägg. Skönt att veta att jag inte är ensam om mina tankar, och underbart att veta att ni finns där för mig! Kram till er alla!)

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards