Alla inlägg under november 2009

Av Miss S - 20 november 2009 21:05

Var på toa innan när jag kom hem, och när jag torkade mig (sorry för intima detaljer...), så kom det blod på pappret... Que?? Obestämd Vad är det frågan om? Vad betyder det? Det var absolut inte mycket, men det var tillräckligt för att jag skulle reagera. Mycket märkligt. Hoppas inte det har hänt nåt felaktigt i magen... Kan ju inte ringa kliniken nu heller och fråga... Får väl se om det händer igen i helgen, och fråga om det på måndag när jag kommer dit igen. Skumt...

Av Miss S - 20 november 2009 11:40

Hittade den här länken på en väns presentationssida på Familjeliv.se. Verkligen känslosamt och tårarna började rinna på mig. Rörande klipp...

Av Miss S - 20 november 2009 10:31

Idag är en bra dag! Solen skiner och jag är på mycket gott humör! Helgen som ligger framför oss, verkar lovande!

  


Av Miss S - 20 november 2009 08:06

Igår bestämde jag att vi ska mysa med glögg (alkoholhaltig) och pepparkakor ikväll. Känns inte som jag har så många chanser sen att göra det. Måste ju prova Blossa 09! R var inte sen att hänga på det beslutet, även om han tyckte det var liiite tidigt. I have a feeling, that tonight's gonna be a good night! Skrattande (Har ni förresten sett det här klippet med Black Eyed Peas på YouTube? Ashäftigt, ger gåshud! Måste ses!)

 

Nu känner jag nästan ett konstant molande i magen. Känns t o m lite när jag sätter mig ner... Men det är inte så att det gör ont, eller att jag besväras särskilt av det. Helt ok alltså.


Igår fick jag äntligen tillfälle att titta på inslaget från TV4 Västerås, som handlade om ivf och sändes i tisdags. Det är min bloggvän Jannica som är så modig att ställa upp i det här inslaget och berätta. Snyggt jobbat Jannica! Glad TV4 Uppsala har också uppmärksammat det här med ivf denna veckan, i flera olika inslag. Här handlar det bl a om att det är skillnader mellan olika landsting, hur många gratis försök man får. Det finns även skillnader mellan landstingen var den övre åldersgränsen för ivf går. Här i Skåne får vi 3 försök och den övre åldersgränsen är 43 år. I Blekinge är den gränsen 36 år... Förvånad Här kan ni läsa mer om skillnaderna mellan landstingen. Nu är denna studien iofs från 2007, men den visar ju ändå poängen med vilka skillnader det är. Det är helt otroligt att det får lov att skilja mellan olika landsting och att man kan ha tur eller otur beroende på var i landet man råkar bo. Katastrof! Skrikandes Sånt gör mig riktigt arg!


Imorgon ska vi gå och titta på Rögle! Ska bli riktigt kul! De möter MODO, så jag hoppas få en chans att se Foppa! I like! Kyss Håll tummarna för hemmavinst!


Efter jobbet idag ska jag hämta R på sitt jobb, så ska vi köra och köpa en ny kamera. Den vi har idag är sex år gammal. Displayen är minimal, jämfört med dagens kameror. Men problemet är att vi kan ta typ 2-3 kort, sen är batterierna slut. Det spelar ingen roll om  de är helt nyladdade. Har dessutom köpt helt nya laddningsbara batterier några gånger, men det gör inte så stor skillnad. Min tanke har hela tiden varit att så fort jag blir gravid ska vi köpa ny kamera. Med andra ord så har vi behövt en ny kamera i snart två år... Det drog ju ut lite på tiden... Rynkar på näsan Nu är jag trött på att vänta på det tillfället, så nu köper vi en ny helt enkelt. Glad Har diskuterat lite om vilken typ av kamera vi ska köpa. Om vi ska köpa en lite billigare, och mindre, eller en lite dyrare och mer avancerad. Det blir dock ingen systemkamera, även om jag hade tyckt det var otroligt roligt. Jag är jätteglad för att fota, och skulle gärna gå en kurs i fotografering. Men det blir alltså inte. Så för att komma så nära som möjligt, så blir det den dyrare varianten. Den här blir det.

  

Anledningen att vi ska köpa just idag, är att R's systerdotter fyller 2 år på måndag. På söndag är det kalas, och då vill jag bestämt ha en fungerande kamera och fånga prinsessan på bild! Skrattande


Nähä, dags att jobba lite kanske... Obestämd

Av Miss S - 19 november 2009 15:07

Vilka underbara tjejer som följer mig och den här bloggen! Tack för era söta kommentarer och peppningar! Det betyder jättemycket för mig! Puss! Kyss


Fick sovmorgon i morse. Gott! Kom i god tid till kliniken och bläddrade i ett sönderläst exemplar av Nu! Behövde inte vänta så länge innan det var min tur. Fick gå direkt in till vul och fick positiva besked. Slemhinnan såg finfin ut, precis som den ska. Över 10 äggblåsor hittade hon på varje sida! Wow! Skrattande Det var långt mer än jag hade räknat med. Inga var dock över 14 mm. För att kunna bestämma hur jag skulle komma vidare, så togs även ett blodprov för att mäta östrogen(?) nivån, E2. Så fick jag besked att jag skulle ringa i eftermiddag för vidare instruktioner. Jag kunde dock ta mina 100 IE direkt efter besöket där. Sen körde jag till jobb, med ett leende på läpparna och kom fram lagom till lunch.


Jag ringde för en timme sen till kliniken, och fick veta att jag fortsätter med 100 IE fram till ÄP. Ska komma tillbaka på måndag för nytt vul. Eftersom äggblåsorna var lite små än så länge, så behöver de växa till sig lite mer. Men ÄP kan alltså ske tidigast onsdag nu, eftersom Pregnyl injektionen ska tas 36 timmar innan ÄP, och det kan ju tidigast bli måndag kväll. På måndag får jag besked om vilken dag det blir. Glad


Passade också på att fråga om vaccinationen, som vi båda är kallade till idag. Hon sa att inom 3 veckor före och 3 veckor efter ÄP och ET bör jag inte vaccineras. Så det känns bra, att jag redan hade bestämt mig för att hoppa idag. Ang R’s vaccinering, så tyckte hon att ”kan han vänta, så är det ju bra”. Han kan ju få feber av vaccinationen, även om långt ifrån alla får det. Men man vet ju inte.


Ringde R när jag kom tillbaka till jobb och berättade hur allt gått. Sa att han får själv bestämma hur han vill göra med vaccinationen. Men han sa att han skulle vänta. Onödigt att riskera feber, tyckte han. Tack älskling! Kyss

Av Miss S - 18 november 2009 08:41

Nu tror jag minsann det börjar hända saker i magen. Glad Känns ungefär som en vanlig ägglossning, att det moler och värker lite. Känns bra, faktiskt. Då kan jag ju anta att sprutorna har effekt.


Igår ringde jag kliniken och bad om nytt recept på Suprecur, nässprayen, eftersom den andra i princip var slut. Hon fixade det direkt, och jag ringde apoteket. Mitt lokala apotek hade givetvis inte Suprecur hemma, men ett annat apotek i närheten av jobb hade 1 förpackning hemma, så den reserverades. Hämtade den efter jobb. 1000 kr, ka-ching! Pengarna rullar! Min period för högkostnadskortet (och därmed frikortet) gick ut i förra veckan, så nu började jag om på 0 igen. Sen får jag ju all receptbelagd medicin betald av jobbet, så jag betalar ju inget i vilket fall som helst. Skrattande Men det är helt galet vad dyr medicin det är! Förvånad Än en gång måste jag säga; tack o lov att vi bor i Sverige och har högkostnadsskydd!


Räknar ned timmarna till vul imorgon. 26 timmar kvar... Hoppas jag får datum för ÄP då också. Måste komma ihåg att ta med mig den nya ampullen till Puregon, om ifall jag måste höja dosen. Har bara 100 IE (som är min dos nu) kvar i nuvarande ampullen. Ska ju inte ta sprutan innan vul imorgon, utan ska vänta till efter om dosen ska justeras.


Över till nåt helt annat; gör en god gärning! Genom endast ett litet klick med musen, kan du rädda en bit skog och unik natur i Sverige. Gör ett klick varje dag!

http://www.ettklickforskogen.se/

Av Miss S - 17 november 2009 08:11

Var det kanske mina hormoner som spökade igår, och jag överreagerade kanske lite...? Obestämd Hmmm... Även om jag fortfarande tycker att R kan försöka ha en mer positiv attityd, så var det väl inte hela världen vad han sa igår...


Nåja, vi bestämde iaf igår att jag ska höra med ivf-kliniken när jag ska dit på torsdag, vad de säger om vaccineringen. Både för mig och R. Vi är ju kallade till vaccination torsdag em/kväll, så det hinner vi ju med isf. Fast jag är fortfarande inställd på att jag inte ska ta den nu. Frågan är hur mycket lite feber påverkar spermierna? Är det verkligen helt kört, om han skulle få feber någon dag? Eller det blir bara lite knepigare att hitta pigga simmare?


Jag får nog ringa kliniken idag och fråga om nässprayen. Jag tror knappt den räcker till hela dagen idag ens. Rynkar på näsan


Jag längtar verkligen till torsdag och vul. Är så nyfiken på om det hänt nåt där inne i magen, och om vi ligger på plussidan, eller måste öka dosen för att få till några äggblåsor öht. Spännande! Hoppas så klart också att vi får ett datum för ÄP, så vi har det att se fram emot nästa vecka. Skrattande Det är ju så typiskt att vi har en julfest med jobb inbokad nästa torsdag. Jag vill ju hemskt gärna gå på den. Men krockar det med ÄP, eller om jag mår dåligt av någon anledning så får det ju vara. Synd bara... Rynkar på näsan


Härom kvällen såg jag på kommande på TV4 Fakta att de visade en dokumentärserie som heter Världens adoptioner. Jag såg ett avsnitt. Givetvis var det från USA. Det handlade om en familj som hade tre biologiska barn. Kvinnan blev av med sin livmoder i samband med sista förlossningen. Men de ville ha fler barn. Så de ansökte om adoption. 4 veckor senare fick de besked om att det fanns en liten kille som de kunde adoptera. Sen ångrade sig den biologiska mamman. 10 dagar efter det, fick de nytt besked om en annan liten kille, i Guatemala. De åkte dit och fick pojken med sig hem och det var ett tårdrypande överlämnande. Men fatta, så kort tid det tog! Nu vet jag förvisso inte hur gamla de här programmen är, men det låter ju helt otroligt. Här i Sverige får man väl vänta typ 4 år, innan man får adoptera... Jisses... Obestämd Låter ju otroligt att det kan vara sån skillnad. Vad är egentligen skillnaden förresten?? Är det mer byråkrati här i Sverige? Det måste ju dessutom vara fler i USA som står i adoptionskö, än här i Sverige. Konstigt.

Av Miss S - 16 november 2009 10:21

Åh, blir så irriterad! Skrikandes


Blev precis påmind om att vaccinationen för svininfluensan kan ju ge feber, och mannen ska inte ha haft feber inom två månader före äggplock för att spermierna ska vara pigga och krya. Så han kan ju inte vaccinera sig på torsdag heller då! Vilken tur att jag blev påmind! Förvånad


Jag ringde alltså R precis och berättade. Då säger han:

-Då blir jag säkert sjuk istället.
-Trevligt att du är så positiv, sa jag.

-Men det är ju så! Vi har ju sån tur...

-Ja, med den inställningen så är det ju inte så konstigt.

-När kan man då vaccinera sig istället? Det var ju såna konstiga tider. (Grymt grymt...)

-Det står säkert i kallelsen, hur man gör om man inte kan vaccinera sig på given tid. Du får väl läsa när du kommer hem. Eller så står det säkert på Region Skånes hemsida.

-Hmpf...


Sa till honom att det är skärpning som gäller. Ska det bli ett barn av det här, måste även han ha en positiv inställning och tro på att vi ska lyckas. Men det är så typiskt R; han är alltid så pessimistisk och jag får spel av det! Skrikandes Jag orkar inte med den negativa inställningen just nu. Det är verkligen inte läge för det! Grrrrr.....

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards