Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Miss S - 22 januari 2010 17:43

Hihi! Fick en underbar bukett blommor av R idag! Världens bästa R! Puss på dig!

 
Av Miss S - 22 januari 2010 15:42

Idag har vi bokat in spa-/konferensdagen på jobb. Det blir 2 mars. I konferenspriset ingår en 25-min behandling och så betalar jobbet en 50-min behandling, som vi blir förmånsbeskattade för. Mums...   Åh, vad vi ska gotta oss! Tror jag ska välja:

Minilyx för henne

En uppfräschande ansiktsbehandling med rengöring, peeling, ansiktsmask samt en härlig ansiktsmassage. Avslutas med skön creme.

Hawaiiansk massage

"Lomi lomi" - samverkan mellan hand, själ och hjärta. En mjuk och intensiv behandling som stimulerar immunförsvaret och cirkulationen. Massagen har en djupt avslappnande och stresslindrande effekt för hela kroppen.

 

Låter väl inte helt fel, eller hur? Vi får frukost, lunch och 3-rättersmiddag. Chefen kom och pratade lite om det och sa att vi får väl ordna med tåg och taxi eller nåt, så vi kan ta ett glas vin på kvällen.

-Eller så kan du köra kanske...?, sa hon och log lite hemlighetsfullt.   

-Ja, det kan man ju hoppas...


Jag kör så gärna så, om det bara finns ett litet pyre i magen.   


Så nu ser jag fram emot 2 mars alltså...

Av Miss S - 22 januari 2010 08:08

Börjar tappa räkningen på antalet sprutdagar nästan... Insåg igår att, om de på måndag säger att jag ska fortsätta spruta ännu längre, så måste jag ha fler sprutor också. Fick 20 st, så de börjar ju sina... Nålar fick jag däremot 100 st, så det lär ju räcka ett tag! Undrar om de inte finns in mindre förpackningar??


Hade en jobbig dröm inatt. Jag var på nåt möte på ivf-kliniken, tillsammans med flera andra tjejer som genomgick behandling. En sköterska höll i mötet. Bredvid mig på mötet satt min svägerska... (Jag vet ju att de jobbar på ett syskon till 2-åriga dottern.) Jag blev något förvånad över att se henne där, eftersom vi inte visste att de också gjorde ivf. Vi pratade inte så mycket med varandra, jag var mest besviken. På att de inte berättat, och på att de också gjorde ivf samtidigt som vi, på samma klinik. Plötsligt kändes det som en tävling. Vem blir gravid först?? Hörde ett lågmält samtal mellan svägerskan och sköterskan, och förstod att hon skulle ta äl-sprutan samma kväll. Kände åter igen besvikelsen, eftersom det betydde att de låg före oss och var helt säker på att de skulle lyckas bli gravida nu, men inte vi. Usch, usch, usch!!! Vilken jobbig dröm!   Det var skönt att vakna.


Jag känner nu att hormontillskotten börjar ta ut sin rätt. Stackars R får stå ut med lite sura miner där hemma. Jag är verkligen ingen morgonmänniska, och jag har aldrig förstått meningen med att prata på morgonen. Det har ju liksom inte hänt så mycket på natten, så vad kan man prata om? (Förutom om man haft en knasig dröm, som inatt, som jag så klart berättade för R om.) Jag är alltså oftast väldigt tyst på morgnarna (inte helger), och R tycker detta är ganska kul. Han försöker nästan alltid hitta på nåt kul att säga, och är överdrivet pigg och glad för att reta mig.   Jag brukar bara grymta nåt otydligt till svar. Så här är det alltså när jag inte får extra hormoner... Men idag var det nog värre än vanligt. Kände att jag var väldigt sur och vresig och R gjorde allt för att pigga upp mig. Det sista han sa innan han gick var:

-Gaska upp dig nu!

Så det får jag väl göra. Stackars R... Så mycket han får stå ut med...   


Igår handlade jag på nätet, åter igen från Kreativ Insikt. Jag beställde affirmationskorten.

         

Tänkte ha dem på mitt skrivbord på jobbet, och varje dag försöka intala mig att de här korten har rätt. Kanske har de någon effekt på psyket?


Måste också passa på att gratulera min bloggvän Tonci, som äntligen får ruva på ett litet guldägg! Grattis, vännen!   


Snart dags för fredagsfika!   

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards