Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Äggplockningen

Av Miss S - 28 januari 2010 12:45

Nu ska jag försöka berätta om gårdagen. Jag svävar lite på moln, så ha överseende med om jag svävar iväg lite!   


Vi åkte hemifrån redan tisdag kväll alltså. För att undgå snökaoset på vägarna, som de varnat för. Dock märkte vi att spolarvätskan på vindrutan frös, så vi slog av på takten lite. Ishalka? Underkylt? Usch... Väl framme på hotellet så checkade vi in via en skärm och bokningsnummer som jag fått. WC och dusch i korridoren. Det väldigt lilla rummet bestod av en dubbelsäng, med en våningssäng över, liiiiiten tv och handfat. Det var precis dörren gick att öppna utan att den slog i sängen. Men vi skulle ju bara sova där, så det gjorde inget att det var så litet. Det var dock väldigt lyhört och jag hörde folk som gick i korridoren, mobiltelefoner som ringde, nån som snarkade, toaletter som spolade, tåget som gick precis utanför hotellet osv. Samtidigt som jag hade tusen tankar i huvudet. Så jag sov alltså inte alls särskilt bra. Men någon blund fick jag, för jag sov när klockan ringde kl 6. Vi skulle förvisso inte var på kliniken förrän 07.40, men vi ville kolla om snön dragit in och om vi skulle köra i god tid ändå. Vi skulle ju trots allt genom hela stan. Men det var ingen snö då. Så R knatade iväg till Statoil, som ligger bredvid hotellet, och köpte kaffe och macka. Jag tog mina duschgrejor och handduk och tassade ut i korridoren till duschen, nyduschad och ren ska man ju vara inför plockningen. Jag hatar att duscha på morgonen! Jag fryser så otroligt! Men det var ju bara att bita ihop.


Sen körde vi till kliniken. Där fick jag min "frukost" bestående av en Panodil och en annan värktablett (starkare tror jag). Vi gick in på vårt lilla kyffe, och jag fick byta om till den utsökta eleganta lilla sjukhuskappan. R knatade iväg på sitt håll och gjorde sitt. Sköterskan kom och hämtade mig efter en liten stund och vi gick in i händelsernas rum. Jag hoppade upp på britsen och skulle lägga upp benen, när jag upptäckte att jag fortfarande hade trosorna på mig! Haha!   Det viktigaste av allt hade jag glömt! Sköterskan sa att det var inte helt ovanligt, faktiskt. Sen kom R in i rummet också och jag fick en nål i armen. Snackade några minuter med sköterskan och läkaren kom in. Samma som gjort vul på mig de här fyra gångerna. Jag gillar henne. Sen började jag bli lite snurrig i mössan, och så var jag borta.


Vaknade till lite och kände att det gjorde ont. Var på vippen att säga att jag nog skulle ha lite mer sömnmedel, för jag var vaken. Men just då uppfattade jag av någon att det var klart, så jag behövde inte mer. Tyckte också att jag hörde att det blev 15 ägg. Har ett svagt minne av att jag klättrade över till sängen och blev inkörd i vårt kyffe. Var halvvaken ett bra tag och pratade nog lite med R. Frågade om jag hade fattat rätt, att det blev 15 ägg? Han bekräftade det. Efter en stund var jag så pass vaken att jag satte mig upp. Då kom läkaren in och berättade att det faktiskt blev hela 22 ägg!   Kan inte riktigt fatta det! 22 ägg???? Fantastiskt!!! R hämtade lite frukost och vi käkade lite. Sen kom sköterskan och bad R gå iväg och lämna ytterligare ett prov... Stackaren... Inte nog med att det är jobbigt att lämna ett prov, han måste dessutom göra det en gång till...    När han hade kommit tillbaka och sköterskan kom igen för att ta bort nålen från min arm, så frågade vi varför han skulle lämna två prov. Hon sa att det kunde mycket väl vara för att man behövde mer helt enkelt, eftersom det var så många ägg. Eller så kunde det vara så att även om det första provet såg ut att vara relativt mycket, så fanns det kanske inte så många spermier. Lämnade man ytterligare ett prov, så brukade det vara bättre. Även om det till mängden inte såg så mycket ut. Så det var ju skönt att veta.


Fick besked att vi skulle infinna oss för återföring imorgon kl 10.30 Frågade om de kommer att ringa innan, ifall vi inte behöver köra dit. Men läkaren sa nej. Om utifall att det inte sker någon befruktning alls, så ringer de idag. Annars ska vi komma som planerat. Även om det inte blir nåt bra att återföra imorgon, så ville hon ändå att vi skulle komma så att vi kunde prata om vad som hänt. Det känns bra. Det fick vi inte göra förra gången. Så vi har fortfarande ingen aning egentligen vad som gick fel då. Men än har de inte ringt iaf. Varje timme som går utan att de ringer, är en vinst!   


Vi körde hem i sakta mak, eftersom det låg mycket snö på vägarna. Jag halvsov hela vägen hem. Supertrött. Vid ett tillfälle blev jag otroligt varm och slängde av mig jacka och scarves och blev lätt illamående. Funderade på om R kunde stanna på motorvägen. Men det slapp vi. Det gick över lika fort igen.


Resten av dagen och kvällen spenderades på soffan, sovandes till och från. Värktabletterna slutade verka när vi kom hem, och jag fick lite ont igen. Men inte så farligt att jag tyckte att jag behövde mer värktabletter. Det var ok. Jag var mest trött.


Ikväll ska vi på hockey match. Blir förmodligen förlust, eftersom laget ligger i botten av tabellen. Men kan nog vara bra att tänka på nåt annat än emryon och återföringar!


Fick mina affirmationskort igår, som jag beställde häromdagen. Har dem på skrivbordet på jobb nu. Idag står det:


Jag unnar mig att njuta av livets skönhet!

 

Dessutom skiner solen idag. Vilken fantastisk dag!  

 
 
Ingen bild

sofie

28 januari 2010 13:09

som vi längtar till att få läsa något positivt i morgon:)
massa kramar

 
Tonci

Tonci

28 januari 2010 15:40

Jag väntar redan nu på den bra fortsättningen imorgon :-)!

http://vivillocksahabarn.blogspot.com

 
Fru barnlös

Fru barnlös

28 januari 2010 16:45

Hoppas, hoppas!

http://Www.langrean9manader.blogspot.com

 
Ingen bild

Christina

28 januari 2010 16:48

Låter ju jättebra detta och såklart att de inte kommer ringa ikväll! Tycker de har övat nog på er nu ;-)
Riktigt lycka till imorron också!
Själv fick jag tillbaka ett litet embryo idag :-) och det blev hela 5 till frysen så jag är så glad så glad och känner mej redo för den Stora Långa Väntan!!
Väntar med spänning på ditt inlägg imorron.
Kram!!

 
IVF karusell

IVF karusell

29 januari 2010 23:24

Hoppas det gick bra idag på insättningen av ägg!!
Tusen tack för awarden jag fick av dig, sötnos!

Nu väntar vi spänt på berättelsen om införandet, hoppas ni mår bra!
Tack så mycket för att du tycker Maja är så söt! :)

Kram!

http://www.ivf-karusell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards