Alla inlägg den 16 november 2009

Av Miss S - 16 november 2009 10:21

Åh, blir så irriterad! Skrikandes


Blev precis påmind om att vaccinationen för svininfluensan kan ju ge feber, och mannen ska inte ha haft feber inom två månader före äggplock för att spermierna ska vara pigga och krya. Så han kan ju inte vaccinera sig på torsdag heller då! Vilken tur att jag blev påmind! Förvånad


Jag ringde alltså R precis och berättade. Då säger han:

-Då blir jag säkert sjuk istället.
-Trevligt att du är så positiv, sa jag.

-Men det är ju så! Vi har ju sån tur...

-Ja, med den inställningen så är det ju inte så konstigt.

-När kan man då vaccinera sig istället? Det var ju såna konstiga tider. (Grymt grymt...)

-Det står säkert i kallelsen, hur man gör om man inte kan vaccinera sig på given tid. Du får väl läsa när du kommer hem. Eller så står det säkert på Region Skånes hemsida.

-Hmpf...


Sa till honom att det är skärpning som gäller. Ska det bli ett barn av det här, måste även han ha en positiv inställning och tro på att vi ska lyckas. Men det är så typiskt R; han är alltid så pessimistisk och jag får spel av det! Skrikandes Jag orkar inte med den negativa inställningen just nu. Det är verkligen inte läge för det! Grrrrr.....

Av Miss S - 16 november 2009 08:11

Jisses, redan sprutat i sex dagar?? Jag kan, för mitt liv, inte förstå var tiden blir av? Av någon konstig anledning tycker jag att tiden går fortare än någonsin just nu. Därför kommer säkert tiden att stanna av helt efter ET... Tiden fram till testdagen blir säkert olidligt lång...


Nytt blåmärke, och samma sak igen; blödde från sticket och blod på nålen. Så vi kan nog konstatera att det blir blåmärke när jag träffar ett blodkärl. Nu har jag ett blåmärke på varje sida, så det är ju snyggt! Jag varierar vilken sida jag sticker, tar varannan dag.


Fortfarande inga biverkningar. Börjar nästan tro att det inte händer nåt i min kropp. Borde jag inte känna nåt? Tänk om det inte alls bildas äggblåsor som det ska? Att det inte hänt nåt, när jag kommer på vul på torsdag? Usch, vill inte tänka så. Det bara måste funka ju! Men jag tar ju så liten dos vid injektionerna, så det kanske är för lite? Jaja, inget att göra åt det nu. Det ser vi på torsdag. Obestämd Nu svamlar jag...


Nu börjar min andra flaska med nässpray ta slut. Det är ju meningen att jag ska spraya ända fram till äggplock, men det tror jag verkligen inte det räcker till. Har iofs liiiite kvar i första flaskan också, men tror inte det räcker ändå. Får nog fråga om det på torsdag.


Läste en liten notis i vår dagstidning igår:

http://misc.hd.se/dagenstidning/hd/15/HD20091115.pdf?bcsi_scan_53960EEC42F7C39A=0&bcsi_scan_filename=HD20091115.pdf

Få se om det går att klicka sig vidare från den här länken, till rätt sida. Rubriken är "Dubbelt så lätt tredje gången".

Men det låter ju lovande iaf. Skrattande

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards