Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Miss S - 4 maj 2010 20:31

Nu har jag en sån där magkänsla igen... Men den här gången är den positiv!  Åh, jag hoppas verkligen att känslan stämmer! Dr M sa igår att vi skulle komma dit oavsett om det finns nåt att föra tillbaka eller ej, så kl 13 imorgon ska vi infinna oss på kliniken. Om det inte blir återföring, så behövde vi snacka om vad som gått fel och framtida behandling. Känns bra. Drömmer om att vi inte går mot hennes kontor, utan istället på andra hållet mot händelsernas rum.   Tänk om vi faktiskt får tillbaka två embryon! Ingenting som säger att det blir tvillingar för det, eller att det lyckas bättre överhuvudtaget, men häftigt är det!


Ja, i bakhuvudet finns också risken att vi inte får tillbaka nåt överhuvudtaget... Men det vill jag inte tänka på.


Jag var, som sagt, med på Vårruset igår kväll och det var himla trevligt att umgås med vännerna. Tyvärr kom vi lite sent och startade precis i slutet, tillsammans med barnvagnarna och stavarna. Men det gjorde ingenting. Väldigt trevligt ändå! Synd det var ruggigt kallt bara, när vi satt och åt pick-nick efteråt.


Idag har jag anmält mig och fyra på jobbet till Blodomloppet 25 maj. Så nu kommer jag verkligen inte undan. Jag har dessutom anmält mig till 10 km, och det har jag aldrig sprungit i hela mitt liv! Men måste ju ha lite utmaningar, eller hur??   Bara att träna på! Sen tycker förstås R inte att jag ska springa efter en återföring... Som om embryot skulle trilla ut då... Not! Men jag är lite kluven. Vad säger ni andra ivf-are som tränar? Tränar ni som vanligt efter ET?


Nu är alla inbjudningar till bröllopet utdelade!   Tralala!!! Kuligt! Var hos farmor och lämnade inbjudan i lördags. Hennes ord:

-Vi får väl se om jag lever...

Kul att höra... Men jag förstår ju hennes tankar och hon är nog ganska realistisk. Hon är 92 år, och blir bara mindre och mindre för varje gång vi ser henne. Mamma är osäker på att hon överlever sommaren, och hon brukar tyvärr har rätt i såna saker... Men vi lever på hoppet i alla fall!


Mamma fick förresten svar på sitt livmoderprov häromdagen. Det var ingen fara!!!   Hon har inte cancer! Så himla härligt och skönt att höra! Så föll den stenen från axlarna och vi kan andas ut.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards