Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Miss S - 11 februari 2010 19:00

Jag ser fram emot den dagen jag inte behöver ta vaggisarna längre. Som det är nu, så rör jag mig minsta möjliga för att så lite som möjligt ska läcka ut. Det innebär att det sista jag gör innan jag kör hemifrån på morgonen är att ta vaggisen och när jag kommer till jobb så sitter jag i princip konstant till halv tio då det är morgonfika. Försöker vara stilla sen även fram till lunch. Mellan kl 12-14.30 rör jag mig relativt fritt, men ändå så lite som möjligt. Efter em fikan tar jag nästa vaggis. Sen sitter jag konstant till halv fem... Börjar få ont i rumpan av allt sittande.   Brukar variera mig med att stå upp och jobba, eftersom jag har förmånen att ha ett höj- och sänkbart skrivbord. Men inte nu inte...



Jag har äntligen tagit tag i mitt liv igen, efter ÄP, och förnyat mitt träningskort.   Fyra månader till köpte jag. Fram till sommaren alltså. Sen kan jag träna själv i löpspåret under sommaren, om jag vill. Det brukar ju ändå inte bli så mycket träning på sommaren...   Jag brukar försöka variera min träning ganska mycket. Har bl a tränat en hel del Body Pump. Men nu blir R livrädd bara jag nämner ordet. Han vill absolut inte att jag ska träna det nu, eller under en graviditet. Jag vet inte. Jag tror inte det är någon fara. Om man bara lyssnar till sin kropp. Jag har surfat runt lite på nätet och kollat. Har kollat Les Mills hemsida, där det står om Body Pump och graviditet. Har läst en instruktörs åsikter i ämnet. Med det som grund, så bör det inte vara några problem. Men om R är så emot det, så kanske jag ska lyssna på honom? Hmm... Svårt. Fast jag är kanske inte ens gravid...



Idag slog det mig, att jag kan få min mens vilken dag som helst nu. Igår var det ju 14 dagar sen ÄP. Förvisso brukar min lutealfas vara 16 dagar, och nu påverkar väl Progesteronet också. Men jag vet inte heller om jag ska räkna från ÄP eller ET? Alltså, jag har ju vetat hela tiden att mensen kan komma, så klart. Men jag har varit så fokuserad och inställd på den 17, och att vi ska testa då. Så jag har liksom inte tänkt att mensen ju faktiskt kan komma redan nu. Den 17 är ju nästan en vecka till! Har väl också varit inställd på att om testet är negativt, så kommer mensen sen. Men den kommer väl troligtvis innan i så fall... Konstigt, det här... Dagar hit och dit och fram och tillbaka. Jaja, nu kommer jag väl att börja kolla efter rosa i trosorna varje gång jag går på toa... Vill inte, vill inte!!!!   


Trodde jag skulle få receptet på mer Progesteron idag, men icke. Får nog ringa imorgon igen. Vet som sagt inte om apoteket har det hemma, eller måste beställa. Så jag får nog be om ett e-recept imorgon, så jag kan beställa direkt. Klarar mig nog precis till måndag med det jag har.


MDB skrev en kommentar till mig om en bok om gravidyoga. Jag har funderat på det, gravidyoga. Jag har aldrig provat vanlig yoga, men däremot tränat mycket Body Balance. Det är ju en blandning av yoga, tai chi och pilates. Jag älskar det! Måste man har tränat vanlig yoga innan man börjar med gravidyoga? Broms, broms, sakta i backarna nu... Jag är ju inte konstaterat gravid ännu... Men jag drömmer lite...


Hade en graviddröm inatt faktiskt. Men nu har jag glömt vad den handlade om, mer exakt...


Jag är frusen nuförtiden, tycker jag. Förutom nån gång om dagen, då jag får värsta värmesvallningen. Kan det ha med Progesteronet att göra tro? Rapar lite oförhappandes då och då. Idag, när jag tränade core, fick jag plötsligt en uppstötning... Usch... Vet inte om det kanske hade att göra med att vi låg på magen på pilatesbollar... Men det har jag ju gjort förr, utan att få uppstötningar. Ja, man analyserar ju till höger och vänster och hoppas att alla konstigheter är ett ynka symptom på en graviditet. Men jag kommer väl snart ner på jorden igen. Det är bara Progesteronet som spökar. Så "lätt" ska det väl inte vara, att vi bara behöver ett ivf-försök med ET? Den turen ska vi väl ändå inte ha?   En svindlande tanke. Men fantastisk.


Jag skulle vilja lägga upp bilden i högermenyn, som Jannica gjort till ivf-bloggar. Men jag får inte det till att funka här på bloggplatsen. Ser att andra som har blogspot lyckas med det. Någon som kan tipsa mig om hur jag ska göra?

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards