Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Sprutdag 11

Av Miss S - 21 november 2009 20:54

Inget mer blod, tack o lov. Oskyldig Men tycker fortfarande det är konstigt.


Erbjöd R att sticka mig i morse, men han ville inte. Han är rädd för att det ska bli fel. Det tror jag iofs inte att det skulle bli, men jag kan ju inte tvinga honom. Tänkte mest att det kunde vara kul för honom att testa, och att få känna sig lite mer delaktig.


Igår köpte jag ny mobil. Köpte ny för nån månad sen, och bytte då abonnemang från Tele2 till 3. Jag ville nämligen ha ny telefon, men inte dyrare abonnemang. Jag betalade 99 kr i mån och fick ringa för det, hos Tele2. Jag behöver inte mer. Men de har inte det abonnemanget längre, så om jag ville ha samma så var jag tvungen att byta till 3. Sagt o gjort, 3 blev det. Men jisses, vad dålig täckning! Blev lovad vid köpet att täckningen var bra. Men när jag är på jobb (på vischan) så står det alltid "endast nödsamtal" på telefonen, och många samtal kommer inte fram. Så jag fick nog häromdagen och skickade ett klagomail till 3. Fick till svar att de kunde häva abonnemanget (bundit mig på 24 mån). Det trodde jag aldrig, så jag blev positivt överraskad. Glad Så igår, när vi ändå hade vägarna förbi Phone House, så kollade jag ny mobil och givetvis slutade det med att jag hade en ny telefon i en kasse med mig därifrån... Nu har jag alltså gått tillbaka till Tele2, men får betala 119 kr/mån, plus samtal. Surt, men hellre betala lite mer och kunna använda telefonen än att den bara ligger obrukbar i väskan. Självklart kunde jag inte behålla mitt nummer heller, som jag haft i århundraden. Så, nytt nummer blev det, och fick messa ut det till hela kontaktlistan idag. Jaja...


Var på step-pass i morse och hade riktigt kul! Jag älskar step! Speciellt när det är lite mer avancerade steg, musiken skruvas upp lite extra och man känner rytmen pumpa i blodet! Skrattande Härligt!


I eftermiddags var vi på Rögle-match. Tyvärr var det ju inget roligt resultat, men det var en ganska kul match och så fick jag ju se Foppa! Försökte ta foto, med nya kamera, men ganska svårt. Om han bara kunde stå stilla nån gång! Flört Har ju dessutom inte riktigt hunnit lära mig kameran, så lite trixigt.


Efter matchen körde vi och köpte lite rökt lax, kycklingspett och potatissallad som vi mumsade i oss när vi kom hem. Mmmm, jättegott! Tungan ute 


Igår tror jag hormonerna spelade mig ett nytt spratt. När vi körde hem, efter våra ärenden, så bestämde vi att vi skulle köra inom pizzerian och köpa mat med oss hem. Vi kom dit, och såg mängder av bilar. Så vi ångrade oss, och skulle köra därifrån igen. En tanta i en parkerad bil höll på att göra mig galen. Hon körde lite fram och tillbaka, körde in till sidan, körde ut igen och jag vet inte allt hon höll på med. Mitt tidigare glada humör var som bortblåst! Jag var förbannad och skulle kunnat börja störtböla direkt! Hade inte R varit i bilen med mig hade jag nog börjat gråta. Nu i efterhand kan man ju skratta åt det, men oj vad arg jag blev! Förvånad Fast det gick över rätt så fort sen, som tur var. Toppade ju med glögg och pepparkakor också! Skrattande


Nu ska jag gå och värma på resten av glöggen från igår. R kallar och undrar om han ska dra ur sladden på datorn... SkämsSkrattande

 
 
Tonci

Tonci

21 november 2009 21:26

Hej!
Jag är här på din blogg för första gången och hänger gärna med i framtiden. Jag håller tummarna för er!!! Lycka till!

Tonci

http://vivillockshabarn.blogspot.com

 
Kic

Kic

22 november 2009 22:22

Visst är det jobbigt med humöret som går upp och ner...

http://www.kix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss S - 8 oktober 2014 19:58

På fredag blir vår Elias tolv veckor och tiden har gått sjukt fort!! Han är en väldigt snäll liten kille och mycket enklare än Alice var. Han har dock också problem med magen precis som Alice hade, men han verkar tåligare eller har lättare att komma ...

Av Miss S - 19 juli 2014 04:37

Är född... Igår morse kl 9 kom vår lille kille till världen, 50 cm och 3505 g, 17 dgr tidigare än beräknat. Han ville inte riktigt komma ner och jag hade krystvärkar i 4 timmar och var verkligen helt slut. Men så kom han till slut med hjälp av s...

Av Miss S - 15 juli 2014 20:47


Nu har de svullna benen och fötternas tid kommit. Förra veckan var det en del bilåkande och då blir det värre. Nu har jag fått acceptera faktum och måste använda stödstrumpor trots värmen. Snyggt värre till kjol eller trekvartsbyxor och sandaler... M...

Av Miss S - 29 juni 2014 21:07

Nu är det verkligen countdown här! Har haft tre veckors semester med Alice som bara susat iväg. Dagarna har varit fulltecknade med olika aktiviteter. Tor-fre tog vi tåget med mormor till Göteborg och gick på Liseberg och bodde på hotell. Det var p...

Av Miss S - 3 juni 2014 20:31

Fick en förkylning som inte ville ge med sig utan istället blev värre efter 2,5 veckor med hosta och feber. Gick till vc och hade en sänka på 99 (ska vara under 10). Så läkaren konstaterade lunginflammation och ordinerade penicillin. Han frågade när ...

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards