Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Miss S - 9 januari 2010 16:43

Saknar redan Puregonpennan! Så mycket enklare det var med den! Det här med Menopur, att man ska blanda till injektionsvätskan själv och byta nålar och grejor är ju något "meckigare". Men det är inte mycket att välja på. Vill vi ha en liten knodd, så får vi snällt acceptera det här. Blir det bara en bebis av det, så gör jag det gladeligen!   


Jag förstår om läkarna skriver ut Puregon till alla första försök med ivf, eftersom det är så mycket enklare. Fast det är väl inte så lätt, att alla får det först. Undrar vad det är som avgör vilket läkemedel som ska användas till vem.


Min mens har redan tagit slut. Konstigt.   Blödde ganska rikligt i torsdags och igår fm, men sen är den bara borta. Sen jag började med p-piller, 1800-frös-ihjäl, har mensen minskat rejält. Trodde att den skulle komma tillbaka med stormsteg när jag slutade med pillerna, men icke. Tycker det är så märkligt, och det känns inte rätt på nåt sätt. Inte normalt. Jag saknar ju inte den på det viset, att jag önskar att jag hade rikligare blödningar. Men det känns, som sagt, inte normalt.


Svärmor frågade idag hur det går för oss. Eftersom R inte gärna vill dela med sig av tidsplanen, så svarade jag lite svävande att de har precis öppnat efter julledigheten och "får väl ringa" och "det blir väl nu i januari nån gång". Tycker inte alls om att inte kunna berätta som det är, men vill inte R att de ska veta exakta dagar, så har jag ju inte mycket val. Vi är ju två om det här. Min egen mamma kommer jag dock att berätta för, men hon åker iväg på semester i tre veckor nästa fredag (samma dag som vul), så henne får jag hålla uppdaterad via sms.   


Nu ska jag iväg och handla lite till middagen, sen ska vi dela en flaska vin till maten och njuta av soffan! Tänkte även prova vår vaniljglögg som vi haft i skåpet sen 2007... Det är nog dags att göra slut på den. Tänkte testa den kall. Vi provade Blossa 09 kall, och den var faktiskt godare så än den var varm.   


Ska ev in och jobba någon timme i morgon fm. Chefen frågade igår om jag kom in, och för att inte få dåligt samvete så gör jag väl det... Så vet jag att vi är på banan inför måndag också.


Trevlig helg alla bloggläsare!

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards