Alla inlägg den 8 november 2009

Av Miss S - 8 november 2009 12:13

Har haft en trist huvudvärk några dagar i sträck nu, och det är ingen vanlig huvudvärk. Så jag misstänker att den har med nässprayen att göra. Har också märkt en någon kortare stubin än vanligt. Jag börjar nog också bli lite otålig och vill komma vidare till nästa steg nu. Bara två hela dagar kvar nu tills det är dags att börja med injektionerna.Skrattande


Igår var jag ute med tjejerna. Då blir det lite trixigt med nässprayen. Vi var på show, så när klockan var runt 22 och alla tjejernas fokus var på scenen, så vände jag mig bort och sprayade. Visst, jag kunde ju alltid gått på toa och fixat det. Men jag ville ju inte heller missa showen... Skäms Men det gick bra. Tror inte någon såg.


Innan showen började, åt vi en god middag. Samtalen gick givetvis kring barn, nästan hela tiden. Det är väl naturligt förstås, i vår ålder. Men kan bli lite jobbigt. Jag har ju liksom inget att tillägga och känner inte direkt att jag kan bidra till konversationen. Alla, utom jag och en till, har ett eller två barn i åldrarna 1-4 år. Jag kan nästan kräkas på alla diskussioner om hur barnen sover, hur föräldrarna inte sover, utslag, mat, lek, roliga uttryck och händelser etc etc. Jag har full förståelse för att de gärna vill prata om sina telningar, men jag har börjat undra lite över vad vi pratade om innan barnen föddes...? Obestämd Men jag kommer garanterat också att sitta där och prata om vårt lilla mirakel, den dagen h*n är här. Mer än gärna. Skrattande Då ska jag minsann snacka itu alla andra om min lilla älskling!


Serverade R frukost på sängen idag, och det var nog uppskattat verkade det som. Han var ute på sitt håll med grabbarna igår, så han är lite seg idag. Därför märkte han inte att jag var uppe och stökade i köket och fixade frukost till honom. Han sov när jag kom in med brickan, men vaknade snabbt till liv och mumsade i sig. Sen somnade han igen. Obestämd Hihi! Lite skadeglad, bara för att jag är pigg som en lärka idag! Skrattande Han brukar "mobba" mig när jag är dålig, så nu är det min tur.

Presentation


Jag är 35 år och sambo med R som är 36 år. I dec 2007 bestämde vi oss för att försöka bilda familj. Lättare sagt än gjort!

(För ett kort sammandrag av vår IVF-historia så här långt, klicka nedan!)

E-mail

miss_s1976(snabel-a)yahoo(punkt)com
Lilypie Second Birthday tickers

Vårt mirakel

25 april 2011: start Primolut Nor, 10 dgr

11 maj: start Menopur

18 maj: vul

23 maj: ÄP

28 maj: ET

8 juni: Testdag!

7 juni: testat ++++   

28 juni: vul v 7+1

12 juli: hälsosamtal på MVC, v 9+1

2 aug: inskrivning på MVC, v 12+1

3 aug: ul KUB, v 12+2

13 sep: rul, v 18+1

24 okt: MVC, första besöket sen inskrivningen, v 24+0

9 nov: MVC, v 26+2

23 nov: MVC, glukosbelastning, v 28+2

8 dec: MVC, v 30+3

21 dec: MVC, v 32+2

4 jan: MVC, v 34+2

12 jan: MVC, v 35+3 (blodprov Rh-neg)

8 feb 2012: vår dotter kom till världen!   

Historia

IVF1: nov 2009 (ingen ET)

IVF2: jan 2010

IVF3: apr/maj 2010 (ingen ET)

IVF4: maj 2010

IVF5: aug 2010

IVF6: jan 2011 (gravid, mf v 6, 5+6)

IVF7: maj 2011 (gravid)

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tappra kämpare

Blogglista

Kika gärna in

Föreningen för ofrivilligt barnlösa

  

Wabbie foundation

 

 

Samlade ivf-bloggar

 

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards